Tutkimuksen mukaan miehet toivovat lapsia useammin kuin naiset.
Kuitenkaan kovin moni mies ei ole valmis tekemään mitään sen eteen että perheellistyminen olisi naisten kannalta nykyistä helpompaa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei sais olla yh äitejä ollenkaan. Mistä ne sitten tulevat? Miesten isosta lapsirakkaudesta ja haluukkuudesta sada lapsia? Miksi ne lapset sitten myöhemmin jätettään äideille yksin kasvattettavaks! Kyllä sanoa voi vaika mitä. Trot ratkaisevat. Naiset on pelokkaat saaman lapsia, koska turvallisia, luotrttavia, rakastavaisia ja huolehtivaisia vastuudenyuntellusia miehia saa etsumällä ets eikä edes silloin löytyy. Lapswt täytyy miehillä kasvattaa aikuisiksi, ei möin, että lasten syntyesdä juistaan uusia naisia valloittamaan ja yhvlisää tekemäö. Pötypuhetra koko tutkimus. Se ei näytä mitään. Pelkästään sanahelinää. 581
A ja o on vähän edes katsoa kenen kanssa lisääntyy Tiedätkö että maailma on pullollaan hyviä perheitä joissa asiat ovat kivasti kun on edes vähän viitsitty käyttää harkintaa isäehdokasta valittaessa. Eli peilin eteen vain mars!
Sitä paitsi lapset tehdään itselle 100%, ei niitä voi halkaista ja kulketella ympäri pitäjää eri isille puoliksi hoidettavaksi samalla kun itse käsi ojossa ryöstetään toisten taskuja
Vierailija kirjoitti:
Minäpä haluaisin olla miljonääri. Mistäköhän raha tupsahtaisi tililleni niin ettei tarvitse itse eväänsä lotkauttaa?
Pyydäpä sitä kotitonttuas sua jeesaan ton asian kaa.
miehelle on helppoa haluta, koska äitihän ne lapset aina lopulta hoitaa. Nykyään on osallistuvia miehiäkin, mutta lapset ovat edelleen pääasiassa naisten vastuulla ja niskoilla. Synnyttämisessäkin on omat riskinsä. Siihen voi oikeasti tai kuolla. Onhan se miehenä helppoa haluta niitä lapsia.
Voin kyllä luvata, etten halua ikinä lapsia. Lapset tuhoavat parisuhteenkin näkäjään täysin
Vierailija kirjoitti:
miehelle on helppoa haluta, koska äitihän ne lapset aina lopulta hoitaa. Nykyään on osallistuvia miehiäkin, mutta lapset ovat edelleen pääasiassa naisten vastuulla ja niskoilla. Synnyttämisessäkin on omat riskinsä. Siihen voi oikeasti tai kuolla. Onhan se miehenä helppoa haluta niitä lapsia.
Se lähtee jo neuvolassa, että äiti on oikea vanhempi ja isä ei ole mitään.
Meillä on kolme lasta. Minulle olisi riittänyt kaksi, mutta mies halusi ehdottomasti kolmannen lapsen. Muistan kuinka hän lupaili minulle, että nyt hän osaa olla jo parempi isä ja hoitaa vauvaa, jne. Onneksi en uskonut häntä, sillä aika lailla samalla 80/20 vastuu-, hoito- ja kustannusvastuulla meni myös kolmannen vauva ja pikkulapsiaika mitä kahden vanhemman kohdalla. Mutta tiesin tämän jo alusta alkaen, joten ei tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä nykyään hyvin totta. Omassa akateemisessa kaveripiirissä miehet haluavat perheet, mutta naiset eivät ole varmoja, tai eivät halua. Naisen rooli on edelleen hyvin ahdas, ja miehet eivät kuitenkaan jää kotiin hoitamaan lasta tasapuolisesti.
Naisen rooli on hyvin ahdas osittain myös sen vuoksi, että naiset itse ovat niin neuroottisia. Sanon tämän kolmikymppisenä naisena ja äitinä, että onneksi olen heteronainen, sillä ei käy kateeksi miehen osaa perhekuvioissa jonkun neuroottisen despootin kanssa. Sellaisia iso osa kolmi-nelikymppisistä akateemisista äideistä on (voi olla, että muistakin, mutta itse kuulen elämässäni paljon nimenomaan akateemisten äitien juttuja, ja stressitasot nousee pelkästään kuuntelemisesta).
Myös vielä lapsettomat, lisääntymistä mahdollisesti lähitVaatimuksia heitetään äideille ovista ja ikkunoista. Jokainen äiti tietysti haluaa olla mahdollisimman hyvä äiti. Jos äitinä on vielä noviisi, voi olla, että aika helposti tulee kuunneltua neuvoja ja niitähän riittää, useimmat vielä ristiriidassa keskenään. Itse olen jo isoäiti ja ei kyllä käy kateeksi nykyajan nuoria naisia. Pitäisi olla uraohjus, seksikäs kaunotar ja huolehtivainen pikkuvaimo sekä pullantuoksuinen äiti. Lisäksi pitäisi vielä uskoa tulevaisuuteen tässä hullussa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Koko aloitus on ärsyttävän miesvastainen.
Olen mielelläni yksin.
Kuulostaa siltä että sun varmaan kannattaakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko aloitus on ärsyttävän miesvastainen.
Olen mielelläni yksin.
Kuulostaa siltä että sun varmaan kannattaakin olla.
Feministi=marxisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis se nainen ensin. Voisin jäädä vaikka koti-isäksi ja muksujen kanssa kotona. Aina olis perunat pehmoisia kun rouva tulis töistä 👍
M38
Sun mielikuvitushattaraunelmissa, jossa pienten lasten kanssa kotona on helppoa. Lasten synnyttyä eli lapsiunelman realisoituessa niitä halukkaita koti-isiä on yht'äkkiä kovin vähän.
Naisselittäjä tietää miten miestä paremmin miten mies ajattelee. Klassinen av-mamma.
Ei vaan tuo on monta kertaa käytännössä todettu kauhuskenaario, jossa ei muutenkaan enää mitkään pelkät valikoidut miesajatukset riitä kun pitää olla konkretiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis se nainen ensin. Voisin jäädä vaikka koti-isäksi ja muksujen kanssa kotona. Aina olis perunat pehmoisia kun rouva tulis töistä 👍
M38
Sun mielikuvitushattaraunelmissa, jossa pienten lasten kanssa kotona on helppoa. Lasten synnyttyä eli lapsiunelman realisoituessa niitä halukkaita koti-isiä on yht'äkkiä kovin vähän.
Hyvä ystäväni hoiti lapset ja lasten äiti meni töihin. Ymmärrän kyllä ongelman että kun nainen on ensin synnyttänyt lapsen pari, niin halukkaan koti-isän löytäminen vasta tämän jälkeen on vaikeampaa, joten suosittelisin ensin etsimään sen halukkaan koti-isän ja vasta sitten tekemään tämän miehen kanssa ne lapset.
Koti-isä kuvion ongelma taitaa usein miten olla että naiset haluavat vähintään oman tulotason tienaavan puolison, ja jolla on vähintään sama koulutustaso. Naiset myös arvostavat miesten päättäväisyyttä, päämäärällisyyttä, tavoitteellisuutta, kyvykkyyttä ja tehokkuutta, ja nämä ovat erinomaisia ominaisuuksia työuran kannalta. Toisaalta nämä ominaisuudet eivät välttämättä ole parhaita kun pitäisi rauhallisesti ja empaattisesti kasvattaa ja hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Muslimitkin haluaa lapsia ja siksi pudottavat sitä ikärajaa sinne 9 vuoteen.
MEE HULLU HOITOON!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta. Minulle olisi riittänyt kaksi, mutta mies halusi ehdottomasti kolmannen lapsen. Muistan kuinka hän lupaili minulle, että nyt hän osaa olla jo parempi isä ja hoitaa vauvaa, jne. Onneksi en uskonut häntä, sillä aika lailla samalla 80/20 vastuu-, hoito- ja kustannusvastuulla meni myös kolmannen vauva ja pikkulapsiaika mitä kahden vanhemman kohdalla. Mutta tiesin tämän jo alusta alkaen, joten ei tullut yllätyksenä.
Eli tienaat rahaa 5* enemmän kuin miehesi? Tai että miehesi käyttää sinua paljon vähemmän rahaa perheen kuluihin, kuten asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa vaimo ja lapsia. Nytkin olisin ulkona pulkkamäessä lasten kanssa 👍
M36
Juuri näin yksinkertaisesti ajattelevat lapsettomat miehet. Että se lapsiarki on pelkkää leikkimistä. Kaikki muu on äitien hommaa, ja sitähän riittää.
Onko se lapsiarki jotain ydinfysiikkaa tai rakettitiedettä mihin miehet ei pysty? Huolehtia, että lapsella puhtaat vaatteet ja ruokaa sekä nukkuu riittävästi. Kyllä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa vaimo ja lapsia. Nytkin olisin ulkona pulkkamäessä lasten kanssa 👍
M36
Juuri näin yksinkertaisesti ajattelevat lapsettomat miehet. Että se lapsiarki on pelkkää leikkimistä. Kaikki muu on äitien hommaa, ja sitähän riittää.
Onko se lapsiarki jotain ydinfysiikkaa tai rakettitiedettä mihin miehet ei pysty? Huolehtia, että lapsella puhtaat vaatteet ja ruokaa sekä nukkuu riittävästi. Kyllä on vaikeaa?
No useimmilla miehillähän se valikoitu osaamattomuus alkaa sillä sekunnilla kun talouteen on saatu nainen. Pölynimuri, vessaharja ja pyykinpesukone muuttuvat yhtäkkiä liian monimutkaisiksi käyttää ja kun jälkikasvua tulee, tilanne vain pahenee. Tuttava kertoi miten hänen miehensä oli eron jälkeen alkanut jankata jostain lasten talvivaatteiden hinnoista kun niiden kuluja olisi pitänyt tasata. Hän ei ollut koskaan ennen joutunut perehtymään siihen, mitä lasten vaatteet maksaa ja asia tuli sitten tutummaksi vasta siinä kohtaa kun lapsi oli 6-vuotias.
Naiset eivät ole koskaan käyttäneet vähemmän aikaa kotitöihin kuin nykyään ja miehet eivät ole koskaan käyttäneet kotitöihin enemmän aikaa kuin nykyään (Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimus). Silti lapsia ei ole koskaan syntynyt vähemmän kuin nykyään. Joten sun väite siitä, että syntyvyys saataisiin nousuun sillä, että miehet käyttäisivät vielä enemmän aikaa kotitöihin, on täysin epälooginen. Tosin mitään muuta en palstanaisen älykkyydeltä odottanutkaan.
Naiset käyvät nykyään töissä ja silloin ne kotityöt ovat vähentyneet totta kai tilastollisesti. Kuitenkin nainen tekee suurimman osan ellei kaikki perheen tarvittavista kotitöistä ja hoitaa lapset siihen päälle useassa perheessä.
Lapsia on kovin helppo haluta, jonain mielikuvana ja lisänä itselle. Mutta moniko haluaa olla vanhempi, ihan joka päivä ja joka tilanteessa, odottamatta siitä kiitosta tai hyötyä tai palkintoa.
Meidän perheessä kävi juuri näin, mies puhui iät ajat lapsihaaveestaan ja sai pääni käännettyä. Tämä ainokaisemme kohta 17-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia mihin mies naista tarvitsee on lisääntyminen. Miehellä ei ole mitään muuta mahdollisuutta saada lasta kuin tehdä se naisen kanssa. Ei miehille ole järjestetty mahdollisuutta vanhemmuuteen ilman puolisoa niin kuin naisille on järjestetty
Kylläpä on. Järjestelyn nimi on kumppanuusvanhemmuus.
Mutta se ei miehille käy, koska siinä mallissa mieskin joutuisi ottamaan lapsesta täyden vastuun omalla vuorollaan. Eli suu suppuun, miesmamma!
Tämä. Ei ne toiveet vaan ne teot.
Suomalaisia miehiä vaivaa passiivisuus ja uhrimentaliteetti. Heittäydytään passattaviksi ja ruikutetaan ja sitten ihmetellään kun naiset ei kiinnostu.
Kumppanuusvanhemmuudessakin se kumppani pitää itse järjestää ja lastenhoitojärjestelyistä sopia. Ei tule kukaan sopivaa järjestämään.
Eikä tule sitä vauvaakaan sitten kukaan omalla vuorolla hoitamaan ja sen asioita järjestämään, vaan ihan itse pitää järjestää.
Ai että tasa-arvon ei tarvitse toteutua jonkun toisen kohdalla siksi että joku ihan muu henkilö jättää lapsensa? Tasa-arvo ei toteudu juuri siitä syystä että sinä ja kaltaisesi haluavat että äidillä on etuoikeus saada itselleen rahaa siinäkin tilanteessa kun molemmat huolehtivat ohan yhtälailla lapsistaan? Ne on SUN lapsia, ei ole tarkoitus että teet lapsia kelle tahansa ja sitten itket että KAIKILTA isiltä rahat pois kun itse valitsit täyden mulkeron lastesi isäksi.
Niin kauan saat itkeä lapsella rahastamiesi rahojen perään kunnes tilanne on tasa-arvoinen ja epäkohdat myös isiä kohtaan poistettu. Tasa-arvo ei katsos toimi niin että sinä saat ja muut vain antavat.