Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 12/24 nro II
Kommentit (7926)
Vierailija kirjoitti:
Alan olla aika väsynyt taas kaikkeen
Niin minäkin. Valvoin koko yön ja nyt pitäisi ottaa kaikki taas niin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppoisaa lauantaita! Ajattelen sinua kaiken tohinan keskelläkin. Olisitpa joulunajan lempeä pukkini. 🤭
Tuletko pukin polvelle istumaan?
Minä tahtoisin istua oman pukkini (kaivattuni) syliin hajareisin. Painaa kasvoni hänen kaulalleen, tuntea hänen lämpönsä ja tuoksunsa. Ja, no, hän tietää kyllä, minkä.
Sivusta, rakkaudella <3
🧭 Suunta on selvä, aika ei. Iltasadut olivat mukavia. Rakastan ja kaipaan. Muista että todella paljon menee ohi, lailla tähdenlennon. Aikamme on rajallista. Irl. jatkuu... <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöllö on metsän viisain eläin
Pöllöjen maine "viisaina" eläiminä on enemmän kulttuurinen ja symbolinen kuin tieteellinen. Vaikka pöllöjen aivot ovat suhteellisen suuret verrattuna niiden kehoon, ja niiden kyky liikkua 270 astetta päänsä ympäri vaikuttaa erityiseltä, tämä ei ole suoraan yhteydessä älykkyyteen.
Pöllöjen älykkyys ei ole erityisen erikoista verrattuna muihin lintuihin. Ne ovat erikoistuneet metsästämään pimeässä ja sopeutuneet erinomaisesti saalistamiseen, mutta niiden kyky ratkaista ongelmia tai käyttää työkaluja ei ole erityisen kehittynyt, kuten esimerkiksi variksilla tai papukaijoilla.
Pöllöjen "viisauden" käsitys tulee siis enemmän niiden salaperäisestä ja yöeläimen luonteesta, jotka yhdistetään usein mystiikkaan ja viisauteen eri kulttuureissa.
Juu, h
Salaperäinen pöllö. Ei ole pöllöä söpömpää. Etenkin ne silmät! Pieni nokka ja pehmeä sulkapeite herättää ainakin minussa suojeluhalun. Sivusta
Aattelin lopettaa tänne lörpöttelyn ens vuonna, pitää sit perustaa tosisketju sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Oottekste muistanu nyt hoitaa jouluhommat loppuun?
Kesken vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottekste muistanu nyt hoitaa jouluhommat loppuun?
Kesken vielä
Vähän sama juttu.
Voisin lähteä kaivatun kanssa luontoretkelle vaikka pöllöjä katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä ihme, että osa nuorista ja vanhemmistakin on sellaisia kuin on. Juttelin just sellasen tietyllä tapaa stereotypisen suominuoren kanssa (ahdistuu muista ihmisistä, kaupassa käyminenkin ahdistavaa, ei halua lapsia, ei arvosta yhteisöllisyyttä) ja hän kertoi millaista hänen perheen ja suvun joulut on. Jutteli kuin se olisi aivan normipäivä, että kaikki on kännissä, puhuu mitä sattuu ja tappelee.
Itse en ole koskaan nähnyt vanhempiani kännissä, en tappelemassa enkä puhumassa mitä sattuu.
Se on kun ei ole nähnyt sellaista elämää, että on ympärillä perhekeskeisyyttä ja lämpöä. Tuntuu, että se sinetöi useankin kohtalon. Tunnen myös lapsia alkoholisti perheistä ja ei kaikki osaa suhtautua elämään edes niin, että siivoaisi tai ymmärtäisi sen merkitystä ja sitten muut ongelmat.
Kyllä mä kuitenkin uskon, että siihenkin voi kasvaa myöhemmällä iällä. Ihmiset voi muuttua, jos ympäristö antaa siihen mahdollisuuden.
Menkää puimaan traumojanne johonkin muuhun ketjuun tai kallonkutistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää puimaan traumojanne johonkin muuhun ketjuun tai kallonkutistajalle.
Mene itse muualle jos häiritsee, ei ole pakko tätäkään ketjua lukea.
Jos avaan ketjun, jonka otsikko on "lähetä terveisiä kaipaamallesi henkilölle", en halua lukea uskontopohdintaa, lapsuuden traumoja jne. Minä en ole tässä väärässä, vaikka se narsismisi ja "ei mua oo koskaan säännöt kiinnostanu" -asenteesi päälle käykin. Ei minuakaan kiinnosta sinun mielipiteesi, tunteesi tai mikään muukaan. Ei ole pakko lukea tätä viestiä, toimii molempiin suuntiin. Sori.
Sinä voit tehdä sen oman ketjun aivopieruillesi. Se ei edes maksa, hei! Mutta johan se on monesti todettu, ettet tee kun tiedät, ettei sitä ketjua kukaan lukisi ja et saisi huomiota/reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena olen ollut Pyhtään saaristossa mökillä kuistilla parin metrin päässä huuhkajasta.
"Olen samaa mieltä muuten, mutta mielestäni jouluun liittyvä yksinäisyys ja/tai traumat tekee poikkeuksen. Kyseessä on minun mielestäni niin traagiset asiat, että on hyvä jos tuollaista kokeneet/kokevat ihmiset saa puhua kokemuksistaan, vaikka paikka olisikin jotenkin väärä.
Eri "
Ei. Ketjujen tekeminen on täysin ilmaista joten ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaa aiheeseen liittymätöntä tuubaa paikassa X. Sama mennä UMK ketjuun kertomaan parhaita tarjouksia kun on Black Friday. Tuolla logiikalla löytyy poikkeus jokaiselle päivälle ja vuodenajalle.
En ole kenenkään mamma ja mitä toi violetti kissa tekee täällä?