Kinkku ei maistu, mitä lihaa tilalle?
Joulupöytään toivottiin - ja itsekin haluaisin- jotain muuta lihaa kuin kinkkua. Haluaisin lihan kuitenkin olevan aika varmaa, eli ei mitään jännittävää pihvinpaistoa. Jaa parhaat vinkkisi, kiitos!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Pekonia
Pekoni maistuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Konjakissa ja portviinissä marinoitua kalkkunanrintaa.
Konjankki ja porttoviini ja rinnat.
Mun lemppari vaihtoehdot kinkulle: kalkkuna, kirjolohi ja poronkäristys 😍 toivottavasti keksit hyvän lihavaihtoehdon sulle 😊
Mutta harmaasuolattu kinkku on todella herkullista oikein paistettuna. Ulkomaalaiset tuttavatkin ovat siitä ihan innoissaan.
Sianpää kattilaan. Siansylttyä.
Rougie ankankoipiconfit, 4-5 koipipalaa per purkki, helppo lämmittää uunissa ja siihen rosmariiniperunat, joiden paistamisessa voi varoen käyttää säilykkeen sisältävää ankanrasvaa. Nimenomaan joulun aikaan erinomainen valinta !
Mä oon tehnyt tässä monta vuotta kalkkunarullan niin, että siihen tulee sinappikuorrutus korppujauholla. Niin hyvää ja paljon parempaa kuin kinkku.
Teen K-kauppaan tilauksen etukäteen vuosittain.
Lihatiskilta pelkästään 5 kg sian ja naudan kieliä kokonaisina. Makunystyröiden ja kielen rakenteen kuuluu näkyä ja tuntua.
Kieli kieltä vasten aivan kuin suutelis.
Vetää hiljaseks suulaimmankin jouluaterialla.
Vierailija kirjoitti:
VÄLILIHAA
Vierailija kirjoitti:
Sianpää kattilaan. Siansylttyä.
Vierailija kirjoitti:
Seitan kinkku on meillä kuulunut jo useita vuosia joulupöytään. Muutakaan lihaa ei enää perheessä syödä eettisistä syistä. Onhan kasvispohjaiset ruuat terveellisempiäkin.
Paitsi ehkä ei seitan, joka on 100% venhägluteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunarulla. Meillä tykätään eniten kariniemen
Minulla on ollut monta vuotta tapana ostaa sekä kinkkurulla että kalkkunarulla jouluksi perinteisten lanttu- ja porkkanalaatikoiden ohella. Olen syönyt niitä eri päivinä, jotta jouluaterioihin tulisi vaihtelua eikä niitä tarvitse paistaa montaa tuntia uunissa.
Nakkikioskilta joka sorttia listalta.