Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku asuu vapaaehtoisesti kerrostalossa?

Vierailija
15.12.2024 |

En ymmärrä. Pitäisi olla vähintään kuulonalenema, että pystyisin. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kuulonalenema ole kerrostaloasumisen peruste.

M58

Vierailija
22/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h+k, 68000€, josta n. puolet maksettu. Vastike reilu 200€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää kiinnosta asua keskellä pimeää metsää, perheet tulee hulluiksi ja mäiskii toisiaan, kaupungissa pysyy sivistys ja ihmiskontaktit, hienostunut elämäntapa ja tavat. Omakotiasujista tulee mieleen pulleat nakut miesmassut, makkara, alastomat lapset ja puskapissa. Hyi olkoon.

Vierailija
24/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen 29v omakotitalossa asunut joka etsii kerrostaloasuntoa ihan vaan työleirin välttämiseksi.

Kertokaa mulle mikä tää on tää mystinen työleiri. Asun ok-talossa enkä tiedä. Lumitöitä tulee tehtyä muutamana viikkona talvesta. Useimmiten lunta ei ole niin paljon että tarvitsisi. Klapisavottaan menee pari iltapäivää ennen lämmityskautta, ei haittaa itseä mitenkään. Remontteja ei ole sen enempää kuin muissakaan asumismuodoissa. En koe että tässä olisi mitään vaikeaa ihmiselle joka ei ole ihan patalaiska tai uusavuton. 

Vierailija
25/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja laina 300€ kuussa.

Bussipysäkki vieressä. Kaupunki ja työt lähellä. Vieressä on metsää, kauppa, lenkkipolut jne.

Vierailija
26/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ok-talossa 3 h+k hehtaarin tontilla, 90 000 e, maksettu pian kokonaan. Luonnollisesti ei vastiketta.

Vierailija
27/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen 29v omakotitalossa asunut joka etsii kerrostaloasuntoa ihan vaan työleirin välttämiseksi.

Kertokaa mulle mikä tää on tää mystinen työleiri. Asun ok-talossa enkä tiedä. Lumitöitä tulee tehtyä muutamana viikkona talvesta. Useimmiten lunta ei ole niin paljon että tarvitsisi. Klapisavottaan menee pari iltapäivää ennen lämmityskautta, ei haittaa itseä mitenkään. Remontteja ei ole sen enempää kuin muissakaan asumismuodoissa. En koe että tässä olisi mitään vaikeaa ihmiselle joka ei ole ihan patalaiska tai uusavuton. 

Ilmeisesti olen patalaiska, koska mua ei huvita ne vähäisetkään lumityöt, ei myöskään puutarhanhoito. En halua olla vastuussa talon ylläpidosta ja huollosta. En halua asua missään syrjässä, eikä kaupunkien keskustoissa ole omakotitaloja. En myöskään pidä asumisesta maan tasalla. En kaipaa istumista kesäisin pihalla, parveke tai terassi on siihen sopivampi.

Vierailija
28/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei arvaa mitä, ei sua dumpata uudestaan ja uudestaan sen "työleirisi" takia. Ihan vaan luonteessa vika. -eri

Vierailija
29/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vapaaehtoisesti asutakaan.

Asutaanpas. Minä olen asunut omakotitalossa. Never again. Sitä työleiriä jaksa kukaan.

Vierailija
30/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla omakotitalo olisi kaukana työpaikasta, palveluista ja harrastuksista. Ehkä jossakin Sipoossa, Keravalla tai Tuusulassa...

Vierailija
31/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei arvaa mitä, ei sua dumpata uudestaan ja uudestaan sen "työleirisi" takia. Ihan vaan luonteessa vika. -eri

Jotain selvästi yrität sanoa, mutta näppäröinti meni nyt niin monimutkaiseksi, että viesti ei aukene kenellekään. 

Vierailija
32/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ok-talossa 3 h+k hehtaarin tontilla, 90 000 e, maksettu pian kokonaan. Luonnollisesti ei vastiketta.

Ei, mutta todennäköisesti maksat sähköstä enemmän kuin minä (~200€/v), jätehuollosta, ehkä aurauksesta? Pihan hoitokin maksaa, jos aikoo pitää sen kunnossa.

Asun yksin, enkä tarvitse omaa taloa. En enää edes rivaria. Osuus kesämökkiin riittää ja siitäkin luovun vielä. Minulta ei puutu kuin oma sauna. 

Vierailija
33/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin omakotitalossa 31 vuotta. Nyt kerrostalossa koska haluan nauttia elämästä, reissata ja vaikka vaan loikoilla sohvalla. Ei kiitos ulkotöille, remonteille, aina jokin projekti, laskuja piisaa, ötököille sun muille. Vuokraan mökin jos haluan joskus fiilistellä. Naapurit häiritsi ennen enemmän, hirveetä riitelyä ja ongelmatilanteita. Nyt en edes huomaa mun naapureita.

Vierailija
34/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta todennäköisesti maksat sähköstä enemmän kuin minä (~200€/v), jätehuollosta, ehkä aurauksesta? Pihan hoitokin maksaa, jos aikoo pitää sen kunnossa.

Asun yksin, enkä tarvitse omaa taloa. En enää edes rivaria. Osuus kesämökkiin riittää ja siitäkin luovun vielä. Minulta ei puutu kuin oma sauna. 

Jätehuolto on pari kymppiä kuussa, aurauksesta en maksa (miksi maksaisin?), lämmitys on toki kalliimpaa kuin itsariyksiössä, mutta oman metsän puilla lämmittäessä kulut pysyvät varsin kohtuullusina. Pihan hoito on minulle rakas harrastus, ei mikään pakollinen kuluerä. 

Vierailija
35/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla on off nappi korvissa.

Vierailija
36/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä kuinka ääniin tottuu. Liikenteen äänet ei häiritse, ei kaappien ovien kolaukset (naapurissa kolistelija). Ainoa, mikä kiinnittää huomion, äänekäs tv tai musiikki. Harvoin kuulen sitäkään. 

Vierailija
37/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä Suomessa tuntuu muiden asumismuodot niin paljon kutittavan muiden ahteria? Mitä väliä sillä on miten joku asuu? Ihmisillä on erilaisia tarpeita, erilaisia mieltymyksiä ja erilaisia elämäntilanteita. 

Me päästään paljon helpommalla kun joku muu hoitaa työt puolestamme ja matkat on lyhyitä joka paikkaan. Ei tarvitse autoa tai julkisia mihinkään. Ok-talot täälä keskustassa on postimerkin kokoisilla tonteilla, ei siitä mitään iloa ole. Rivareihin en ikinä muuttaisi, syyksi riittääköön se tieto, että olen rakennusalalla. 

On kerrostalokämppiä, joiden hinnalla saisi 50 rintamamiestaloa perähikiältä. 

Vierailija
38/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin käymässä kesällä mun veljen luona maalaiskirkonkylässä. Eipä ollut rauhallista hetkeäkään, ei edes sunnuntaiaamuna.  Tää kaupungin keskusta nukkuu tuohon aikaan. 

Vierailija
39/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätehuolto on pari kymppiä kuussa, aurauksesta en maksa (miksi maksaisin?), lämmitys on toki kalliimpaa kuin itsariyksiössä, mutta oman metsän puilla lämmittäessä kulut pysyvät varsin kohtuullusina. Pihan hoito on minulle rakas harrastus, e

Siksi, että joku käy tekemässä sen? Niin mekin maksamme sukumökillä. Maalla asuessa naapuri ei muistanut aina laskuttaa. Olen siis asunut vähän kaikenlaisissa taloissa. Vain pari -ja luhtitalo on kokematta. 

Pihaakin on hoidettu, mökillä saan edelleen tehdä niin. Puutarha pitäisi uudistaa. 

2h+k ei ole itsariyksiö. Tässä talossa on tilavia yksiöitä. Niissä asuu jopa pariskuntia. Maan tasalla joku pitää takapihaakin puutarhana. 

Vierailija
40/113 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerrostaloasunto, jonka arvo on n. 350 000€. töihin on kävelymatka eikä minään aamuna ole huolta onko aurattu tai hiekotettu matka ja piha. En halua omakotitaloa, koska en ole kiinnostunut tekemään sen hommia. Edes puutarhanhoito ei jaksa kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan