Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestänne NORMAALIA?

Vierailija
25.02.2007 |

Olen alkanut miettiä... En koskaan saa käyttää omaa palkkaani. Jos ostan vaikkapa housut itselleni, joudun kysymään mieheltäni " luvan" . Joka ainut kerta kun ostan jotain (elokuvalipun tai lapselle puseron), mies muistuttaa useita kertoja, että on elettävä säästeliäästi. Meillä on erittäin suuri asuntolaina, mutta suuret ovat tulotkin. Silti tuntuu jotenkin omituiselta. Onko sama muilla, joilla hyvin suuri laina?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tohon äskeiseen tuli virhe siis tämä rouva ilmeisesti ajatteli tuntevansa liudan muslimimiehiä (kirjoitetaan yhteen)..

Vierailija
22/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen vaan mieheni.

En tiedä pitäskö onnitella saavutuksesta vai ei, tietääkö miehesi menneisyytesi ja kuinka hän siihen suhtautuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useampia muslimimiehiä, mukaan lukien exäni. Hänellä on pari korkeakoulututkintoa länsimaissa suoritettuna ja on töissä. Tunnen muutamia aasialaisia muslimimiehiä, jotka töissä Nokialla erilaisissa tehtävissä. Tunnen muslimimiehen, joka on laborantti, tunnen useampia lääkäreitä, sekä myöskin hoitsuja. Tunnen bussikuskeja, sekä siivoojia, sekä ravintoloissa töissä olevia ja kaupassa töissä olevia. Tunnen yliopistossa opettavia muslimimiehiä jne. Tunnen jopa yhden muslimimiehen, joka vastaa lentokoneiden moottoreiden huolloista.

En tunne ainuttakaan työtöntä muslimimiestä.

Vierailija
24/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. JOKAISESTA ostoksesta tulee sanomista. Jos vaikka tartten housut itselleni, niin max. 40¿. En todellakaan ostele mitään älyttömän kalliita juttuja. Lapsenkin kuuluisi kulkea toisten vanhoissa lumpuissa ja niitäkin ollan vain niin vähän että pärjää, ei yhtään ylimääräistä.

Vierailija
25/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ulkomaalaisia ja rautaisia ja arvostettuja ammattilaisia omilla aloillaan. Esim naisten keskuudessa hyvin tunnettu naisten-ja synnytystautien erikoislääkäri ja oasaton ylinlääkäri on Turkkilainen huippulääkäri, joka vastaa sikiön tutkimuksista ja sikiöaikaisten sairauksien diagnostiikasta yms yms. On myös yksityisvastaanotto Gynekolla ja tekee näitä 4d-ultria myös. Erittäin tunnettu ja arvostettu mies koko Suomessa.

Vierailija
26/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kävi aina SAMAT somalit, jotka olivat erittäin mukavia asiakkaita, ei valittamista. Ei siellä KAIKKI Suomen somalit pyöri..

Aika outoa jos joku luulee että Suomessa on vaan muutama kymmenen somalia. :D

Vierailija
27/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saattaa ostaa vaikka mitä puolitarpeettomia juttuja ja sitten saarnaa kohta mulle että pitää elää säästeliäästi.... ... meillä jää joka kk n. 1000 euroa säästöön - eiköhän pärjäillä.

Vierailija
28/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän kiirettä. Mutta kiitos seurasta. :))

-Muslimin kristitty vaimo.

Vierailija
29/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muita Suomessa asuvia muslimeja minä en tunne, enkä välitä tunteakaan.

Vierailija
30/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä lupaa ostoksiini eikä mieskään minulta. Katson että puolet mieheni palkasta kuuluu minulle joten minulla on ihan samat käyttöoikeudet kuin hänellä. neuvottelemme tosin isoista ostoksista kuten auto tai talo, mutta emme 400EUR takeista yms. En voisi elää jos joutuisin aina soittamaan ja kysymään et voinko ostaa huulipunan yms. Siis on outoa

Vierailija
31/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon tuntevani miehiä, heti minä olen joku lumppu huora. Ei tule mieleen, että esim. töiden kautta, oman aviomiehen kautta tai vaikka sukulaisteni kautta voisin tuntea toisia miehiä.

Vierailija
32/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin yh:lla oli muslimimies poikaystävänä hetken aikaan ja mieshän kustansi sille kokonaan uusiksi kaikki huonekalut ja sisutuksen. Maksoi kaikki kulut jne... Ja sitten tämä nainen jätti sen ja otti suomalaismiehen ja tekaisi heti sen kanssa lapsen.

Vierailija
33/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän naisen muslimimies " lorvii" päivät tehden töitä. Hän on akateemisesti koulutettu, kuten minäkin. Kotityöt menee aika lailla puoliksi, myös lastenhoitoon hän osallistuu, juuri nyt vaihtaa vaippaa nuorimmaisellemme. Tällä hetkellä hoidan lapsia kotona (2½ v ja 11 kk), ja kun haluan mennä töihin, niin menen. Taloudellista pakkoa töihinmenolleni ei ole, sillä mieheni velvollisuus on elättää meidät. Omilla rahoillani ostan mitä haluan, mies hoitaa laskut ja lainanlyhennykset. Asiani tuntuvat olevan aika lailla paremmin kuin sinulla, joka et saa itsellesi edes housuja ostaa ilman miehen lupaa!

Ja meillä minä olen se, joka tapaa päivisin ystäviä, ei mies.

Vierailija:

ja vaimo hoitaa perheen ja kotityöt.

Sitä paitsi minun ei tarvitsisi käydä töissä, mutta haluan. Sinulla ei ilmeisesti ole (korkea)koulutusta, kun ei ole mitään kunnianhimoakaan.

ap

Vierailija
34/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitys päälle, että elämä on säästämistä.

Elämme vaihdantataloudessa jossa valitettavasti kuuluu käyttää rahaa - joskus myös " turhuuksiin" jos kuvittelee elävänsä.

Ei eletä enää oman pihan ja maan antimista :-)

Vierailija
35/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yksi hoitaa 1-vuotiasta tyttöä kotona kun vaimo on töissä, mutta sehän ei ole työttömänä oloa tai lorvimista, ainakaan silloin kun kyse on naisesta joka hoitaa lapsia kotona ;)

Muut ovat töissä esim. lääkärinä, bussikuskina, professorina yliopistolla, hammaslääkärinä, tarjoilijana, koulunkäyntiavustajana, opettajana kansanopistossa, sähkömiehenä, ravintoloitsijana, hitsaajana on useampi, baarimikkona, ja yksi on maanviljelijä.

Ennen kun kukaan ennättää haukkumaan huoraksi, voin kertoa, että tunnen miehiä muutakin kautta kuin sänkyynmenemisen kautta. Sängyssä olen ollut tasan yhden muslimin kanssa, oman aviomieheni 7 vuoden ajalta.

Meillä ei muuten ole tuollaista ongelmaa kuin ap:llä. Saan aivan itse päättää, monetko housut ostan, ja milloin menen elokuviin. Asumme hyvällä asuinalueella omakotitalossa vuosimallia 2002 (tämä sille, joka mielummin asuu paremmalla alueella ja on ostamatta " krääsää" , kuin asuisi jossain vuokrakasarmissa ja ostelisi kaapit täyteen: ne eivät ole ainoita vaihtoehtoja).

Vierailija
36/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 9 v ja miehesi on isäsi, vai miksi alennut tuollaiseen? Olen luullut, että aikuiset työssäkäyvät naiset jotka soittavat kaupasta miehelleen kysyäkseen saavatko ostaa jogurttiakin vaiko vain maitoa, ovat urbaanilegendaa. Mutta näköjään niitä on olemassa ihan oikeastikin :D

Jos miehesi tienaa 3 kertaa enemmän kuin sinä, maksakoon hän myös lainan lyhennyksen ja yhteiset laskunne. Sinun kuuluisi mun mielestä maksaa vaan omat kännykkälaskut ja semmoiset, ja ruokaa, loput rahasi saat käyttää miten haluat.

Meilläkin on iso asuntovelka, mutta varasin just etelänmatkan itselleni, siskolleni ja lapsillemme. Enkä kysynyt mieheltä lupaa. Ei tarvitse.

Vierailija
37/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mielestänne ok, että mies varaisi itselleen, veljelleen ja lapselleen etelänmatkan neuvottelematta vaimonsa kanssa lainkaan? Tai olisi kotona, ja " katsoisi puolet vaimon palkasta kuuluvan itselleen" ? Ostelisi 400 euron takkeja vaimon palkalla kysymättä? Tai jos vaimo tienaisi enemmän, niin miehen ei tarvitsisi maksaa kuin oma kännykkälaskunsa ja ruokaa, vaimo hoitaisi kaiken muun?

Selittäkää mitä selitätte, mutta ei kenenkään naisen mielestä tuokaan olisi hyväksyttävää.

Vierailija
38/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jää, niin sitten omasta palkastaan voi ostaa mitä vaan. Ei se oikein niin kai onnistu, että ensin ostellaan mitä halutaan ja sitten katsotaan, onko varaa maksaa lainaa enää siinä kuussa.

Yleensäkin on järkevää tehdä perheelle BUDJETTI, ja yrittää sitten noudattaa sitä.

Vierailija
39/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisiko mielestänne ok, että mies varaisi itselleen, veljelleen ja lapselleen etelänmatkan neuvottelematta vaimonsa kanssa lainkaan? Tai olisi kotona, ja " katsoisi puolet vaimon palkasta kuuluvan itselleen" ? Ostelisi 400 euron takkeja vaimon palkalla kysymättä? Tai jos vaimo tienaisi enemmän, niin miehen ei tarvitsisi maksaa kuin oma kännykkälaskunsa ja ruokaa, vaimo hoitaisi kaiken muun?

Selittäkää mitä selitätte, mutta ei kenenkään naisen mielestä tuokaan olisi hyväksyttävää.

Vierailija
40/42 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aivan surkeita, ammatin keskuudessa tiedetään hyvin millaista " medisiinaa" nämä ählyt harjoittavat. Diagnostisia taitoja ei ole lainkaan, mutta ehkä joihinkin tekee vaikutuksen se että osataan puhua potilaalle " mukavia" . Se vaan ei ole vielä hyvää LÄÄKETIEDETTÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä