Brio Ponyt vai Brio Racet?
Heippa!
Olen nyt kuumeisesti miettinyt kummat näistä rattaista ostaisin 2,5 vuotiaalle tytölle.
Hän on jo aika pitkä ja haluaisin kuitenkin että nämä tulevat rattaat jäisivät meillä viimeisiksi.Ponyissä on vissiin hieman pidempi makuutila.
Lähinnä tarvittaisiin näitä kauppakeskusreissuille ja muihin pikku reissuihin,eli pitäisi mennä siis pieneen tilaan autossa.
Voisiko joku kertoa kokemuksiaan ja mielelläni kuulisin myös kuinka iso lapsi näihin rattaisiin mahtuu?
Jos jollakin sattuu olemaan myynnissä jompaa kumpaa ratasta,sähköpostiini voi laittaa tarjouksia tulemaan=)
katikahtava@hotmail.com
Kommentit (5)
Meilläkin tuli vastaan tilanne, että piti yli 2 vuotiaalle hankkia rattaat Speedien tilalle. Ostettiin sitten nuo Racet pitkällisen vertailun jälkeen. Päädyttiin niihin ihan kuomullisuuden, istuinnojan säätömahdollisuuden, jousituksen, työntöaisan säätöjen vuoksi. Kuomua ei olla juurikaan käytetty, mutta muuten kyllä lähes päivittän. Olen kyllä tykännyt, mutta mielestäni ovat kyllä huomattavasti painavammat verrattuna noihin Speedeihin. Menee muuten näppärästi kasaan ja helppo ottaa mukaan kaupungille. Aika ahtaat ovat, mutta pituutta puolestaan rattaissa riittää. Lapsi ei kyllä nuku näissä ja käyttö on melko vähäistä, joten meillekin olisi riittänyt varmaan jo ihan Pony-rattaat.
Ponyt hankkisin tuohon tarpeeseen. Meillä ne on vastaavassa käytössä ja mahtuvat hyvin meidän pikkukotteroon.
Minäkin varmaan jo tuon ikäiselle hankkisin sinänsä Ponyt, kun käyttöä ei varmaan enää kauheasti ole ja hinta on kuitenkin sen verran halvempi.
Kannattaa kyllä jos vaan on mahdollisuus niin käydä jossain koittamassa molempia rattaita siis ihan vaan katsomassa ja vähän työntämässä. Meillä on Racet ja naapurilla Ponyt ja voin kyllä sanoa, että työntötuntuma on todella erilainen.
Jännä, että näitä rattaita monesti vertaillaan, minun mielestä niiden käytössä on kyllä aikamoinen ero ja kun hintaeroakin on jonkun verran.
Tietysti riippuu varmaan paljonkin millaiset renkaat Ponyihin on ottanut (kai niissä jotain vaihtoehtoja on jos liikkeestä ostaa), mutta ainakin ne sellaiset kapeat muovirenkaat on ihan eri maata kuin Racen leveät.
Ja jos makuutila on ainut kriteeri ja sen on oltava mahdollisimman pitkä niin sitten Ponyt, mutta edelleen, on ne vaan niin erilaiset....
Jos rattaat on ihan kauppakeskus tms. käyttöön tulossa, ostaisin tuon ikäiselle Ponyt. Meillä ostettiin Racet 1-vuotiaalle, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen, mutta vievät aika paljon tilaa autossa. Eli jos haluat pieneen tilaan menevät, niin..Päikkärit on taas helpompi nukkua Racessa, kun selkänoja menee hieman enemmän lepoasentoon, ja onhan nuo Racet muutenkin tilavammat, lepoasennon pituuksista en tiedä.. =)
Itse olisin ostanut Ponyt tai vastaavat, jos lapsi olisi isompi. =)
2,5 vuotiaalla. Ovat kevyet ja menevät pieneen tilaan. Suuri miinuis näissä on ettei lapsi oikein pysty näissä nukkumaan mikä yllättäen osoittautui tarpeelliseksi ominaisuudeksi (vuosi sitten niitä ostaessa ei lapsi ikinä nukkunut rattaissaan, mutta tilanne muuttui). Ponyjen selkänoja ei mene kuin pikkuisen taaksepäin eli ainoastaan pitkä lapsi saa niissä kohtalaisesti torkuttua. Onneksi sentään jalkatuen saa ylös ja lapseni kyllä ottaa torkut rattaissaan silloin tällöin.
Eli jos lapsesi nukkuu rattaissa suosittelen ostamaan racet, mutta muuten nuo ponyt ovat todella hyvät. Mahtuvat pienenkin auton tavaratilaan.