Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoituspulmia

Vierailija
28.10.2023 |

Minulle tulee ylimääräistä rahaa n 100k euroa. Tarvitsisin sijoitusneuvontaa, mutta en pankkien kautta, koska ne eivät ole riippumattomia. Omia velkoja ei ole, joten ei tarvetta maksaa velkojille.  Pitäisi saada päätettyä miten tuollaisen summan sijoittaa ottaen huomioon tulevaisuuden suunnitelmat. Mistähän sitten tuon tyyppisiä talousneuvojia löytyisi? Mahtaako kirjanpitäjät osata vai pitääkö mennä tinderiin etsimään ekonomia neuvontasuhteeseen? Onko ylipäätään suomessa saatavilla sijoitusneuvojia, joilla ei ole tarvetta suositella oman työnantajayrityksen tai kaverin yrityksen sijoituspalveluja tai tuotteita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita ihan ensin hieman sijoittamisen opiskeluun. Kannattaa opetella tekemään omat sijoituspäätökset itse.

Vierailija
2/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🚽🧻🚀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan pikkuhiljaa ostamaan takaisin ennen koronaa myymääni msci-indeksirahastoa. Saas nähdä, olenko liian aikaisessa. Myöhässä en ole.

T. Piensijoittaja

Vierailija
4/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sijoita ihan ensin hieman sijoittamisen opiskeluun. Kannattaa opetella tekemään omat sijoituspäätökset itse.

Kiitos vinkistä. Toistaiseksi olen tehnyt kaikki sijoituspäätökset itse ja teen vastaisuudessakin: neuvonnankin jälkeen, mutta viimeisistä sijoittamisista on niin kauan aikaa, että en nyt oikein osaa tunnistaa (tai paremmin: kykenen tunnistamaan, että täämän hetkiset tiedot ovat ehkä vanhentuneita ja pahasti vajavaisia) nykyhetken rahoitusmarkkinoiden toimintaa puhumattakaan siitä, että olisin kartalla tulevaisuusskenaarioista. Sijoitustoiminta on muuttunut paljon kymmenessä vuodessa

Onko vinkkiä mistä lähtisi liikkeelle oman tietotason päivittämisen suhteen?  Olen jopa pohtinut aloittaa uudelleen alkeista: eipä se ehkä pahaakaan tee.

Vierailija
5/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä alan pikkuhiljaa ostamaan takaisin ennen koronaa myymääni msci-indeksirahastoa. Saas nähdä, olenko liian aikaisessa. Myöhässä en ole.

T. Piensijoittaja

Kiitos vinkistä. Indeksirahastot ovat minulle täysin uusi sektori.

Olen miettinyt sitäkin, että jos ostaisi sijoitusasunnon uuden (minulla on niitä jo pari), mutta tällä hetkellä ei nyt oikein jaksaisi laittaa aikaa asuntojen katselemiseen ja jotenkin tuntuu, että yt ei ehkä kannata ostaa, mutta tämä voi olla ihan vain omaa "laiskuutta" tai sitten halua etsiä jotain muuta sijoituskohdetta.

Vierailija
6/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google. Sivuja löytyy paljon ja kirjastosta kirjoja, videoitakin netistä. Lue myös pankkien sijoitusohjeet. Lue keskustelupalstoja lähdekritiikillä  Sitten kun vertailee tietoja, alkaa syntyä oma näkemys. 

Vierailija
7/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kiitos vinkistä. Toistaiseksi olen tehnyt kaikki sijoituspäätökset itse ja teen vastaisuudessakin: neuvonnankin jälkeen, mutta viimeisistä sijoittamisista on niin kauan aikaa, että en nyt oikein osaa tunnistaa (tai paremmin: kykenen tunnistamaan, että täämän hetkiset tiedot ovat ehkä vanhentuneita ja pahasti vajavaisia) nykyhetken rahoitusmarkkinoiden toimintaa puhumattakaan siitä, että olisin kartalla tulevaisuusskenaarioista. Sijoitustoiminta on muuttunut paljon kymmenessä vuodessa

Onko vinkkiä mistä lähtisi liikkeelle oman tietotason päivittämisen suhteen?  Olen jopa pohtinut aloittaa uudelleen alkeista: eipä se ehkä pahaakaan tee.

Itse luotan valmentajiin, joilla on näyttöjä osaamisesta ja jotka eivät myy sijoitustuotteita (esim Vauras Nainen ja Varapuu).

Vierailija
8/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

💰🚮

Vierailija
9/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos myös kirjoittajille 6 ja 7.

taitaakin mennä loppuilta nyt nettiä selaillessa

Vierailija
10/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodeksi pattayalle.

Se on samaku rahaa laittas pankkiin kun saa uusia kokemuksia.

Vierailija
11/11 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikiveä koko rahalla. Kylmä talvi tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän