Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentäjien palkka on nyt keskimäärin runsaat 200000 euroa vuodessa ja enimmillään noin 340000 euroa vuodessa. He vaativat 10 % lisää

Vierailija
18.12.2024 |

Oletko lentäjien vai työnantajan puolella? Työnantaja sanoo että lentäjät on liian ahneita. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä oli bussionnettomuus. Vaarallinen ammatti. Mielestäni bussikuskeille vähintään 100.000 palkka niin olisi oikein ja kohtuullista.

Vierailija
42/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lentäjän kuuluu saada palkkaa lisää, vastuullinen ammatti ja Finnairin lentäjät palkkakuopassa maailman mittakaavassa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset maksavat uskomattoman suuren osan koko verotaakasta. Proggressio on maailman kärjessä. Ehdottomasti nämä ansaitsevat palkkansa, eivätkä ymmärtääkseni ole vaatineet 20% korotuksia, saatika että palkka olisi kuin hyvin pienellä osalla 200. 

Väärin. Hyvätuloiset nimenomaan kietävät veroja sekä saavat hyvät työsuhde-edut (mm. auton). Keskituloiset maksavat suurimman osan Suomen veroista. 

Vierailija
44/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentäjien puolella, koska puolisoni on yksi heistä. 

Vierailija
45/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lentäjän kuuluu saada palkkaa lisää, vastuullinen ammatti ja Finnairin lentäjät palkkakuopassa maailman mittakaavassa! 

Ei tuo sen vastuullisempaa ole kuin muidenkaan ajoneuvokuljettajien työ.

Vierailija
46/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti on! Mä olen dösäkuski ja mitään tekemistä sillä lentäjän työn kanssa. Olen peruskoulupudokas enkä millään selvittäisi itseäni edes lentäjäkoulutukseen. Mä saan dösän heti tien viereen parkkiin jos probleemia tulee ja matkustajat ulos. Sit voin rauhassa etsiä vikaa. Toista se on jossain Pohjoisnavan yllä 12 km korkeudessa. 

Vierailija
47/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti on! Mä olen dösäkuski ja mitään tekemistä sillä lentäjän työn kanssa. Olen peruskoulupudokas enkä millään selvittäisi itseäni edes lentäjäkoulutukseen. Mä saan dösän heti tien viereen parkkiin jos probleemia tulee ja matkustajat ulos. Sit voin rauhassa etsiä vikaa. Toista se on jossain Pohjoisnavan yllä 12 km korkeudessa. 

Samalla tavalla sinulla on vastuu kuljettamastasi ajoneuvosta ja sen matkustajista.

Vierailija
48/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappu luukulle koko Finnairille. En jää kaipaamaan.

Vierailija
49/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n loma nyt vaarassa peruuntua jos lentäjät menee lakkoon?

Vierailija
50/83 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset maksavat uskomattoman suuren osan koko verotaakasta. Proggressio on maailman kärjessä. Ehdottomasti nämä ansaitsevat palkkansa, eivätkä ymmärtääkseni ole vaatineet 20% korotuksia, saatika että palkka olisi kuin hyvin pienellä osalla 200. 

Väärin. Hyvätuloiset nimenomaan kietävät veroja sekä saavat hyvät työsuhde-edut (mm. auton). Keskituloiset maksavat suurimman osan Suomen veroista. 

Vähän hankalaa tämä sinun kuvitteellinen verojen kiertäminen, toki jos on fixsu ja muuttanut muualle niin ei tule suomalainen verokarhu väliin.

Vierailija
51/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, 20% palkankorotus... Nämä menee käytännössä kaikki veronmaksajien pussista. Finnairiin on uhrattu valtavia summia. Ymmärrän tärkeyden huoltovarmuuden kannalta, mutta onhan tämä törkeä palkankorotusvaatimus. Kukaan muukaan saa moisia liksoja.

Tämä on ammatti, johon kannattaisi valtion puolesta kouluttaa vuosittain esim. 20 huippua ilmaiseksi. Maksaisi varmasti itsensä takaisin, kun alan kilpailu lisääntyisi ja hyvä lentäjä voi lentää myös muilla lentoyhtiöillä ja saada Suomeen hyvät verorahat. Koulutetut tietenkin ovat sodassa sitten myös lentäjinä eli mitään sivareita ei otettaisi.

Vierailija
52/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, 20% palkankorotus... Nämä menee käytännössä kaikki veronmaksajien pussista. Finnairiin on uhrattu valtavia summia. Ymmärrän tärkeyden huoltovarmuuden kannalta, mutta onhan tämä törkeä palkankorotusvaatimus. Kukaan muukaan saa moisia liksoja.

Tämä on ammatti, johon kannattaisi valtion puolesta kouluttaa vuosittain esim. 20 huippua ilmaiseksi. Maksaisi varmasti itsensä takaisin, kun alan kilpailu lisääntyisi ja hyvä lentäjä voi lentää myös muilla lentoyhtiöillä ja saada Suomeen hyvät verorahat. Koulutetut tietenkin ovat sodassa sitten myös lentäjinä eli mitään sivareita ei otettaisi.

Ilmaisen koulutuksen ehtona siis todellakin olisi, että veroja maksettaisiin vastaava määrä ja kirjat pidettäisiin Suomessa esim. seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
53/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat Suomessa palkkakuopassa, jos et ole sitä ymmärtänyt. Ei lentäjä ole siihen mikään poikkeus. Se on se hinta, että saat olla suomalainen ja hyvinvointipalvelujen piirissä. Täysin toinen kysymys, onko se enää nykypäivänä oikeudenmukaista, kun suomalaiset työssäkäyvät keskituloiset köyhtyvät näin paljon.

On muuten hauska vitsi, että lentäjien liitto on SAK:ssa, eikä Akavassa. Kertoo ehkä jotain akavalaisten kyvykkyydestä ja kenen etua Akava ajaa.

Vierailija
54/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat Suomessa palkkakuopassa, jos et ole sitä ymmärtänyt. Ei lentäjä ole siihen mikään poikkeus. Se on se hinta, että saat olla suomalainen ja hyvinvointipalvelujen piirissä. Täysin toinen kysymys, onko se enää nykypäivänä oikeudenmukaista, kun suomalaiset työssäkäyvät keskituloiset köyhtyvät näin paljon.

On muuten hauska vitsi, että lentäjien liitto on SAK:ssa, eikä Akavassa. Kertoo ehkä jotain akavalaisten kyvykkyydestä ja kenen etua Akava ajaa.

Joo kyllä ovat SAK:ssa ihan väärässä porukassa :D

Vierailija
55/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ulisee

Vierailija
56/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK matalapalkkaisten vasemmalle katsovat järjestö, mikseivät ole Akavassa vai onko AKAVA munaton? 

Vierailija
57/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin riittää kahden vuoden ammattikoulun käyneille.

Vierailija
58/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iso palkka mutta toisaalta en halua olla heidän housuissaan kun tulee niitä kuuluisia ongelmia ohjaamossa. 

Vierailija
59/83 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta: koulutukseen, etenkin SIO:oon pääsee vain pari prosenttia hakijoista, joten talenttia pitää olla ja hyvät paperit. Todella monella lentäjällä on korkeakoulututkinto taustalla, esim. Diplomi-insinöörejä ja jopa lääkäreitä on Finnairin lentäjissä. Joten mikään perusamis ei taida olla kyseessä. 

Vierailija
60/83 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta: koulutukseen, etenkin SIO:oon pääsee vain pari prosenttia hakijoista, joten talenttia pitää olla ja hyvät paperit. Todella monella lentäjällä on korkeakoulututkinto taustalla, esim. Diplomi-insinöörejä ja jopa lääkäreitä on Finnairin lentäjissä. Joten mikään perusamis ei taida olla kyseessä. 

Tämä