Reaktiivinen hypoglykemia ja dumping - kokemuksia?
Olen kärsinyt oudoista oireista jo useamman vuoden. On ollut refluksia (ei enää), sydämen tykyttelyä, järjetöntä väsymystä syömisen jälkeen, hikoilua, näköoireita, sekavuutta jne. Näihin ei ole löytynyt (eikä ihan hirveästi myöskään etsitty) syytä. Paastosokeri ok, aiemmin ferri matala, mutta nyt sekin korjaantunut (75 viimeksi, rautaa menee edelleen), eikä silti oireilu vähene. Ajoittain myös esim. sängystä ylös noustessa syke pomppaa 140-160 välille. Hengästyminen aiheuttaa kipua, jonka olen hahmottanut keuhkoihin/keuhkoputkeen, mutta voisiko sekin olla sitten sydänperäistä?
Tuo reaktiivinen hypoglykemia kuulostaa jokseenkin oireisiin sopivalta. Onko tämä lääkäreille yleisesti tuttu sairaus? Sitä ei ole kukaan lääkäri ainakaan tuonut esiin. Tosin edellisellä kerralla lääkärissä käydessäni lääkäri ei ollut noista sydänoireista ollenkaan huolissaan, laittoi vain lähetteen perusverenkuvaan, jossa ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Olen niin väsynyt näihin lääkärikäynteihin, että ahdistaa jo ajatuskin, että vielä yrittäisin saada apua.
Ruokavaliosta nimenomaan hiilareitten karsiminen on viimein tuonut jotain tulosta. En syö lainkaan lisättyä sokeria, mutta perunaa ja jonkin verran leipää olen syönyt. Ne aiheuttavat oireita, mutta en ole keksinyt miten saisin muuten myös energiatasot pysymään...
Kokemuksia? Tietoa? Vinkkejä?
Kiitos todella paljon jo etukäteen.