Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V@ttu mua sylettää kiusaaminen ja kiusaajat

Vierailija
18.12.2024 |

Mun pojalla on kiusaamisen takia paniikkihäiriö ja keskivaikea masennus. Pari vuotta sitten muutettiin yli 300 kilometrin päähän, mutta sekin oli jo liian myöhäistä. Ei rikkinäisestä saa ehjää. Yritti kuukauden käydä koulussa, mutta oksensi joka aamu. Ei se ollut tervettä. Jäi kotiopetukseen. Nyt jo 16v. Välttelee ihmisiä, koska pelkää. Ei sekään ole tervettä. Oli syksyllä psykiatrisessa osastohoidossa. Nyt onneksi jo kotona. Kiusaajat imi mun lapsesta kaiken ilon ja jättivät vain kuoren. Sekin niin rikki, että hyvä jos koossa pysyy. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi paska. Voimia ap:lle ja pojalle. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Monessa koulussa ei osata puuttua kiusaamiseen. Toisilta opettajilta se taas käy kuin luonnostaan. Uskon kyllä, että aktiivisimmat kiusaajat oppivat kiusaamisen kotoa. 

Vierailija
42/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on luonnon laki joka erottelee jyvät akanoista. Ei kenenkään kiusatun pidä lisääntyä niin heikoilla geeneillä. Luonto karsii. Pojat on poikia ja sattuuhan sitä. Turvat kiinni ja keittiöön tai sattuu!

Harmi, että sunkin vanhemmat ovat hässineet sun kaltaisesi alulle. Sun kaltaisesi pitäisi toimittaa autiolle saarelle loppuelämäksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahin pelko koulukiusattuna on se, että poikani kokisi saman. Tosin en aio antaa homman edetä siihen eikä meillä opeteta mitään poskia kääntelemään ja olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija
44/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti karma kostaa noille kiusaajille.

Karma on pelkkää hindulaisten ja buddhalaisten valhetta. Jumala on se, jolle kosto yksin kuuluu.

Vierailija
45/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti karma kostaa noille kiusaajille.

Lopeta se karmasta höpöttäminen kun et edes tajua mitä se tarkoittaa.

Vierailija
46/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on luonnon laki joka erottelee jyvät akanoista. Ei kenenkään kiusatun pidä lisääntyä niin heikoilla geeneillä. Luonto karsii. Pojat on poikia ja sattuuhan sitä. Turvat kiinni ja keittiöön tai sattuu!

Huutonaurua ajatukselle jostain pikku petäkammarinpojasta heristelemässä siellä pienenpieniä nyrkkejään. Olepa reipas poika ja menepä kysymään heruisiko äipältä tisulista maitoa.

Vierailija
47/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on, että kouluihin on valittu piipittäviä naisopettajia, joilla ei ole mitään auktoriteettia. Meidän liikunnanope oli ala-asteella parimetrinen ja 150-kiloinen mies. Voin kertoa, että hänen tunneillaan ei kiusaamista ollut.

Vierailija
48/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmillista, että noin heikko lahjaisilla geeneillä olet itse olemassa! Älä vaan lisäänny, ettei tuo hulluus pääse leviämään.

Vierailija
49/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi logiikka toimii vaan niin pitkään kunnes tulee joku isompi ja painavampi vastaan, ja sitten veetin nenään sattuu

Vierailija
50/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen vaikuttaa pitkään. Vieläkin 25 vuotta ala-asteen jälkeen ovesta ulos lähteminen hirvittää sen pysyvän epävarmuuden takia.

Vierailija
51/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa tuo kiusaamisen malli on monessa tapauksessa opittu. Lastensuojeluilmoitus kiusaajista.

Opin "kiusaamisen mallin" kiusaajiltani luokilla 1-5. Sitten kasvoin isommaksi kuin muut ja luokilla 6-8 pieksin noita kiusaajiani. Ikävä kyllä vallan tunne aiheutti sen, että kiusasin muitakin. Ysiluokalla tuli onneksi järki päähän ja lisäboostina harrastuksissa kilpatasolle eteneminen vei kaiken ajan.

M48

Vierailija
52/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokalla rupesin käymään salilla ja hankkimaan voimaa. 9 vuoden kiusaaminen loppui kuin seinään. Vielä hirveästi eivät tulokset tuolloin näkyneet, mutta pelkkä tieto harrastuksestani lopetti sen kiusaamisen.

Vierailija
53/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on, että kouluihin on valittu piipittäviä naisopettajia, joilla ei ole mitään auktoriteettia. Meidän liikunnanope oli ala-asteella parimetrinen ja 150-kiloinen mies. Voin kertoa, että hänen tunneillaan ei kiusaamista ollut.

Meillä riitti ihan normikokoinen miesope tiukalla asenteella ja luontaisella auktoriteetillä. Naisopettajilla jälkimmäisiä ei ollut.

M44

Vierailija
54/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma on, ettei kiusaamista tunnisteta. Jos tunnistetaan, sitä vähätellään. Kiusaaminen on paljon muutakin kuin pään tunkemista vessanpönttöön tai läskiksi nimittelyä.

Vierailija
55/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma on, ettei kiusaamista tunnisteta. Jos tunnistetaan, sitä vähätellään. Kiusaaminen on paljon muutakin kuin pään tunkemista vessanpönttöön tai läskiksi nimittelyä.

Musta piirrettiin rippileirillä kuva jossa olin lihava porsas ja nimiteltiin "prinssiksi". Rippileirin naisohjaaja nauroi jutulle. Olen siis nainen ja olin silloin 64-kiloinen ja 164-senttinen.

Vierailija
56/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika isokokoinen oli jo ala-asteella. En ihmettele, että jättivät kiusaamatta.