Oulu vai Tampere?
Kumpi olisi mukavampi kaupunki Pohjois-Savossa ja Keski-Suomessa asuneelle?
Oulusta on jo vähän kokemusta, mutta en silloin ollut siinä tilanteessa, että olisin voinut nauttia elämästä siellä.
Tampere on lähempänä pääkaupunkiseutua ja siten ehkä eläväisempää.
Minulle tärkeitä harrastuksia ovat erilaiset järjestöjutut ja vapaaehtoisuus enkä paljon välitä kulttuuri- ja musiikkitapahtumista. En liiku hirveän paljon muualla kuin tutuilla reiteillä ja viihdyn paljon kotona.
Olisin valmis muuttamaan kumpaan tahansa, jos työ löytyy ja myös asuinkustannuksilla on väliä. Minulla on AMK-tutkinto ja kolmen vuoden sisään toinen AMK-tutkinto sekä yliopistotutkinto. Luulisin, että etelämmässä on vaihtuvammat piirit ja paremmat työmarkkinat, mutta toisaalta pohjoisemmassa avautuviin työpaikkoihin on ehkä vähemmän tunkua? Olen kallistunut ajattelemaan, että pätevyydet ovat tärkeämpiä kuin asuinpaikka, vaikka asuinpaikallakin on iso merkitys.
Kommentit (3)
Oulu. Meri. Pääsee myös Ruotsin puolelle. Ehkä on rennompaa kuin Etelässä. Samoin pääsee Lappiin piipahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oulu. Meri. Pääsee myös Ruotsin puolelle. Ehkä on rennompaa kuin Etelässä. Samoin pääsee Lappiin piipahtamaan.
Tampere. Meren takia nyt kukaan ei tee muutto päätöstä. Tampereelta ei pääse Ruotsiin 🤣 tamperelaiset ovat mukavampia kuin oululaiset. Tampereelta pääsee myös Lappiin..
No kumpi vain mutta Tampereella on tietyllä tavalla rennompaa eikä välitetä niin paljon siitä tärkeilystä. Ehkä kyse on vain siitä kumpi vetää sinua enemmän puoleensa ja kummassa siis viihdyt. Aina on kuitenkin eroja paikkakuntien välillä. Sanoisin sinulle että Oulu kuulostaa paremmalta sinulle. Tampereella on aika rehellistä porukkaa ja se näkyy toiminnassa enemmän, tämä nyt vain ihan kokemuksesta ja siksi ettei tulisi pettymyksiä turhan takia.