Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako tulevat juhla syömiset jo nyt?

Vierailija
15.12.2024 |

Montakohan lisäkiloa sieltä nyt taas tulee ja miten hillitä itseään?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO AIKA PALJON SAA SYÖDÄ, ETTÄ NE KILOT JÄÄ. Jos joulun jälkeen jatkaa normaalisti niin siinä ei kyllä läskiä ehdi tulla. Turvotusta kylläkin.

Jos syöt jouluna herkkuja kilon ylimääräistä niin myöhemmin syötävä vastaavasti vähemmän ja tai liikuttava enemmän kuin aiemmin. 

Vierailija
42/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan tarjottavista. Kylässä tuputetaan syömään, kun on vaivalla tehty....  Itse vihaan joulutorttuja, mutta äitini pillahtaa itkuun, jos tortut ei kelpaa. Kun syö kaiken muun ruuan päälle 6 tunnissa 4 joulutorttua, niin vatsa on kuin ilmapallo ja ripuli uhkaa tulla jo matkalla kotiin.  Vanha äitini (79v) aloittaa kakkujen ja torttujen leipomisen jo marraskuussa, niin mitenkä sanot ei, kun se on hänelle pakkomielle. 

Mikään ei pakota syömään neljää joulutorttua. Yksi riittää. Jos äitisi pillahtaa itkuun sen takia, anna hänen itkeä. Kyllä hän viimeistään kahden joulun päästä uskoo, että syöt vain yhden. Toki on kohteliasta kertoa jo etukäteen, että tänä jouluna syöt vain yhden kutakin lajia.

Tunnistan kyllä ongelman, koska oma 90-vuotias äitini on samanlainen tuputtaja. Hän on sukupolvea, joka on oppinut osoittamaan rakkautta ruokaa tuputtamalla. (Jouluna tämä ei tosin ole ongelma, koska äiti tulee vieraaksi meille.) Mutta kyllä äiti on vähitellen oppinut, että kun sanon, että en syö enempää, niin oikeasti tarkoitan sitä. Nykyisin jo yksi "ei kiitos" riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten lihottavat juustot, suklaa, leivonnaiset ynnä muut jälkiruuat yhdistettynä monesti vielä ylimääräiseen alkoholin siemailuun. Kaloreita tulee runsaasti huomaamatta kun niitä herkkuja vähän väliä napostelee. Sitten joulun jälkeen siunailu miten jouluruoka lihottaa. Suklaata saatettu syödä pelkästään useita rasioita huomaamatta. Vaikka kilo omenoita ja kilo suklaata painaa yhtä paljon niin toinen jää vyötärölle.

Tämä.

Vierailija
44/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Nyt ahdistaa. Söin gluteeniviljaa vahingossa. Sattuu..

Vierailija
45/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ahdistaisi? Ei mulla ole minkäänlaista syömishäiriötä tai muitakaan ongelmia ruoan kanssa.

Vierailija
46/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tulevia juhlasyömisiä.

Vierailija
47/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ylipainoisten ihmisten ei pitäisi syödä jouluna jouluruokia eikä suklaata.

Kinkku,suklaa,karkit,jouluruuat yms lihottaa hirveästi. Jos haluat laihtua niin syö terveellisesti eli vähän ja vihanneksia sekä hedelmiä.

Ylipainoiset käyttää terveyspalveluita ja he rasittavat terveydenhuoltoa.

Vierailija
48/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teininä söin lanttulaatikkoa ja maustekurkkua sekä saaristolaisleipää että tuli ähky. Luulin jo halkeavani ja menehtyväni. Se oli hyvä oppi. En syö jouluna yhtään enempää kuin muinakaan päivinä. Syön erilaisia kalaruokia ja teen hyviä salaatteja pariksi päiväksi. Sitten joulu onkin jo ohi. 

Vierailija
49/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, odotan jo innolla unelmoiden kaikkia herkkuja. Jouluna en mieti yhtään mitään kaloreita. On ihanaa vaikka keskellä yötä vielä käydä tekemässä yöpala herkkulautanen. Minulle joulussa vaan on tärkeintä herkuttelu.😋😍

Vierailija
50/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, odotan jo innolla unelmoiden kaikkia herkkuja. Jouluna en mieti yhtään mitään kaloreita. On ihanaa vaikka keskellä yötä vielä käydä tekemässä yöpala herkkulautanen. Minulle joulussa vaan on tärkeintä herkuttelu.😋😍

Minkä näköinen olet? 

Vierailija
51/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköinen olet? 

Ihan normaalipainoinen olen.😅 Syön sitten muun ajan vuodesta normaalimmin, mutta jouluna syön herkkuja ja syön niitä paljon! Se pari kolme päivää vuodessa ei merkkaa mitään.😂

Vierailija
52/68 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sen takia ostin kuntopyörän.

Vierailija
53/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme harrasta jouluja. Emme syö joulusafkoja. Ei ahdista.

Vierailija
54/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion paastota joulun yli, kuten tein myös viime vuonna. Syöminen (minkä tahansa ruoan, ei pelkkien juhlaruokien) aiheuttaa niin suurta katumusta ja häpeää, etten kestä sellaista jouluna. Paastotessa on edes vähän helpompi elää itsensä kanssa. Olen joskus jopa nähnyt unia itsem*rhasta syömisen jälkeen.

Eli kyllä ahdistaa, mutta aion jättää välistä!

Vierailija
55/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En ole koskaan lihonut joulun aikana grammaakaan, vaikka mässäilen reilusti.

Vierailija
56/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää joulukuu on jotenkin vain hujahtanut ohi, ei ole koko joulua tullut edes mietittyä. Voi olla, että jää viettämättä tänä vuonna, lähimmillä ihmisillä muita suunnitelmia. Muuten kyllä ahdistaisi.

Vierailija
57/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion paastota joulun yli, kuten tein myös viime vuonna. Syöminen (minkä tahansa ruoan, ei pelkkien juhlaruokien) aiheuttaa niin suurta katumusta ja häpeää, etten kestä sellaista jouluna. Paastotessa on edes vähän helpompi elää itsensä kanssa. Olen joskus jopa nähnyt unia itsem*rhasta syömisen jälkeen.

Eli kyllä ahdistaa, mutta aion jättää välistä!

L*äskien kuuluukin ahdistua. Se on velvollisuus!

Vierailija
58/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Osaan syödä kohtuudella ja toisekseen mitä sitten, ei joulun aikaan muutaman päivän herkuttelu haittaa yhtään mitään, jos muuten syö terveellisesti.

Vierailija
59/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Suuresti.

Vierailija
60/68 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. En pakkoleivo ja herkuttele ennen joulua ja mitä tehdään, tehdään sen verran että syödään heti. Suklaata ostetaan ehkä rasia eikä lahjoina yleensä tule suuremmin. Ruokaa ei tarvi vetää kaksin käsin ja alkoa en käytä. Äidillä käydessä saa syödä tai olla syömättä. Kamala tuon yhden äidin tyyli itkulla pakottaa syömään liikaa.