Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan käynyt läpi kaikkia kellareitasi ym ja raivannut pikku hiljaa kaatopaikalle ym?

Vierailija
15.12.2024 |

Mulla on tulossa muutto ensi kesän hujakoilla ja nyt pikku hiljaa aloitan että tietyn tyyppistä tavaraa jakoon säästöön, poistoon ym. Toisaalta kiva jos oikeasti jaksan käydä ihan kaiken nippelin ja nappelin läpi, nyt menossa joulutarvikkeet. Mutta on tämä ikuisuusprojekti. 

Inhottavaa noita on kyllä sellaisenaankaan muuttaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitsevaa hommaa. Olen pienen ok talon hiljalleen käynyt läpi ja alkaa olla siistiä. Ei kerry enää paskakasoja nurkkiin kun olen vähentynyt kirppiksellä käyntiä.

Vierailija
2/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen säästettävien tavaroiden laittoa muovisiin säilytysastioihin, pahvilaatikoiden sijaan. Ei ötököitä ei kosteutta, näkee läpi heti mitä on sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa elämässäni olen näin tehnyt. Ihan tyhjästäkin aloittanut kerran. Joskus on harmittanut, mutta tavarat on vaan tavaroita. 

Vierailija
4/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ainakin voi aika surutta lajitella pois. Ihminen ei lopulta tarvitse kovin montaa perusvaatetta. Saa niitä kaupasta uusiakin jos alastomalta alkaa tuntua..

Vierailija
5/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonalaatikko odottaa täällä. En saa aikaiseksi. Sinne on tungettu kaikki tyyppiä myöhemmin. Eli ei ikinä.

Vierailija
6/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutama vuosi sitten kun talossamme oli putkiremontti. 

Vierailija
7/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina muuttojen yhteydessä. Ja olen muuttanut 24 kertaa elämässäni, useamman kerran ulkomaille. Ei ole pahemmin roinaa kertynyt.

Vierailija
8/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina muuttojen yhteydessä. Ja olen muuttanut 24 kertaa elämässäni, useamman kerran ulkomaille. Ei ole pahemmin roinaa kertynyt.

Meillä oli viimeksi muutto tähän 2 viikossa joten silloin muutettiin likapyykitkin sellaisenaan. Osa noista kamoista on jopa samalta muutolta joita nyt 15 vuotta myöhemmin lajittelen.

Vierailija
9/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutaman kerran vuodessa raivaan kömmäköitä. 

Vierailija
10/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla koskaan ole ollutkaan mitään kellareita tai vinttejä täynnä rojua. Olen aina ollut järjestelmällinen ja minimalisti.

Vierailija
11/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen systeemi, että vien asuinhuoneistostani häkkivarastoon tavaraa jota en tarvitse ja, kun taloyhtiö ottaa seuraavaksi pihalle roskalavan poisheitettävälle tavaralle kannan häkkivarastosta lavalle tavarat joita en ole yli kahteen vuoteen tarvinnut enkä kaivannut eikä niitä kukaan muukan lähipiiristä ole halunnut ja vähänkään vialliset tavarat kannan tietysti myös roskalavalle. Minulla ei siis ole mitään ylimääräistä roinaa nurkissa. Kaatopaikalle tuli vietyä muuton yhteydessä pakettiautollinen tarpeetonta roinaa ja silloin päätin etten enää koskaan säilö mitään käytöstä poistettua tavaraa pidemmäksi ajaksi vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
12/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli voittaja fiilis, kun sai kaiken turhan raivattua jätelavalle.

Ennen en tiennyt mitä häkki varastossa on. Nyt tiedän siellä on 4 laatikkoa.

Meiltä lähti ihan tajuton määrä turhaa roinaa pois 

Nyt uudessa kodissa kaikella tavaralla on koti, samat on samassa ja jos ostan jotain pitää sama määrä lähtee pois.

Vierailija
13/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haali roinaa ympärilleni. Kaikki tavarani mahtuvat väljästi kaappeihin ja tyhjiäkin kaappeja on. Vinttiä tai kellaria ei ole. Jokaisella tavarallani on käyttötarkoitus. Jos jokin tavara hajoaa, mietin tarvitsenko uutta.

Vierailija
14/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viime kesänä siivosin kellaria ja varastoa ja laitoin aika paljon tavaraa myyntiin niin  saatiin 1750 euroa. Heitin myös tavaraa roskiin mutta esimerkiksi vaatteita myin paljon 20 eurolla  pahvilaatikko ja meni kaupaksi.  Oli lastenvaunut, ja lasten pyöräkärry jonka myin ja paljon huonekaluja.

Vierailija
15/15 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonalaatikko odottaa täällä. En saa aikaiseksi. Sinne on tungettu kaikki tyyppiä myöhemmin. Eli ei ikinä.

Toihan on sitten helppo rasti. Roskiin vaan kaikki suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi