Kaverit pitää meitä hulluina, ollaanko? 😄
Asutaan pienessä mökissä, mukavuuksina vain sähköt ja keittiöön tuleva kylmä vesi. Eli meillä on ulkosauna ja ulkohuussi.
Mulla mennee työpaikka vaihtoon ja olen hakenut töitä miehen työpaikkakunnalta. Jos pääsen, katsotaan ehkä sieltä asuntoa. Ja ollaan harkittu jotain pientä mökkiä, ilman kaikkia mukavuuksia.
Meille jotenkin selvä juttu, että sellainen olis just passeli. Kavereiden mielestä ollaan hulluja?! 😄
Kommentit (66)
Ulkohuusia en kelpuuttaisi, tekisin sisään kuivahuusin talvikäyttöön. Sauna pitääkin olla ulkona.
Nääh.
Itse aion muutaman vuoden päästä siirtyä asumaan miehen mökille ennen eläkkeelle jääntiä. Talossa kyllä kaivo, mutta huussi. Keskellä ei mitään, lähimpään kauppaan 20 km.
Saa nähdä kuinka vanhana jaksaa asua, mutta sen näkee sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ostaisin sen yksiön. Kun on asunto kaupungissa ja maalla niin molemmista saa hyvät puolet.
Tähän jäi kommentoimatta. Onhan tämä toisaalta totta. Toisaalta taas en näe järkeä ostaa kt-asuntoa, mieluummin vaikka rt, joka taas menisi "hukkaan" kun ollaan siellä vaan vähän aikaa. Kaikkein mieluisin olisi kuitenkin se talo, omassa rauhassa. Ap
Jos tuohon toiseen pikkuasuntoon päädytte, on kt-asunto kumminkin parempi. Vanhoissa taloissa saattaa löytyä jopa keittiöllisiä yksiöitäkin. Rivareissa on se huono puoli, että moni yhtiö ei käytä nuukuuttaan huoltoyhtiöitä vaan työt tehdään talkoilla vuoronperään. Syttyy helposti naapurisota, jos satuttekin olemaan mökillänne oman vuoronne aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄmmityshän noissa on se isoin ilmasto-ongelma. Mökeissä kun yleensä on puulämmitys ja pirtti pitäisi aamulla lämmittää, jotta vesijohto ei jäädy päivän aikana, mutta suomalaiset pienhiukkaset ovat Kiinan kivihiilivoimaloita pahempi ongelma.
Polttopuilla lämmittäminen on hiilineutraalia ja pienhiukkaset on ongelma vain tiheästi rakennetuissa kaupungeissa.
Miten se voi olla hiilineutraalia, kun suomalaiset metsät ovat päästölähde, eivät hiilinielu?
Suomen metsät nielevät joka vuosi 11,7 miljoonaa tonnia hiilidioksidia. Metsät on erittäin merkittävä hiilinielu Suomessa.
Joulu tällaisella mökillä viettäneenä, olisin halunnut jäädä. Yhtään ei askareet haitanneet.
Elin tuollaisessa mökissä lapsuuteni, kaivosta vesi, ulkohuussi, naapurissa käytiin saunassa, hirveesti ei pesty kuin alusvaatteita. Tämä 60-luvulla. Ei ikinä enää. Sääliksi kävi äitiäni joka 6 lapsen perhettä pyöritti noissa oloissa