Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synsam kuukausisopimus

Vierailija
16.12.2024 |

Harkitsen ottamista. Kokemuksia, plussat ja miinukset ja paljonko teillä on kk maksu ollut?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi jokainen kertoa sen oman kuukausihinnan 24kk ja laskea paljonko niistä vuokralaseistaan maksaa. Jos irtisanot sopimuksen 2v jälkeen niin menetät lasit. Siis miten tällainen firma voi edes olla vielä olemassa?

Vierailija
22/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sopimuksen loputtua piti palauttaa kaikki 

Siis mitä helvettiä, maksat moninkertaisen summan laseista jotka pitää palauttaa jos irtisanot sopimuksen :D 

Onnea vain asiakkaille :D

Eihän sitä 2vuoden sopparia saa sanottua edes irti 😳. Roikut sen kaksi vuotta tuossa kiinni.

Maksat, eikä käteesi jää kuin puoli pulloa silmälasien puhdistukseen tarkoitettua nestettä.

Minulle olisi ollut edullisempaa ottaa silmälasit vaikka osamaksulla.

Synsam MEHILÄINEN 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin näin: saan esimerkiksi silmälasit, aurinkolasit ja piilolinssit. Puhdistusaineet ja nesteet. 2v sitoutumisaika kiinteällä kuukausimaksulla. Eli suunnilleen sama hinta kuin mitä maksaisin silmälaseista ostettuna kertamaksulla. Vuoden päästä saat yhdet uudet lasit mutta sopimus jatkuu vuodella. Vakuutus ja säädöt kuuluu hintaan.

Jos nyt ymmärsin oikein, niin et edes saa niitä laseja, vaan saat käyttää niitä pari vuotta. Ihan vastaavasti kuin ajattelisit että on sama vuokrata auto 300 eurolla kuukaudessa kahdeksi vuodeksi kuin ostaa se omaksi 7200€:lla.

Vierailija
24/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi maksattaa ne last kahdessa vuodessa ja sitten ostat uudet vuokralasit. 

tavallisesti ostetaan ne lasit ja pidetään 3-7 vuotta 

toki Jos on liikaa rahaa niin saa antaa synsamille 

Vierailija
25/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos linssit kuluu tai näkö muuttuu, saat ilmaiseksi uudet linssit. 

Vierailija
26/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit kuluu? Käytössä vai?

Vierailija
27/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90€ (vai mikä hinta sitten onkaan) kuukaudessa ei mielestäni ole ilmainen.

Vierailija
28/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sopimusta.En myöskään suosittele Synsam ketjua. Jos haluat vuoden päästä vaihtaa kehyksen pidentää se sopimusaikaa 12 kk. Tätä ei aina myyntitilanteissa kerrota asiakkaalle. Maksat siis kiinteää vuokraa 3kpl laseista tai 2 lasit ja piilolinssisopimus. Kun sopimusaika raukeaa voit lunastaa rahalla ne silmälasit/aurinkolasit omaksesi tai palautat silmälasit myymälään Synsamille. Ainut hyvä puoli on, että linssit vaihdetaan uusiin ilmaiseksi, jos näkö muuttuu. Entä jos tulosi muuttuu tai muutat ulkomaille on sopimuksen irtisanominen hankalaa. Synsam rahastaa törkeesti juuri näillä lifestyle sopimuksilla. Hinnoissa on paljon ilmaa. Ei kannata sitoutua 24kk Synsamiin. Osta mielummin vaan omaksi silmälasit hyvällä tarjouksella esim -50% sisältäen kehykset ja linssit on jo hyvä tarjous. Niin et ole sitoutunut vaan yhteen optikkoliikkeeseen.

Synsam liikkeenä on läpimätä. 

Vierailija
29/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista vuotta sitten ostin lasit synsamilta. Tarjottiin tuota kuukausisopimusta. Hinta olisi ollut 90 euroa. En ole tarvinnut kuluneen puolentoista vuoden aikana mitään palveluja, joten olisi ollut aika hurjaa maksaa nelinumeroinen summa niistä. Yli tonni vuodessa, ihan hullua!

Yksistä laseista 90 euroa? Itselläni kolmet eri lasit (monitehot, näyttöpäätelasit, aurinkolasit voimakkuuksilla), joissa kaikissa vielä prismat, ja hinta alle 90 € (kehykset olivat kalleimpia). Oma näköni muuttuu tällä hetkellä todella vauhdikkaasti, joten totesin kk-maksun olevan nyt ihan ok vaihtoehto.

Kannattaa huomioida, että jos vaihtaa kehykset, sopimuskausi pitenee. Linssejä sen sijaan saa vaihtaa niin monta kertaa kuin tarvitsee näön muuttumisen vuoksi. Itse ajattelin nimenomaan vaihtaa linssejä, näillä kehyksillä mennään sopimuskauden loppuun, jolloin saa yhden kuuk

Missään sopimuksessani ei lue että saa 1 kk maksulla lunastaa lasit itselleen sopimuskauden loppuessa. Onko todella näin? Minä koen tulleeni jotenkin huijatuksi kun kaikkea ei kerrottu sopimusta tehdessäni. Minulle annettiin käsittää että sopimuksen jälkeen kehykset linsseineen saa omaksi. 

Vierailija
30/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssit kuluu? Käytössä vai?

Itsellä ainakin kuluu lämpötilan vaihteluissa, kuumassa höyryssä, ihan naarmuuntuu jos joku kopsahtaa suoraan päin näköä.

Vierailija
31/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Itse olen vielä jumissa vuoden tuossa sopparissa tyhmyyttäni. Menin vielä vaihtamaan kehykset kertaalleen niin sopimus jatkui vuodella. Olisin maksanut näillä rahoilla jo useat lasit. Ehkä tuo mitä joku kirjoitti lapsen laseista, niin siihen se on järkevä. 

Vierailija
32/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä, maksat moninkertaisen summan laseista jotka pitää palauttaa jos irtisanot sopimuksen :D 

olitko matikan tunneilla hereillä?

Vierailija
33/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi maksattaa ne last kahdessa vuodessa ja sitten ostat uudet vuokralasit. 

tavallisesti ostetaan ne lasit ja pidetään 3-7 vuotta 

toki Jos on liikaa rahaa niin saa antaa synsamille 

kuka pitää samoja laseja 7v?

Vierailija
34/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin kuluu ja naarmuuntuu linssit vuodessa-kahdessa. Lisäksi näkö muuttuu eikä ole mikään helpoin näönkorjaus mulla laseillakaan. 

Vierailija
35/38 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja miestäni huijattiin ottamaan tämä poskettoman kallis sopimus. Kun kaksi vuotta tuli täyteen, selvisi sopimuksen todellinen laita. Laseja ei saanut pitää, ja niiden lunastaminen itselle olisi tullut todella kalliiksi. Tästä ei kerrottu sanallakaan sopimusta laadittaessa. Nostimme äläkän ja saimme kaksi viimeistä kuukautta maksutta. Lisäksi saimme lunastaa silmälasit 50 % halvemmalla. Lopulta palautin kolmesta laseista kahdet, ja maksoin lukulaseista 50 %. Mieskin piti vain yhdet silmälasit. Todella törkeää rahastusta.

Vierailija
36/38 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olitko matikan tunneilla hereillä?

Sinuahan tässä kusetettu on, mä vaan ihmettelen miten hölmöjä oikeen ootte :D

Vierailija
37/38 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla toiminut hyvin. Käytössä on moniteholasit (-3.25 ja +1.5), aurinkolasit ilman vahvuuksia ja piilarit paketti. Hinta on 22€/kk.

Yhdet rakkoutuneet lasit vaihdettiin uusiin ja kahdesti olen vaihtanut kehyksiä - nämä siis maksutta ilman kustannuksia. Toimii.

Vierailija
38/38 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi saat palauttaa lasisi takaisin tai lunastaa ne itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä