Miten joku asuu vapaaehtoisesti kerrostalossa?
En ymmärrä. Pitäisi olla vähintään kuulonalenema, että pystyisin.
Kommentit (113)
Meillä on loma-asuntona kerrostalo kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ilmeisesti on pakosta joutunut asumaan pahviseinäisessä kaupungin vuokratalossa. Varmaan ikävä kokemus naapurien elämänhallinnan ongelmien vuoksi.
Minäkin joudun asumaan pakosta vuokratalossa jossa on elämänhallinta sosiaalitapauksia ja en pysty käymään töissä päivisin kun öisin on aina melua ja häirintää eikä saa nukuttua.
Näille kaikille sosiaalitapaus terroristeille pitäisi tarjota eutanasia tukien ja turhien palvelujen sijaan.
Kyllä suomalaiset ovat julmaa ja kylmää kansaa. Hyi.
Voit painua takaisin sinne onnelaan mistä tänne tulit jos Suomi ahdistaa.
Koska hän haluaa asua sellaisessa. Mitä se sulle kuuluu miten kukakin haluaa asua. Asu itse kuten haluat ja anna muiden tehdä samoin. On typeryyttä olla ymmärtämättä muiden valintoja.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs älyä on asua omakotitalossa jossain muuttotappio paikkakunnilla. Talojen arvo tyyliin nolla
Kaiken lisäksi vielä jotain homeröttelöitä, joissa menee terveys pilalle.
Miten nyt ylipäätään asutaan.
Jos tarkoitit miksi joku asuu, mikset kirjoittanut niin?
Kuvittele joku asia, jota inhoat sydämesi pohjasta. Vaikkapa matematiikan opiskelu ja koe. Sitten kuvittele, että sinun olisi pakko tehdä sitä asiaa kerran viikossa seuraavat 20 vuotta. Joutuisit siis joka viikko käyttämään vaikkapa 2 tuntia matematiikan opiskeluun ja kokeen tekemiseen.
Kuvittele seuraavaksi ihminen, jolle nurmikon leikkaaminen, puutarhanhoito tai lumityöt on yhtä vastenmielinen ajatus kuin sinulle matematiikan pakko-opiskelu. Miksi tuo ihminen asuisi vapaaehtoisesti omakoti- tai rivitalossa, jossa hänen olisi pakko uhrata tuohon vihaamaansa asiaan muutama tunti joka ikinen viikko? Sellainen olisi pähkähullua. Siksi tuo ihminen asuu vapaaehtoisesti kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele joku asia, jota inhoat sydämesi pohjasta. Vaikkapa matematiikan opiskelu ja koe. Sitten kuvittele, että sinun olisi pakko tehdä sitä asiaa kerran viikossa seuraavat 20 vuotta. Joutuisit siis joka viikko käyttämään vaikkapa 2 tuntia matematiikan opiskeluun ja kokeen tekemiseen.
Kuvittele seuraavaksi ihminen, jolle nurmikon leikkaaminen, puutarhanhoito tai lumityöt on yhtä vastenmielinen ajatus kuin sinulle matematiikan pakko-opiskelu. Miksi tuo ihminen asuisi vapaaehtoisesti omakoti- tai rivitalossa, jossa hänen olisi pakko uhrata tuohon vihaamaansa asiaan muutama tunti joka ikinen viikko? Sellainen olisi pähkähullua. Siksi tuo ihminen asuu vapaaehtoisesti kerrostalossa.
Hyvä vertaus, koska jos ei asioiden oppiminen kiinnosta, niin tuskin on myöskään varaa asua omakotitalossa.
Monesko aloitus samasta aiheesta? Keksi oikeasti jotain muuta.
Mä vaihdoin omakotitaloelämän kerrostaloelämään. Ymmärrän täysin molempien vaihtoehtojen plussat ja miinukset, minulle tämä kaupungin keskustassa asuminen yksinkertaisesti sopii paremmin.
Omakotitalossa tuntui ettei koskaan ollut sellaista ihan vaan mun aikaa, kokoajan painoi joku touhu takaraivossa. Milloin piti muistaa nuohooja, milloin kaataa puita ja tehdä puusavotta. Ainiin ja ne räystäät ja katon remontti. Kylppäriremontti ja terassinrakennus. Lumityöt ja nurmikon ajot. Ei kiitos. Mut sellaiselle joka tykkää hoitaa pihaa ja puuhastella jatkuvasti niin omakotitalo sopii paremmin.
Miksi tästä pitää tehdä näin naurettava vastakkainasettelu?
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin omakotitaloelämän kerrostaloelämään. Ymmärrän täysin molempien vaihtoehtojen plussat ja miinukset, minulle tämä kaupungin keskustassa asuminen yksinkertaisesti sopii paremmin.
Omakotitalossa tuntui ettei koskaan ollut sellaista ihan vaan mun aikaa, kokoajan painoi joku touhu takaraivossa. Milloin piti muistaa nuohooja, milloin kaataa puita ja tehdä puusavotta. Ainiin ja ne räystäät ja katon remontti. Kylppäriremontti ja terassinrakennus. Lumityöt ja nurmikon ajot. Ei kiitos. Mut sellaiselle joka tykkää hoitaa pihaa ja puuhastella jatkuvasti niin omakotitalo sopii paremmin.
No tietysti siksi että minun tapani elää on ainoa oikea ja sinä olet mitään mistään ymmärtämätön idiootti jos luulet että muusta tykkäät. Nih.
Olen asunut yli 30 vuotta ei kerrostaloasunnoissa ja ainoastaan kerran on sattunut samaan rappuun oikeasti häiritsevää möykkää pitävät naapurit (narkkaripariskunta jotka riitelivät huutamalla ja jopa pahoinpitelivät toisiaan). Ääniä kyllä kuuluu, lasten kiljumista pihalta, kohinaa putkista kun joku käy suihkussa, koirien haukuntaa, oven sulkemiset rappukäytävässä, joskus musiikkia tai satunnaisia juhlimisen ääniä. Mutta mitä sitten? Sellaista se kaupungissa asuminen on. Enemmän ärsyttää mopo/traktoriralli haja-asutusalueella kun vierailen sukulaisten luona.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vapaaehtoisesti asutakaan.
Kyllä minä asun. Vanha, arvokas talo ja alue. Kaunis koti minulla.
Koska tykkään näköaloista. Omakoti- ja rivitalossa niitä ei voi juurikaan saada.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kerrostalossa ja meillävalmistui juuri kylppäriremontti. Ei siis tehty itse sitä, vaan rakennusfirma teki. En nyt hoksaa, että miten se olisi omakotitalossa sen pahempi juttu?
Omakotitaloissa oon kärsinyt toisten asukkaiden aiheuttamista äänistä. Kerrostaloissa en. Se on ihan siitä kiinni millaiseen kerrostaloon muuttaa.
Miten joku voi olla noin saatanan tyhmä niin kuin ap?
No miten sitä nyt asutaan. Maksetaan vastike/vuokra ja sitten elellään ihan normaalia elämää samalla tavoin kuin omakotitalossakin. Ei ole vaikeaa. Kaikki eivät kärsi ääniyliherkkyydestä eikä omakotitaloalueillakaan täysin äänetöntä ole ellei asu 10km päässä lähimmästä tiestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vapaaehtoisesti asutakaan.
Mä ainakin asun!
Asun kerrostalossa, koska tykkään asua kerrostalossa. Yksinkertaista.