Roistomainen hallitus säästää "kielisyistä" Pietarsaaren päivystyksen: välimatka Kokkolaan 38 km!!
Iisalmesta KYSiin mutkaista ja mäkistä tietä 83 km ja Varkaudesta saman verran ja ko paikkakunnilta yöpäivystys loppuu!! Tämä hallitus on suomenkielisen väestön vihollinen nro 1! Ei väliä Itä- ja Pohjois-Suomen toimeentulosta ja terveydestä.
Kommentit (91)
Itse asun 45km päässä Varkaudesta. Varkauden yöpäivystys on ollut hortonia ja migreeniä sairastavana äärimmäisen tärkeä, koska ei katso kelloa milloin kohtaus iskee ja yleensä horton ja migreeni iskee nimenomaan öisin. Jatkossa minun täytyy odottaa joko ambulanssia tai yrittää saada kiinni autollinen ystävä, joka vie minut KYSin 120km päähän aulaan jonon jatkoksi miettimään hoitoani. Itsestäni ei ole ajamaan autoa ja kela-taxiakaan ei näillä seuduilla noin vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI IHMEESSÄ äänestitte nykyhallitusta ?
Miksi ja miksi, hallituksessa ne sitten tekee toista kuin kampanjan aikaan lupaavat.
Kompromiseeja joutuu tekemään. Yksikään puolue ei saa kaikkia tavoitteitaan läpi hallitusta muodostettaessa. Pitää joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Kekkonen aikoinaan varoitteli päästämästä kokoomusta hallitukseen, koska se paskoo kaiken. Nythän meillä on sitten myös persut, jotka paskovat kaiken ja sen lisäksi vielä kaiken muunkin.
Kekkonen ei halunnut Neuvostoliitto -vastaista puoluetta hallitukseen, ei ihme että häntä puolustelet.
Olen kyllästynyt tämän hallituksen kansalaisten ryöstelyyn, ihmis- ja naisvihajärjestöjen tukemiseen. Petterin selkärangattomaan vätystelyyn ja taottomaan valehteluun asioiden tosiasiallisesta tilasta, kuten leikkaavat nuorilta ihan helvetisti ja puhujan pöntössä väittää tehneensä enemmän kuin yksikään hallitus nuorten hyväksi. Miksi te äänestitte nämä sosiopaatti narsistit valtaan?
Ensi kaudella haluan, että jollain puolueella ja se ei ole mikään näistä ryöstäjistä, on vaaliohjelmassa se, että nämä perusteettomat tuet palautetaan takaisin korkojen kera ja vihdoin laitetaa se helvetin yritysverotus kuntoon niin, että suuryritys ei voi kaikkien vähennysten jälkeen maksaa vähemmän veroja suhteessa tuloihinsa kuin osa-aikainen siivooja! Tätä kuppaamista kansaaa köyhäksi on katsottu jo kymmeniä vuosia ja kukaan ei saatana tee mitään sille! TEKOJA!
Vierailija kirjoitti:
Itse asun 45km päässä Varkaudesta. Varkauden yöpäivystys on ollut hortonia ja migreeniä sairastavana äärimmäisen tärkeä, koska ei katso kelloa milloin kohtaus iskee ja yleensä horton ja migreeni iskee nimenomaan öisin. Jatkossa minun täytyy odottaa joko ambulanssia tai yrittää saada kiinni autollinen ystävä, joka vie minut KYSin 120km päähän aulaan jonon jatkoksi miettimään hoitoani. Itsestäni ei ole ajamaan autoa ja kela-taxiakaan ei näillä seuduilla noin vaan saa.
Millä sinä nyt pääset ja olet vuosikausia päässyt keskellä yötä tai päivällä edes 45 kilometrin päästä Varkauteen kun mitään julkisia yhteyksiä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Sairastan myös migreeniä ja on ollut hortoniin viittavia kohtauksia elämän aikana, joten uskon että on tuskaa. Asun itse 30km päässä kaupungista, mutta meillä Kelataksit lopettaa ajamisensa perjantaina klo 14 jonka jälkeen saat odotta tyhjää maanantaihin asti ja niin on käynytkin. Miten sitten muualla kun ei tule ambulanssi eikä Kelataksi?
Ambulanssit ei tule mitenkään riittämään, mikä tulee aiheuttamaan ylimääräisiä kuolemia.
Muutaman vuoden vanhaa tietoa, mutta Pietarsaaressa ei tietääkseni tehdä edes TT-tutkimuksia, kaikki viedään Kokkolaan tai Vaasaan. Sama sydänangioissa (eli esim pallolaajennukset). Nykypäivänä diagnostiikka vaan perustuu niin paljon mm. radiologisiin tutkimuksiin. Pietarsaaresta, jos jostain pitäisi karsia yöpäivystys.
Jättämällä muutama ampumarata rahoittamatta eduskunnan joululahjarahalla (50 milj) kaikki nykyiset päivystykset olisi voitu säilyttää (alle 30 milj).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä nyt pääset ja olet vuosikausia päässyt keskellä yötä tai päivällä edes 45 kilometrin päästä Varkauteen kun mitään julkisia yhteyksiä ei ole?
Ambulanssin on saanut suht nopeasti, parhaimmillaan 10 minuuttiin, mutta nyt kun kaikki yöpäivystys tyyliin 200km säteellä keskitetään KYS:n, mutta koska ambulanssien määrähän ei lisäänny, niin pahimmillaan odotat tunteja, jos sattuu olemaan esim. kaikki kolme Varkauden lanssia työssä eri puolilla Savoa.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden vanhaa tietoa, mutta Pietarsaaressa ei tietääkseni tehdä edes TT-tutkimuksia, kaikki viedään Kokkolaan tai Vaasaan. Sama sydänangioissa (eli esim pallolaajennukset). Nykypäivänä diagnostiikka vaan perustuu niin paljon mm. radiologisiin tutkimuksiin. Pietarsaaresta, jos jostain pitäisi karsia yöpäivystys.
Korjaan, TT-tutkimuksia ei tehdä öisin
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa on teollisuuskaupunkina tehtaat yms mikä osaltaan puoltaisi yöpäivystyksen pitoa mutta ilmeisesti silläkään ei ole väliä. Nämä leikkaukset eivät nimenomaan huomioi pitkien välimatkojen paikkoja ja kaikki 5-tien varrella ollaan kyllä tapattamassa. Kyskin potki just hoitajia mäkeen, vaikka asiakkaat tulee lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tiennyt persuja äänestäessään että mitä politiikasta tulee kun koksut ostaa ne ison rahan kanssa.
Riikka valehteli kaiken ennen vaaleja
Onkos se Matti Putkonen vielä puikoissa persuissa, ymmärsin, että olisi ollut jonkin sortin tosiasiallinen päällikkö siellä? Loikkasi aikoinaan sdp:stä.
Pitäiskö ihmisten alkaa pitämään huolta itsestään ja ottaa vastuu myös itsestään? Nyt vaan mätetään kaikkea sontaa kitusiin ja oletetaan että kyllä joku muu sitten hoitaa terveeksi 24/7/365 kun saa sydärin. Kännissä voi itsensä teloa viikonloppuna kun kyllähän hei sairaalassa sitten hoidetaan.
Vahinkoja tietysti aina sattuu, mutta ylivoimaisesti eniten päivystyksiin tulee porukkaa siitä syystä, että itse ei ole yhtään etukäteen ajateltu mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä muutama ampumarata rahoittamatta eduskunnan joululahjarahalla (50 milj) kaikki nykyiset päivystykset olisi voitu säilyttää (alle 30 milj).
Se ettei ole riittävästi ammattitaitoista osaajaa,sen unohdit mainita,se on iso syy,että järjestelmää muutetaan ja järkevöitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tiennyt persuja äänestäessään että mitä politiikasta tulee kun koksut ostaa ne ison rahan kanssa.
Onkos se Matti Putkonen vielä puikoissa persuissa, ymmärsin, että olisi ollut jonkin sortin tosiasiallinen päällikkö siellä? Loikkasi aikoinaan sdp:stä.
On jäänyt eläkkeelle jo varmaan vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä virallisesti. Epävirallisesti se kuitenkin siellä vielä häärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, 38 km tuntuu vähältä kun ajattelee, miten paljon Pohjois-Pohjanmaan eteläosien asukkaiden matka päivystykseen pitenee, jos Oulaskankaan yöpäivystys lakkautetaan. Se pitenee helposti 200 kilometriin se matka OYS:iin...
Äläpä ulise. Uudellamaalla kertyy helposti kahden tunnin matka sairaalapäivystykseen, vaikkei kilometrejä ole yhtä paljon. Ruuhkat. Julkisilla joudut käyttämään sairaalakäyntiin yli 12 tuntia.
Juu, täällä muualla ei julkiset kulje, niin pääsee nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jäänyt eläkkeelle jo varmaan vuosi sitten.
Ok. Pointti kuitenkin siis siinä, että onko koko persut demareiden aikaansaannosta?
Minä äänestin koska vihaan muslimeja.
Islam=💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩