Miten joku asuu vapaaehtoisesti kerrostalossa?
En ymmärrä. Pitäisi olla vähintään kuulonalenema, että pystyisin.
Kommentit (113)
Yllättävän moni asuu, jos et ole sattunut sitä huomaamaan rakennusinfrasta, dorka!
Jos ette ole huomanneet, niin kerrostalo ja betonilähiö on kaksi eri asiaa. Minunkin naapurissani on peltoa, eri ikäisiä omakotialueita, maatiloja ja merenlahti uimarantoineen.
En ikinä suostuisi asumaan omakoti-, rivi- enkä paritalossa. Kerrostaloasunto on helppoudessaan ja asunnon tyylin takia ainoa vaihtoehto. Toki olen onnistunut omistamaan osakkeen talosta, missä on upeat, fiksut ja rauhalliset naapurit.
Miten joku asuu vapaaehtoisesti omakotitalossa? En ymmärrä.
Kerrostaloja on erilaisia. Tämä on hyvin suurikin kerrostalo, eikä ikinä koskaan näe tai kuule naapureita missään. Toistan: ikinä koskaan. Se on suorastaan merkillistä ja aavemaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ilmeisesti on pakosta joutunut asumaan pahviseinäisessä kaupungin vuokratalossa. Varmaan ikävä kokemus naapurien elämänhallinnan ongelmien vuoksi.
Minäkin joudun asumaan pakosta vuokratalossa jossa on elämänhallinta sosiaalitapauksia ja en pysty käymään töissä päivisin kun öisin on aina melua ja häirintää eikä saa nukuttua.
Näille kaikille sosiaalitapaus terroristeille pitäisi tarjota eutanasia tukien ja turhien palvelujen sijaan.
Kyllä suomalaiset ovat julmaa ja kylmää kansaa. Hyi.
Vuoden -55 kerrostaloasunto. Hiljaista on kuin hautuumaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen 29v omakotitalossa asunut joka etsii kerrostaloasuntoa ihan vaan työleirin välttämiseksi.
Täällä 40 v, okt-asumista takana 17 v. Joka vuosi ottaa päähän lumityöt enemmän. Huvittaa, kun tässäkin asiassa Suomessa on yksi ainoa hyväksytty mielipide ja se on se, että omakotitalo on ainoa tavoiteltava asumismuoto. Naurettavaa.
Jokainen asuu siellä missä haluaa tai on mahdollisuus asua. Joillekin riittää hyvin kerrostalo ja voi olla paras ratkaisu asumisen suhteen. Voi ymmärtää tai olla ymmärtämättä.
Mä viihdyn. Tässä on kivat naapurit ja ylhäältä hyvät näköalat. Eikä takuulla varpaat kastu vaikka tulva tulisi. Tämä mökki seisoo 74 metriä merenpinnan yläpuolella olevan kallion päällä ja on kaupungin korkein kohta.
Olen kokeillut kaikki asumismuodot ja tämä on mukavin ja huolettomin. Myös turvallisin, koska rappuun ei pääse kuin asukkaat älyavaimillaan. Ei pyöri nurkissa ilmakuva-, Jeesus- tai kattoremonttikauppiaita eikä kerjäläisiä. Kukaan ei murtaudu eikä torpan nurkkaan pysty virittelemään nuotiota koska betoni ei syty.
Ilmaista asumista tukien ansiosta, sopii meille.
Asun rauhallisessa pienkerrostalossa ja tykkään tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ilmeisesti on pakosta joutunut asumaan pahviseinäisessä kaupungin vuokratalossa. Varmaan ikävä kokemus naapurien elämänhallinnan ongelmien vuoksi.
Minäkin joudun asumaan pakosta vuokratalossa jossa on elämänhallinta sosiaalitapauksia ja en pysty käymään töissä päivisin kun öisin on aina melua ja häirintää eikä saa nukuttua.
Näille kaikille sosiaalitapaus terroristeille pitäisi tarjota eutanasia tukien ja turhien palvelujen sijaan.
Sulla sitä stten riittää tota joulumieltä.
Vanhemmat 80+ v muuttivat juuri hyvään kerrostaloon rintamamiestalostaan. Eivät pärjänneet siellä enää.
Hiljainen asunto, naapureista ei kuulu mitään. 23 C vakaa lämpö, kiva sähkösauna lämpenee joka toinen päivä eikä ole mitään kunnossapitohuolia kun talossa on remontit tehty ajoillaan ja maksettu.
Minä lunastin omakotitalonsa ja asustelen nyt tässä. Melkoinen työleirihän tämä on mutta pysynpähän liikkeessä. Halpaa asumista tämä on kun itse teen kaiken, mutta eiköhän minullekin tule helppotöisempään asumiseen muutto viimeistään kun ikää alkaa olla ne 80 ja risat mittarissa.
Eilen 4 tuntia lumitöitä, tänään 2. Toisaalta ne onkin sitten tämän talven kaikki lumityöt toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloja on erilaisia. Tämä on hyvin suurikin kerrostalo, eikä ikinä koskaan näe tai kuule naapureita missään. Toistan: ikinä koskaan. Se on suorastaan merkillistä ja aavemaista.
Aivoverenvuoto ja kuulonmenetys?
No olen nyt kuukauden asunut kerrostalossa Töölössä ja joko täällä ei asu muita tai sitten on tosi hyvät äänieristykset. Täällä ei kuulu yhtään mitään.
Haluan, että ympärilläni on muita ihmisiä, yllä, alla ja molemmilla sivuilla. Mökillä olen yksin ihan tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä asunut aivan kaikenlaisissa kerrostaloasunnoissa opiskelijakämpästä töölöläiseen paremman väen taloon ja tasan missään ei ole ollut sellaista äänieristystä ettei naapurista kuuluisi kaikenlaista ylimääräistä.
Asuin pianonsoiton opettajan yläpuolella. Ei kuulunut koskaan mitään.
Köyhät!!!!