Mitä touhuatte kipeän lapsen kanssa?
Miten saatte ajan kulumaan kun lapsi on kanssanne kotona kipeänä? Ei näin kylmällä viitsi kovin pitkiä aikoja ulkoillakaan. Omassa tapauksessa 1-vuotias lapsi kyseessä.
Kommentit (13)
Oman ajan saa kulumaan ihan kotitöissä jos itse on terve, voi tehdä vaikka suursiivouksen.
Jos lapsi on kipeä, ei tietenkään silloin ulos mennä. Lapsi on itsekseen, nukkuu ja mä teen mitä teen.
Tuo ikävaihe oli hankala, kun lapsi kaipasi tekemistä/liikkumista, mutta järki ei päätä paljon pakota. Nukuttiin enemmän päikkäreitä, luettiin kirjoja, kuunneltiin satuja/lastenlauluja jne. 1,5 v iässä katsottiin kipeänä telkkaria.
usein vain oleiltiin kotona, levitin paksuja peittoja ja tyynyjä olkkarin lattialle ja makoilin itse lapsen kanssa siinä, oli helpompaa touhuta lapsen kanssa kun oli itse samalla tasolla. Siinä saattoi sitten samalla vaan lepäillä, jos alkoi väsyttää, ja sitten taas jatkaa touhuamista. Leluiksi saatoin ottaa esim. jotain keittiötarvikkeita, joilla lapsi yleensä ei leikkinyt, ne jaksoi kiinnostaa. Kerran lapsi esim. tallusteli onnellisena läpinäkyvä, muovinen salaattikippo päässään pitkän ajan, vieläkin muista, vaikka tästä on jo toistakymmentä vuotta aikaa :D
Meillä reilu 2v. Ihan järkyttävää. Itse olen myös kipeä... Itkettää, turhauttaa, v*tuttaa, ei jaksa...
1-vuotias on vielä ihan helppo viihdytettävä ja yleensä suostuu ylimääräisille päikkäreille.
Meillä on surutta katsottu telkkaa sairaan lapsen kanssa, vaikka ei yleensä katsota paljon. Rauhallisia lastenohjelmia on laitettu pyörimään.
Noin pienenä lapsi yleensä nukkui aika ison siivun päivästä kipeänä, ja muuten sitten vain leikki rauhallisesti tai köllötti sylissä. Nyt olen toista päivää 4v kanssa sairastamassa (molemmat olemme kipeänä) ja tämä on vielä helpompaa, pötkötetään sängyssä katsomassa lasten leffoja. Meillä ei muuten katsota televisiota oikeastaan yhtään, joten lapsi nauttii näistä sairastelupäivistä vähän liiankin paljon...
Omituinen aloitus. Jos se lapsi on kipeä, eihän sitä ulkoilemaan viedä. Kipeä lapsi nyt yleensäkin nukkuu. Tosiaan, lapsi voi matkoilla sohvalla tai lattialla patjalla ja katsella lastenohjelmia ja nukkua. Ruuaksi sitä mikä maistuu.
Varmaan itsekin kipeänä lepäilet etkä riekkase ulkona.
Sama muuten sittenkin, jos itse on kovassa kuumeessa vaikka. On vain laitettava lapset television ääreen ja makoiltava itse sohvalla tai patjalla lattialla, ja tehtävä herkkuruokia. Tai lapsille voi tehdä vaikka majan tms, missä viihtyy
Vierailija kirjoitti:
Meillä on surutta katsottu telkkaa sairaan lapsen kanssa, vaikka ei yleensä katsota paljon. Rauhallisia lastenohjelmia on laitettu pyörimään.
Meillä ei 2v. suostu katsomaan telkkaria eikä halua huilata, ei kiinnosta kirjat kuin repimismielessä. Riehuu vaan ja tekee kaikkea kiellettyä, kun huomaa, että minä olen niin kipeä, etten jaksa olla koko ajan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen aloitus. Jos se lapsi on kipeä, eihän sitä ulkoilemaan viedä. Kipeä lapsi nyt yleensäkin nukkuu. Tosiaan, lapsi voi matkoilla sohvalla tai lattialla patjalla ja katsella lastenohjelmia ja nukkua. Ruuaksi sitä mikä maistuu.
Varmaan itsekin kipeänä lepäilet etkä riekkase ulkona.
Sama muuten sittenkin, jos itse on kovassa kuumeessa vaikka. On vain laitettava lapset television ääreen ja makoiltava itse sohvalla tai patjalla lattialla, ja tehtävä herkkuruokia. Tai lapsille voi tehdä vaikka majan tms, missä viihtyy
En tiedä mitä omituista tässä aloituksessa on. Jos vauvafoorumi ei ole oikea paikka kysellä ideoita vauvaan ja taaperoon liittyvissä asioissa, niin mikä sitten? Kyllä minun esikoisen aikaan ainakin 10 vuotta sitten suositeltiin, että ulkonakin voi käydä jos on pientä flunssaa. Ap:lle tsemppiä, koittakaa tehdä sitä mistä lapsi tykkää.
Lapsen voinin mukaan touhutaan. Joskus nukutaan koko päivä ja katsotaan televisiota. Jos lapsi jaksaa leikkiä niin saa leikkiä, piirtää, saatetaan vaikka leipoa jotain. Ulkona ollaan myös käyty pienellä rauhallisella kävelyllä, jos lapsi vaan jaksaa.