Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suututaan jos ratkaisuksi köyhyyteen tarjotaan eläimistä luopumista ja tupakan lopetusta ja kerron etten polta eikä ole

Vierailija
15.12.2024 |

Eläimiä.

pitääkö köyhän oikeasti joku ketjupolttaja jolla kuusi kissaa ja koira?

Kommentit (49)

1/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä sulle aina joku luopumiskohde keksitään.

Vierailija
2/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tietty stereotypia köyhyydestä, mikä ei pidä paikkansa kuin marginaaliryhmien osalta. Oikeasti köyhillä ei ole mitään ja tätä ei haluta nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla työttömät asuu aina yksin, vuokralla ja makaa keppanapullon kanssa sohvalla.

Vierailija
4/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään ratkaisu köyhyyteen. Köyhyyden ratkaisu on raha. Riittävästi rahaa jolla elää ihmisarvoista elämää. En ymmärrä miksi suomalaisessa sosiaalihuollossa on ideana rankaista tuen saajaa deprivaatiolla kun hänen tilanteensa on muutenkin hankala. Ylipäätään en ymmärrä avustamisen rankaisukeskeistä luonnetta. Samaan aikaan annamme yritystukia kymmeniä miljoonia yrityksille jotka maksavat satoja miljoonia osinkoina sijoittajilleen. Miksi heidän avustamisessa ei ole rankaisevaa luonnetta, kun köyhänkin avustamisessa on? Yritys kykenee itse auttamaan tilannettaa, mutta köyhällä ei näitä välineitä ole, hän on muiden hyvän tahdon armoilla täysin.

Vierailija
5/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri uutisjutun eläinten ruokajonosta ja kaikki koirat jonossa oli rotukoiria, ja yksi koiranruokaa noutanut nuori mies kertoi omistavansa pitbullin. Miten niillä on ollut varaa ostaa rotukoira, jos ei ole varaa ruokkia sitä?

En antaisi senttiäkään taistelukoiran ruokiin. 

Vierailija
6/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa alin toimeentulotuki on lähes 1700e/kk käteen. Lisäksi tuen saajalla saa olla toista tonnia varoja. Meillä kehdataan maksaa suorittavaa työtä tekeville ihmisille palkkoja joista ei juuri muuta jää käteen verojen jälkeen kuin tuo 1700e jopa vähemmän. Hävytöntä sanoisin. Sitten tätä käytetään tekosyynä pitää tuet naurettavan alhaalla ja samoin palkkoja. Jos saat suomessa nälkäpalkalla ihmisen töihin pilaamaan terveytensä niin tosiaan köyhälle riittää siitäkin vain kolmasosa.

Vierailija
7/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään ratkaisu köyhyyteen. Köyhyyden ratkaisu on raha. Riittävästi rahaa jolla elää ihmisarvoista elämää. En ymmärrä miksi suomalaisessa sosiaalihuollossa on ideana rankaista tuen saajaa deprivaatiolla kun hänen tilanteensa on muutenkin hankala. Ylipäätään en ymmärrä avustamisen rankaisukeskeistä luonnetta. Samaan aikaan annamme yritystukia kymmeniä miljoonia yrityksille jotka maksavat satoja miljoonia osinkoina sijoittajilleen. Miksi heidän avustamisessa ei ole rankaisevaa luonnetta, kun köyhänkin avustamisessa on? Yritys kykenee itse auttamaan tilannettaa, mutta köyhällä ei näitä välineitä ole, hän on muiden hyvän tahdon armoilla täysin.

Itse pääsin lopultakin muuttamaan kaupungin tarjoamaan edulliseen vuokra-asuntoon. Aiemmin sain päättää meneekö asumistuki suoraan vuokranantajalle vai itselleni, niin että sitten maksan koko vuokran itse. Nyt kun asun kaupungin vuokra-asunnossa, en saa enää päättää asiasta vaan Kela maksaa kaikki asumistuet suoraan vuokranantajalle.

Hämmentävää kun yhtäkkiä minua kohdellaan kuin olisin joku päihdeongelmainen, joka käyttäisi vuokran muuten päihteisiin. Tunnen tämän todella leimaavaksi, vaikka olen 17 -vuotiaasta aina maksanut itse vuokrani. Ensin ajattelin tämän helpottavan elämääni, mutta tuntuu se kuitenkin todella leimaavalta ja rankaisulta. Ja vain siksi että sain asunnon kaupungilta. 

Vierailija
8/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan luovut kaikesta mikä on kivaa tai mistä nautit. Silloin EHKÄ olet hyvä köyhä. 

Ja tämä on siis sarkasmia.

Vierailija
9/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri uutisjutun eläinten ruokajonosta ja kaikki koirat jonossa oli rotukoiria, ja yksi koiranruokaa noutanut nuori mies kertoi omistavansa pitbullin. Miten niillä on ollut varaa ostaa rotukoira, jos ei ole varaa ruokkia sitä?

Koira elää n. 12 vuotta, kissa voi elää jopa 20 vuotta. Pystytkö itse ennustamaan elämääsi ja toimeentuloasi niin pitkälle?

Vierailija
10/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein vaan raha ei edes ratkaisisi sitä köyhyyttä, vaan ongelmat omassa elämänhallinnassa nollaisi aivan täysin sen lisärahan tuoman edun. En voi toki yleistää koskemaan kaikkia, mutta kovin moni tuntemistani köyhistä tuhlaisi vaikka tonnin saman tien jos jostain saisi sellaisen käsiinsä, sitten viikon päästä taas ihmettelee että mistäköhän sitä saisi rahaa ruokaan. Monella se raha vaan polttelee niin paljon ettei siihen mikään summa auta. Ne yritykset sentään työllistää ihmisiä, jotka sitten taas vuorostaan maksaa veroja saamastaan palkasta. Miten se köyhä avustaa yhteiskuntaa saamallaan rahalla?

Vierailija
11/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyden ratkaisu harvoin on raha, sen sijaan elämänhallintataidot lähes aina.

Kenestä vaan olisi mukavaa, kun tilille kaadettaisiin  rahaa, mutta kun jossain täytyy olla myös se, keneltä se raha otetaan.

Köyhillä on usein ihmeellisiä kuvitelmia "rikkaiden" rahoista.

Vierailija
12/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira elää n. 12 vuotta, kissa voi elää jopa 20 vuotta. Pystytkö itse ennustamaan elämääsi ja toimeentuloasi niin pitkälle?

Tämä. Minulla on nyt 10- ja 11-vuotiaat koirat, joiden elämän aikana olen ollut paitsi työssä, myös lomautuksella, pitkällä sairaslomalla, ja sairaalassakin pätkän. Olin ulotosossa pari vuotta, kun yritys meni konkkaan. Muuttanut kolme kertaa ja parisuhdekin on vaihtunut matkan varrella. Mitään näistä en olisi arvannut silloin, kun koirat otin. Onneksi nyt kun ovat iäkkäitä ja eläinlääkärimenot ovat valtavia, niin olen taas vakaasti työelämässä ja on varaa kuluihin. Kyllä noista luopuminen on käynyt mielessä moneen otteeseen, mutta olen saanut ne kunnialla pidettyä ja olen siitä syvästi kiitollinen.

Vierailija
13/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule tällä palstalka on monia, joiden elämä on vain ja ainoastaan omien valintojen tulosta. Oli kyse sitten oman palkan suuruudesta tai pituudesta ja tai siitä ostetaanko omakotitalo Töölöstä vai sittenkin Kaivopuiston reunalta mutta oma ranta nyt kuitenkin ja autoille omat tallit.... 

Vierailija
14/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna-asemalla mies sai sairaskohtauksen. Tyytyväinen sivustaseuraaja ilkkui päihdeongelmaista. Ne on niitä parempia ihmisiä. 

Vierailija
15/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule tällä palstalka on monia, joiden elämä on vain ja ainoastaan omien valintojen tulosta. Oli kyse sitten oman palkan suuruudesta tai pituudesta ja tai siitä ostetaanko omakotitalo Töölöstä vai sittenkin Kaivopuiston reunalta mutta oma ranta nyt kuitenkin ja autoille omat tallit.... 

Ja sitten niitä, jotka ottivat silloisella korolla sopivat asuntolainat, mutta ovat nyt kusessa.

Vierailija
16/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten niitä, jotka ot

Ihan saa peiliin katsoa, jos on ottanut parinkymmenen vuoden lainan ja kuvitellut että nollakorot pysyy koko sen ajan.

Vierailija
17/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä eläinten ruokajonossa oli kaksi naamatuttua rouvaa, jotka eivät ole millään mittapuulla mitattuna köyhiä. Itse en siellä ollut, muttz tunnistin naiset ja heidän koiransa haastattelusta. 

Vierailija
18/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun sanoisi että luovu sinäkin lapsistasi

Vierailija
19/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun sanoisi että luovu sinäkin lapsistasi

Sama se pätee lastenkin hankintaan, jos on jo valmiiksi pienet tulot niin ei kannata kuvitella että tilanne paranee kun vääntää viisi syövää suuta lisää.

Vierailija
20/49 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin voi olla sille köyhälle ainoa ystävä. 

Suomessa hylätään joka vuosi 20 000 kissaa. Pitääkö sitä tilastoa saada vieläkin suuremmaksi? Eläin ei ole mikään lelu, jonka voi hylätä elämäntilanteen muuttuessa. Useimmille eläin on rakas perheenjäsen, josta haluaa huolehtia myös huonoina aikoina (työttömyys, sairaudet jne.). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi