Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 15v on suuttunut mun miehelle. Ei ole suostunut viikkoon olemaan samassa tilassa.

Vierailija
15.12.2024 |

Äsken kuulin kun kävi vessassa ja meni takaisin omaan huoneeseen. Koko viikon on vain hakenut ruokaa nopeasti, käynyt vessassa tai suihkussa nopeasti ja luikkinut omaan huoneeseen. Koulun jälkeen menee kuulemma ovet paukkuen omaan huoneeseen tai tulee kavereiden kanssa meille niin, että ei muka huomaa koko miestä. 

Mun kanssa poika puhuu. Olen yrittänyt saada miehen ja pojan sopimaan, mutta se kuulostaa menevän pojan puolelta aina huudoksi. Pari päivää sitten juttelin pitkään pojan kanssa ja lopulta hän itki, että ei halua asua mun miehen kanssa samassa kodissa. 

Tiedän, että heillä on riita, joka vaikuttaa nyt pojan ajatuksiin miehestä, mutta olemme miehen kanssa oikeasti pohtineet, että hän vuokraisi oman huoneiston. Ei hänkään halua, että hänen takiaan poika voi noin huonosti. 

Eilen aamupäivällä, kun mies oli töissä niin paistoin pojalle extra aamupalaksi lettuja ja vietettiin aikaa yhdessä. Hän oli ihan erilainen. Nauroi paljon. 

Hirveä olo, kun rakastan heitä molempia, mutta tietysti mun lapsi on mulle kaikista tärkein. Mulla on ollut ihan kamala viikko heidän riidan takia. 

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun lapsi oireilis noin ois mies saanu jo kenkää.

Nöin sitä väännetään tämäkin paska miehen syyksi.

Veikkaan ettei mitään miestä edes ole. 

Vierailija
22/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini otti kans yhden ukon asumaan meille kun olin yläasteikäinen, en puhunut sanakaan sille ukolle, vihasin sitä

juoppoa onnenonkijaa ja meni välit äitinikin kanssa. Suosittelen ukolle omaa kämppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kauan tämä mies on asunut teidän luona?

Vierailija
24/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap opettaa pojalleen, että oma perhe ei ole tärkeä, etteivät omat lapset merkitse mitään ja että muna on ykkönen. Se tulee kertautumaan pojan mahdollisessa omassa perheessä.

Vierailija
25/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mistä riita?

Poika koki epäreiluna sen, että mies viime viikonloppuna oli asettanut hänelle rajan, joka oli erilainen, minkä mä olisin asettanut. Siitä se lähti ja on siitä asti jatkunut. Ap

Istutat kaikki samaan pöytään ja hyvässä hengessä puhutte. Tai yritätte. Sovit miehen kanssa että oltava yhteiset rajat ettei tule epäselvyyksiä ja pojan kanssa että vahinkoja sattuu ja sääntöjä on noudatettava.

Vierailija
26/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo kokeilleet oikeaa kohtaamista?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vieläkö sinä urpo roikut täällä palstalla spämmäämässä?

Vierailija
27/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opettaa lapselle, että kiukuttelemalla saa tahdon läpi. 

Moni aikuinenkin tekee niin ja jostakinhan lapsi on mallin oppinut.

Vierailija
28/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mistä riita?

Poika koki epäreiluna sen, että mies viime viikonloppuna oli asettanut hänelle rajan, joka oli erilainen, minkä mä olisin asettanut. Siitä se lähti ja on siitä asti jatkunut. Ap

Luulen että tämä aloitus on provo. Mutta siltä varalta että ei ole, niin miehesi ei ole lapsen isä. Jos hän yrittää olla niin väärin tekee. Tuollainen mies ulos.

Lapsia joutuu joskus suojelemaan myös omien isien päähänpistoilta. Äidin ja isän viimeisimmät riidat ennen eroa olivat lastenkasvatuksesta.

Ap, jos välit ovat oikeasti olleet hyvät ja nyt vain jotain murrosiän kouhotusta tämä niin tilanne varmaan palautuu. Mutta jos ei ikinä ole ollut läheiset välit, ymmärrän hyvin, että lapsi haluaa kodin, jossa ei ole jatkuvasti "ulkopuolisia".

Vierailija
29/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti monta vuotta tuollaista ihan oman isän kanssa. Äiti ei voinut ottaa eroa "lasten takia". 

Vierailija
30/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten kauan tämä mies on asunut teidän luona?

Miksi alapeukku? Kysyin tuota aikaa sen vuoksi, että sillä saattaa olla tekemistä asian kanssa. Onhan tämä ongelma vähän eri juttu, jos mies on asunut vuosia talossa tai muuttanut aivan äskettäin. Olen työskennellyt elämäni (nyt jo eläkkeellä) psykiatr. sair.hoitajana eikä tämä ap'n tilanne ole ollut mikään harvinainen kokemus työssäni.

Vierailija
31/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on oikeassa. Miksi pakotat asumaan miehen kanssa. Poika ahdistuu miehestä. Asiaa ei voi sopia ja kyseessä ei ole pelkkä riita. Mies ei ole hyvä poikaa kohtaan? Jos joku reagoi noin, on tapahtunut pahempaa.

Vierailija
32/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle oma asunto. Lasten ei pidä joutua osaksi mitään uusioperhedraamaa. 

Niin tietenkin, kiukutteleva teini saa sitten tahtonsa läpi, kun on vähän suuttunut. Lähteekö äiti sitten jos äidilleen suuttuu ? 

Vierailija
33/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mistä riita?

Ja sinä annat teinin kiukutella ? Ilmeisesti sinun puolelta ei teinillä ole mitään rajoja ? Sanohan sille pojalle että tässä maailmassa aikuiset pistää rajat ja hän pistää sitten rajat kun itse maksaa asumisesta 

Vierailija
34/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja hakee huomiota jättämällä asioita kertomatta ja hykertelee kun ihmiset kyselevät. Poistoon tämäkin paska.

Ei, vaan AP keksii provolleen yksityiskohtia lennosta. Sellaisia mitkä pistää koko jutun päälaelleen, mutta "unohti" kertoa aloituksessa.

Vierailija
35/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele miehen kanssa. Teillä on oltava samat säännöt. Mies ei voi tehdä omia sääntöjä.

Vierailija
36/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sun mies. SUN mies. Ja sä haluat omasta lapsestasi eroon että voit pitää SUN miehen.

Ymmärsitkö lukemaasi? Mies lähtee omaan asuntoon.

Vierailija
37/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oli kyse, kiellettiinkö kultapojalta kännykän käyttö ruokapöydässä?

Vierailija
38/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mistä riita?

Isäpuoli ojentanut perseilevää teiniä ja poika vastannut "sä et mua käske, et oo mun isä!". Tällaista se on isäpuolen elämä.

Vierailija
39/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mistä riita?

Ja sinä annat teinin kiukutella ? Ilmeisesti sinun puolelta ei teinillä ole mitään rajoja ? Sanohan sille pojalle että tässä maailmassa aikuiset pistää rajat ja hän pistää sitten rajat kun itse maksaa asumisesta 

Miksi annat vieraan miehen asettaa lapsellesi mielivaltaisia rajoja? 

Vierailija
40/99 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli teini-iässä sellainen vaihe, että äiti oli jonkun ukon tuonut kotiin välillä, ei edes mitään seurusteluja ja sekstailuja ollut, mutta en vain pitänyt tästä tyypistä ja osoitin sen hänelle samanlaisella käyttäytymisellä kuin jutun teini. Onneksi sitä ei kauaa kestänyt. Nyt sitten taas oon sitä mieltä, että ei mulla muiden ihmissuhdejutut kuulu yhtään ja jokainen saa tehdä mitä haluaa ja kenen kanssa huvittaa, mutta teinä sitä ei omalla reviirillään vieraita naamoja jaksanut katsella. Kuuluu kai ikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi