Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V@ttu mua sylettää kiusaaminen ja kiusaajat

Vierailija
18.12.2024 |

Mun pojalla on kiusaamisen takia paniikkihäiriö ja keskivaikea masennus. Pari vuotta sitten muutettiin yli 300 kilometrin päähän, mutta sekin oli jo liian myöhäistä. Ei rikkinäisestä saa ehjää. Yritti kuukauden käydä koulussa, mutta oksensi joka aamu. Ei se ollut tervettä. Jäi kotiopetukseen. Nyt jo 16v. Välttelee ihmisiä, koska pelkää. Ei sekään ole tervettä. Oli syksyllä psykiatrisessa osastohoidossa. Nyt onneksi jo kotona. Kiusaajat imi mun lapsesta kaiken ilon ja jättivät vain kuoren. Sekin niin rikki, että hyvä jos koossa pysyy. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ihme, että lapset kiusaavat, kun imevät mallin vanhemmiltaan.

Itse olen 5kymppinen ja sanoin juuri hei, hei vanhalle "ystävä"porukalleni. Siellä jostain syystä olin se sorsittu, juuri minun ryhmäviesteihini ei vastattu. Siinä vaiheessa, kun tuli kommenttia siitä, kun minulla on liian pieni perse, käyn liikaa suihkussa ja musiikkimakunikin on perseestä, niin päätin, että tämä oli nyt tässä. Ja kylläpä se on vapauttanut. Toki, suru ei meinaa poistua. En tiedä, miksi en kelvannut. Olinko ärsyttävä, liian jotain tai liian vähän? 

Joka tapauksessa, älkää kuluttako kallisarvoista elämäänne seurassa, jonne teitä ei haluta. 

Vierailija
22/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se meni niin, että kotoa en ensimmäisinä vuosina saanut apua. Pelastus tilanteesta oli, että pääsin ala- asteen loputtua toiselle yläasteelle, kuin kiusaajat. Myöhemmin muutin asuinkuntaa kokonaan, joskus käyn ajelemassa vanhoilla seuduilla. Ihminen tuo julki luonnettaan ja niin kiusaaja tuo hulluuttaan, MOT tännekin ketjuun ovat ryömineet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit. 

Vierailija
24/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä ei välitetä, tätä käytöstä pitää ihmetellä, että miksi yhteiskunta on tähän mennyt? 

Jos ajat autolla vaikka turmapaikan ohi niin enemmin keskitytään kuvaamiseen kuin hätäänjoutuneen auttamiseen

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. Heitä kiinnostaa vain yksi asia, minäminäminäminä. 

Vierailija
25/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä ei välitetä, tätä käytöstä pitää ihmetellä, että miksi yhteiskunta on tähän mennyt? 

Jos ajat autolla vaikka turmapaikan ohi niin enemmin keskitytään kuvaamiseen kuin hätäänjoutuneen auttamiseen

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. Heitä kiinnostaa vain yksi asia, minäminäminäminä. 

Da da, suomilainen pjaha

Vierailija
26/56 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyrkkeilyyn. On maailma sen verran kova miehillä.

Vierailija
27/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen tulisi lopettaa, se heikentää hyvinvointia koko Suomessa. Valoa kaikkialle enemmän!

Vierailija
28/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella, miltä pojasta mahtaa tuntua. Ite oon mennyt rikki pienemmästäkin. Itsellänikin siksi ahdistusta ja epävarmuutta. Voin ainoastaan kuvitella, miten laajoja tuhoja kiusaaminen tekee, jos pienilläkin teoilla, sanoilla ja kokemuksilla voi olla niinkin paljon merkitystä.

Poikasi kuulostaa henkilöltä, jonka kanssa oikeastaan haluaisin kaveerata.

Toivottavasti löytää ympärilleen fiksuja ja mukavia, vilpittömiä ihmisiä, jotta käsitys ihmisistä muuttuu.

N19

Vierailija
29/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusattiin ala-asteella luokan pienintä tyttöä porukalla koska se olin ihan saatabab ärsyttävä kielikello ja besserwisser vaikka oli tyhmä. En kadu pätkääkään, toivottavasti oppi ihmiseksi. 

Tai parhaimmassa skenaariossa: hänestä tuli menestynyt asianajaja, jolla aivan mieletön oikeudentaju.

Mitä sinusta tuli? =)

Vierailija
30/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusattiin ala-asteella luokan pienintä tyttöä porukalla koska se olin ihan saatabab ärsyttävä kielikello ja besserwisser vaikka oli tyhmä. En kadu pätkääkään, toivottavasti oppi ihmiseksi. 

Ymmärthän, että te kiusasitte sen takia, että hän oli vain teidän näkökulmastanne ärsyttävä, mutta se ei tarkoita, että te olisitte olleet oikeassa. Hänen näkökulmastaan hän taas oli yhtä oikeassa. Mitään objektiivistaperustetta teillä ei ollut, joten kukaan ei tässä voi oppia olemaan

Vierailija
31/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika nyrkkeilyyn. On maailma sen verran kova miehillä.

Tämä on totta. Mulla loppu kiusaaminen siihen, kun vedin kiusaajia turpaan

Vierailija
32/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lasu jokaisesta kiusaamistapauksesta. Yleensä kiusaajat oppivat kiusaamisen kotoa. T. Kokemus

Vierailija
33/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nainen vai mies? 😄

Vierailija
34/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh niin kauan kuin aikuiset ihmiset kiusaa on turha odottaa lapsilta parempaa käytöstä. Jos kiusaamista esiintyy niin lapsi HETI pois koulusta ei sitten kun on myöhäistä.

Jep, ja mieluummin niin, että kiusaaja(t) pois koulusta. Miksi kukaan ei aja tätä hallitusohjelmaan, kaipaisi ehkä lainsäädännön viilausta.

Mitä jos kiusaajat ovat opettajan lempioppilaita? Osaavat mielistellä opettajaa.

Vierailija
35/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kiusaajat ovat opettajan lempioppilaita? Osaavat mielistellä opettajaa.

-Onneksi kaikki opettajat ei ole mielistelylle persoja vaan omaa vahvemman oikeudentajun ja itsetunnon..

Vierailija
36/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh niin kauan kuin aikuiset ihmiset kiusaa on turha odottaa lapsilta parempaa käytöstä. Jos kiusaamista esiintyy niin lapsi HETI pois koulusta ei sitten kun on myöhäistä.

Jep, ja mieluummin niin, että kiusaaja(t) pois koulusta. Miksi kukaan ei aja tätä hallitusohjelmaan, kaipaisi ehkä lainsäädännön viilausta.

Sama kuvio toistuu työpaikoilla. Kiusaavat juoruilijat mustamaalaajat mielistelevät esimiehiä ja ovat esimiesten kanssa hyvää pataa.

Vierailija
37/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Onneksi kaikki opettajat ei ole mielistelylle persoja vaan omaa vahvemman oikeudentajun ja itsetunnon..

Osaatko tunnistaa mielistelyksi?

Vierailija
38/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti karma kostaa noille kiusaajille.

Mikä v*tun karma?

Vierailija
39/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti karma kostaa noille kiusaajille.

Mikä v*tun karma?

Karma nimisen naisen pahanhajuinen v*ittu?

Vierailija
40/56 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä koulukiusattuna suosittelen panostamaan harrastukseen, jossa on eri ihmiset kuin koulussa. Antaa selkeästi voimaa, kun tietää ettei kaikkialla ole sorsittu. Toki kannattaa miettiä kiinnostuksen lisäksi, missä olisi niitä harrastuksia joissa käy samanhenkistä porukkaa. Suosittu harrastus ei välttämättä ole tällainen. Sellaiset harrastukset missä on muita ulkopuoliseksi itsensä kokevia, ovat yleensä parempia ja sallivempia erilaisille ihmisille. Pienempi porukka myös mahdollistaa että ohjaaja puuttuu helpommin.