Miljoonia sikoja murhataan taas jouluna
Jouluna Suomessa myydään yleensä noin 1,52 miljoonaa kinkkua. Kinkku on monille suomalaisille joulupöydän kunkku, ja noin 7080 % suomalaisista syö sitä jouluna jossain muodossa.
Kinkkujen määrä voi kuitenkin vaihdella vuosittain esimerkiksi trendien, kasvisruokavalioiden yleistymisen ja vaihtoehtoisten juhlaruokien (kuten kalojen ja kasvipohjaisten tuotteiden) suosion mukaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vapauttakaa siat!
Kannattaa lukea Orwellin Eläinten vallankumous
Vierailija kirjoitti:
Noi siat on tapettu jo loppukesästä, sitten ollet suolauksessa ja pakastimeessa.
Hyi. Varmaan tosi terveellistä syödä monta kuukautta sitten kuolleita suolaruumiita.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki tämä vain Jeesuksen takia
Jeesus oli juutalainen.
Juutalaiset eivät syö sianlihaa.
En kehtaisi olla joku sikatilallinen. Valtion pitäisi kieltää siankasvatus lailla.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat sukupolvet tulevat niin pitämään lihansyöjiä murhaajina.
Olen samaa mieltä. Ajallaan lihansyönti vähenee, jo ihan ilmastonmuutoksenkin takia. Ajatella, ettei siitä ole niinkään kauaa, kun orjan pitäminen oli vielä ihan yleinen ja hyväksytty tapa. Niin se maailma muuttuu, joskus nopeastikin, kun olosuhteet ovat otolliset.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, vaikka periaate, millä yrittävät saada meitä lopettamaan lihansyönnin, on niin politisoitunutta, että melkein uhmatenkin jo halunnut syödä.
Jostakinhan sen pitää alkaa, joten voisihan se alkaa Suomesta. Oltaisiin kerrankin hyvällä asialla. Kiinalaisethan meidän pitää sitten opettaa luopumaan lihansyönnistä, sinne viedään Suomesta todella paljon lihaa.
Mutta ehtona on tietenkin sitten, että asiantuntijoiden pitäisi selvittää meille kunnolla, miten lihan jättämisestä aiheutuvat puutokset korvataan.
KIlo soijaa tarkoittaa noin 1 000 000 kuollutta hyönteistä. Että kuka se murhaaja taas olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin jo marraskuussa, joten olen syytön.
Susia sen sijaan vihaan. Ne tappaisivat siat ihan huvikseen.
Eikä tapa. Tiesitkö, että susi on ainoa eläin, joka huolehtii myös vanhemmistaan, ei vaan jälkeläisistään. Aika jalo eläin siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki tämä vain Jeesuksen takia
Jeesus oli juutalainen.
Juutalaiset eivät syö sianlihaa.
Eikö VT:ssä jo sanottu, että sika on saastainen eläin.
Ei tietenkään tarkoita, että sika olisi paha, mutta siinä on ollut jotain sellaista, että jo tuohon aikaan on tajuttu, ettei sitä kannata syödä terveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ajallaan lihansyönti vähenee, jo ihan ilmastonmuutoksenkin takia. Ajatella, ettei siitä ole niinkään kauaa, kun orjan pitäminen oli vielä ihan yleinen ja hyväksytty tapa. Niin se maailma muuttuu, joskus nopeastikin, kun olosuhteet ovat otolliset.
Olisit jättänyt tuon ilmastovouhotuksen pois, kaikki tietää, ettei tämä maailma lehmien pieruihin kaadu. Nyt jo höpöttelevät, että ihmisen hengitysken tuhoaa happea. Ollaan siinä jonossa sitten lehmien ja possujen jälkeen, jos sillä aletaan perustelemaan.
Suomessa syödään 6 miljoonaa kiloa harmaasuolattuna kinkkua. Siis pelkästään jouluna. Siis pitkälti toista kiloa/hklö (!? ) Se siitä kasvissyönnistä, eettisyydestä ja ravintosuosituksista. Tähän vielä kalkkunat, kalat ja juustot päälle.
Joten? Jouluevankeliumissakin Herodes käskee tappaa kaikki alle kaksivuotiaat poikalapset. Matt. 2:16; Ex. 1:22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tapa. Tiesitkö, että susi on ainoa eläin, joka huolehtii myös vanhemmistaan, ei vaan jälkeläisistään. Aika jalo eläin siis.
Susi nimenomaan tappaa koko lammaslauman ja jättää raadot jälkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susi nimenomaan tappaa koko lammaslauman ja jättää raadot jälkeensä.
Tosiaan, niinhän se tappaakin, en muistanut jostain syystä. Mietityttää sitten, että mikä siinä on takana? Kun huolehtii vanhemmistaan, mutta tappaa huvikseen muita eläimiä? Liittyisikö jotenkin reviirin valtaamiseen ja puolustamiseen. Ei jaksa uskoa, että ne siitä mitään hupia saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit pitäisi jauhaa sianrehuksi tätä palloa saastuttamasta. Sika pistäisi vegaanit poskeen turhia valittamatta.
Minä olen vegaani, mutten eettisistä syistä. Saanko armahduksesi?
Muitakin eläimiä teloitetaan pelkästään ihmisen rikastumisen takia.