Jouluvaloja ei kuulu olla vielä
Miksi ihmisillä on jouluvaloja vaikka nyt on 18 päivä vasta?
Jouluvaloja pidetään vasta 24 päivä aattona ja ne otetaan pois tapaninpäivänä? Ei nyt ole joulu vielä?
Kommentit (34)
No kuule laita sinä sitten valot vaan joulupäiväksi. Meidän kotikadulla kaikilla on ollut jouluvalot jo marraskuun lopusta.
Vierailija kirjoitti:
No kuule laita sinä sitten valot vaan joulupäiväksi. Meidän kotikadulla kaikilla on ollut jouluvalot jo marraskuun lopusta.
Siis öö ei niitä silloin pidetä?
Huh, onneksi laitoin vasta kausivalot, läheltä piti.
Öööö, laita lisää väriliituja syvälle nenään.
Eiköhän ne voi olla päällä 1. adventista loppiaiseen saakka. Meillä ainakin kaikki koristeet poistetaan kun loppiainen on ohi. Jotkut odottavat Nuutin-päivää saakka.
Meillä ostettiin kuusi on marraskuussa ja joulukuun alussa koristelin sen. Ulos ja ikkunoille olen laittanut kaikki koristeet ja kyntteliköt. Kyntteliköt ovat tosi kauniita myös ulkoa katsottuna.
Heti uuden vuoden jälkeen otan kiireellä kaikki koristeet pois. Näin on parempi, odotus on tärkeää.
Itse en koskaan laita jouluvaloja. Laitan loka-marraskuussa kaamosvalot, joilla piristän vuoden pimeintä aikaa. Otan pois joskus helmikuussa ehkä.
Kausivalot ja jouluvalot erikseen.
Jokainen voi pitää kausivaloja ihan milloin haluaa. Aivan kuten voi liputtaakin silloin, kun siltä tuntuu. Minulla ne palavat aina, kun alkaa hämärtää ja on pimeää. Siis melkein vuoden ympäri. Mitä se kenellekään kuuluu, miten ympäristöni koristelen? Ei muille kuulu sekään, mitä kukkia tai pensaita pihallani on.
Ei ole mitään jouluvaloja. Ihan tavallisia koristevaloja laitetaan, kun illat alkavat hämärtyä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne voi olla päällä 1. adventista loppiaiseen saakka. Meillä ainakin kaikki koristeet poistetaan kun loppiainen on ohi. Jotkut odottavat Nuutin-päivää saakka.
Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti poies viepi.
Onkko tämä sama ihminen joka itkee joka joulu ettei jouluna saa pyykätä kerrostalossa? :D
Noin sanotut jouluvalot ovat valoketjuja, mitä voi käyttä pimeän ajanjakson lievittämiseksi. Koska syksy ja talven alku on kylmä, märkä, tuulista, pimeä, moni laitaa sen synkyyden lievittämiseksi mieltä piristämän ne" jouluvalot". Ja ihana on pimeässä niitä ihailla. Kiitos kaikolle, ketkä niitä valoja laittaessa piristävät myös toiste mieltä.
Minulla onkin kausivalot. Nyt on kausi päällä.
Kyllä se Betlehemin tähtikin ilmestyi tietäjille ennen Jeesuksen syntymää. Eivät he olisi muuten sitä voineet lähteä seuraamaan löytääkseen vastasyntyneen. Miksipä siis emme laittaisi tähteä ikkunaan heti ensimmäisenä adventtina.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan laita jouluvaloja. Laitan loka-marraskuussa kaamosvalot, joilla piristän vuoden pimeintä aikaa. Otan pois joskus helmikuussa ehkä.
Kaamosvalot keksitty joitakin vuosia sitten, uusi nimitys jouluvaloille.
Satanistit ottaa pois jouluksi, ainakin osan. Saa kai meilläkin olla valoja, nyt kun niitä on tarjouksessa joka puolella. Pitääkö laittaa näkyvä risti ylösalaisin pihalle, että erottaa varmasti, ettei tässä nyt pilkata mitään uskontoa. Hehheh.
Mitkä ne jouluvaloit on. Minulla on sähkökyntteliköt ikkunassa läpi vuoden, mutta poltan niitä vain talvikaudella.
Niin ja lässyn lässyn