Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen ihmisiä joilla on rahat loppu. Uskon, että ainut syy on se, että ei osaa elää järkevästi.

Vierailija
18.12.2024 |

Järkevyydellä tarkoitan elämää joka on taloudellisesti järkevää. Eli jos tulot on pienet ei ole järkevää pitää kallista autoa tai asuntoa.

Kyllä suomessa lasketaan, että jokaiselle on jäätävä tietty määrä elämisen ja avustukset. Jos elät fiksusti ja sulla ei riitä elämiseen varat, niin ainoa vaihtoehto on se, että et ole ymmärtynyt hakea kaikkia sinulle kuuluvia tukia. Niistä on otettava itse selvää. Ei kukaan tule tyrkyttämään niitä.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl niitä jotka tienaa suht keskimääräisesti ja rahaa riittäisi säästöönkin laitettavaksi mutta kun oli pakko ny ostaa ihku uusi sohvakalusto ja ...

Vierailija
102/109 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRÖÖÖÖT JA IDIOOTILLE JOKA TAAS NOSTI TÄMÄN KETJUN:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyl niitä jotka tienaa suht keskimääräisesti ja rahaa riittäisi säästöönkin laitettavaksi mutta kun oli pakko ny ostaa ihku uusi sohvakalusto ja ...

Rahaa riittää enemmän säästöön, kun tilaa kaiken temusta ja amazonista.

Vierailija
104/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, esimerkiksi minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Joten mitään tahoa, joka auttaisi, ei ole.

Miksi ei ole oikeutta toimeentulotukeen? Eikö se oikeus ole kaikilla, joiden tulot jäävät alle laskennallisen toimeentulotuki rajan. 

Vierailija
105/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tulot, vaan pienet menot. Impulssivammaisille mikään ei riitä. Pienituloinen saa vähät riittämään, jos ei ole luonnevikaa.

Ootko kuullu sellaisesta kuin masennus tao adhd?

Suomessa saa apua niihin sairauksiin ilmaiseksi. Lisäksi saa esimerkiksi virkaholhoojan.

Jos pääsee lääkäriin ja lääkäri päättää ettei sinua mikään vaivaa, niin ei silloin mitään hoideta eikä tutkita.

Vierailija
106/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glaukooma on perinnöllinen silmäsairaus, johon ei itse voi esim. elintavoilla vaikuttaa.

Viime keväänä jouduin käymään tämän sairauden vuoksi n. 9 kertaa HUS:in silmäpolilla, maksaa 46 e kerta. Tänä vuonna hinta vielä nousee oliko 40%? 

Eläkeläisen kiva maksaa tällaisia summia. Silmätipat lisäksi ostettava. 

Näinkin voi käydä.

N 165/54

Vierailija
107/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, esimerkiksi minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Joten mitään tahoa, joka auttaisi, ei ole.

Miksi ei ole oikeutta toimeentulotukeen? Eikö se oikeus ole kaikilla, joiden tulot jäävät alle laskennallisen toimeentulotuki rajan. 

Samassa huushollissa asuvien tulot lasketaan yhteen ja täten toinen on täysin toisen varassa, jos ei muuta omaan asuntoon. Peruspäiväraha on ainoa mitä saa, jos tanssii te-toimiston pillin mukaan. Esim. minä en ole koskaan elämässäni saanu asumis- tai toimeentulotukea, vaikka olen ollut työttömänä. Ei niitä tukia auliisti jaeta kuin tietylle ryhmälle.

Vierailija
108/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en sinkkuna saa parisuhteessa elävän asuntoetua toisella paikkakunnalla verotuksessa. Älä sinä minua syytä, vaan lakia. Määräaikaiset työt johtavat perikatoon.

Vierailija
109/109 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glaukooma on perinnöllinen silmäsairaus, johon ei itse voi esim. elintavoilla vaikuttaa.

Viime keväänä jouduin käymään tämän sairauden vuoksi n. 9 kertaa HUS:in silmäpolilla, maksaa 46 e kerta. Tänä vuonna hinta vielä nousee oliko 40%? 

Eläkeläisen kiva maksaa tällaisia summia. Silmätipat lisäksi ostettava. 

Näinkin voi käydä.

N 165/54

Olet 165 vuotias?

Eläkkeesi on siis niin suuri, että terveysmenosi jälkeen sinulle jää vielä minimisumma käteen? Kuukausikohtaisesti he laskevat nuo. Käy laskemassa Kelan laskurilla saatko mitään takaisin sieltä. Jos et, niin silloin sinulla on varaa noihin.

(ja arvatenkin sinulla on oma asunto, auto, 3 venettä, 2 kirahvia jne.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä