Keskiluokalla ei ole varaa terveysvakuutuksiin
Suomen keskiluokalla eikä sitä vähemmän ansaitsevilla ole varaa hankkia yksityisiä terveysvakuutuksia itselle saati koko perheelle. Suomen palkkataso ei ole Usan tasolla. Ei tänne voida palkkojen alhaisuuden johdosta koskaan sellaista järjestelmää saada. Palkat on jäljessä jopa pohjoismaisesti vertaillen. Ihan täyttä utopiaa. Kansa tulee polarisoitumaan vielä jyrkemmin jos koko kansasta ei pidetä huolta.
Kommentit (123)
Kuulemani mukaan amerikkalaiset inhoavat noita terveysvskuutuksiaan. Ehdot on mahdoton ymmärtää. Koskaan et tiedä mitä korvataan ja mitä ei. Yrittävät luistaa korvauksista aina kun voivat jne.jne. Paska systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemani mukaan amerikkalaiset inhoavat noita terveysvskuutuksiaan. Ehdot on mahdoton ymmärtää. Koskaan et tiedä mitä korvataan ja mitä ei. Yrittävät luistaa korvauksista aina kun voivat jne.jne. Paska systeemi.
Vakuutusten pitäisi antaa mielenrauhaa, mutta sitä ne eivät tee. Pelkkää epävarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan hirveä järjestelmä. Mahdotonta tietää etukäteen että kuinka pajon saa itse asiassa korvauksia ja kuinka paljon joutuu maksamaan itse.
Useat henkilöt ovat joutuneet myös riitelemään niiden yhtiöiden kanssa että ylipäätänsä ovat saaneet korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan hirveä järjestelmä. Mahdotonta tietää etukäteen että kuinka pajon saa itse asiassa korvauksia ja kuinka paljon joutuu maksamaan itse.
Useat henkilöt ovat joutuneet myös riitelemään niiden yhtiöiden kanssa että ylipäätänsä ovat saaneet korvauksia.
Miten käy Suomessa jos terveyskuluvakuutus on samasta yhtiöstä kuin kotivakuutus, josta maksetaan oikeudenkäyntikulut? Maksaako vakuutusyhtiö jos joutuisi käymään oikeusprosessia sitä itseään vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käy Suomessa jos terveyskuluvakuutus on samasta yhtiöstä kuin kotivakuutus, josta maksetaan oikeudenkäyntikulut? Maksaako vakuutusyhtiö jos joutuisi käymään oikeusprosessia sitä itseään vastaan?
Miksi hallituspuolueiden äänestäjät haluavat tätä? En pysty ymmärtämään. Tulevaisuus pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä lottoat. Vakuutusyhtiöillä on erikseen lakimiehet sitä varten, että selvittävät miten voi korvata yhtään mitään mahdollisimman vähän.
Ihan silkkaa paskapuhetta ap:lla.
Lääketeollisuus ei edistä terveyttä vaan heikentää sitä. Vakuutukset ovat terrorismilla rahastamista, pelolla markkinointia. Vain pahat harrastavat näitä
Miten terveysvakuutuksen ottaminen on edes perusteltua maailman korkeimmin verotetussa maassa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan silkkaa paskapuhetta ap:lla.
Tyhjästä on paha nyhjästä. Ei ole rahaa niin ei ole rahaa. Siltikin jäisi epävarmuus, vaikka olisikin terveyskuluvakuutus, korvataanko vai ei jos sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten terveysvakuutuksen ottaminen on edes perusteltua maailman korkeimmin verotetussa maassa?
Tämä. Mulla olisi varaa, mutta en todellakaan aio ottaa vakuutuksia. Maksan jo julkisista palveluista niin paljon, että ne pitää saada toimiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisia yritetään velkaannuttaa lisää pakottamalla ottamaan yksityisiä terveysvakuutuksia joihin ei ole tavallisilla ihmisillä varaa.
Mitä semmoisella vakuutuksella tekee joka ei kata mitään sairastamiani sairauksia? Tätä ei ole vielä kulaannosannnut selventää.
Mulla on mt-diagnoosi, ei toivoakaan vakuutuksesta. Vanhemmalla lapsella oli vakuutus, mutta jouduin sen lopettamaan, kun rahat eivät riittäneet. Nuoremmalle en edes ottanut, koska hänellä on atooppinen iho. Se jo pelkästään rajasi korvattavia sairauksia mm. astman pois, joten ajattelin, että ei mitään järkeä, koska kaikki hengitystiesairaudet voidaan sen perusteella jättää korvaamatta ja kun se iho sitten eniten vaivaa ja rahanmenoa onkin aiheuttanut. Nuoremmalla on myös mt-diagnoosi eli hän ei saa vakuutusta.
Jos yksityinen terveysvakuutus ja edessä olisi vähänkin isompi operaatio niin et saa päivässä etkä kahdessa maksusitoumusta vakuutusyhtiöltä. Siinähän sitten käytät energiaasi sairaana riitelyyn vakuutusyhtiön kanssa. Odottelet ja odottelet saatko maksusitoumusta.
Ja Usassa pelkkä ambulanssikyyti sairaalaan maksaa tonneja eikä vakuutus todellakaan automaattisesti korvaa.
Vakuutusmaksuilla katetaan vain osa kuluista, itselle jää toimenpiteistä myös maksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
On katsos sellainen työ että ei tule mitään irtisanomisia.... Lapsille kannattaa aina ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus ja jatkaa sitä, se korvaa kyllä astmat ja kaikki.
Meillä työterveys kattaa kaiken, silmälasit, hammaslääkäri, gynet, aivan kaiken.
Mä en olisi aikoinaan saanut sitä syntymättömän lapsen vakuutusta koska mulla oli ollut syöpä muutamaa vuotta aiemmin.
Mikä työ muka nykypäivänä on sellainen, että ei tule irtisanomisia? Et voi myöskään tietää jos sairastut vakavasti tai joudut onnettomuuten ja työkyky menee. Ei se ole ihan niin yksinkertaista vakuutusyhtiöiden kanssa, että rahaa tulee noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin teidän rahat menee? Keskiluokkaa minäkin ja ihan hyvin varaa maksaa vakuutuksia. Ja ihan on kattavat vakuutukset.
Onko kokemusta kroonisten vakavien sairauksien kuten syövän korvauksista?
Miksi väität syöpää krooniseksi sairaudeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja Usassa pelkkä ambulanssikyyti sairaalaan maksaa tonneja eikä vakuutus todellakaan automaattisesti korvaa.
Vakuutusmaksuilla katetaan vain osa kuluista, itselle jää toimenpiteistä myös maksettavaa.
Eikä usan vakuutukset korvaa kuin tiettytn summaan asti.
Minäkään en noita vakuutuksia saa, koska 20 vuotta sitten henkinen romahdus ja päädyin psykiatriseen sairaalahoitoon kuukauden ajaksi.
Taisi olla yli-innokas psykiatri joka koko siihen saakka olleen elämäni sai näyttämään mielisairaudelta (olen ollut aina toimelias ja ahkera, kova tekemään töitä, liikun ja urheilen. Olen aina ollut vähäuninen. Eipä painanut diagnosointi hetkellä yhtään mitään se etten käytä päihteitä, olen valmistunut hyvään ammattiin kiitettävällä arvosanoilla, ei avioliiton ulkopuolisia suhteita, eikä muutoinkaan mitään suhteita.
Taustalla siis uupuminen työpaikkakiusaamisen vuoksi. Tuon sairaalajakson jälkeen muutimme toiselle paikkakunnalle ja menin töihin. Olen viimeisen 20 vuoden aikana ollut pois töistä 5 päivää Koronan vuoksi. En edelleenkään käytä päihteitä, hoidan kodin ja harrastukset hyvin. En reiku, en hölmöile missään, elän kuten ennenkin.
Minä olen tuon sairaalajakson jälkeen ollut se toisenluokan kansalainen, ei irtoa vakuutukset ja terveystiedoissa kummittelee tuo ikivanha (väärä?) diagnoosi.
Onneksi minulla on ihan hyväpalkkainen työ, en mikään miljönääri ole, mutta pärjäämme ja voin tehdä mielekkäitä asioita halutessani.
pääsääntöisesti olenkin vaivani ja terveysasiani hoidattanut privaatisti.
Näin on. Mitä tapahtuu kun julkinen aiotaan supistaa minimiin?