Tiedän mikä deittaikulttuurissa mättää
Ei paras match löydy etsimällä. Kelatkaa nyt kuinka luonnotonta on sopia deittejä deittien perään, tentata siinä toista ja päättää parin tapaamisen perusteella onko toisella tsäänssejä jatkoon. Nou nou. Uskon ja toivon että oikea tyyppi tulee vastaan jossain aivan muussa kuin deittailutilanteessa/-ympäristössä. Kun ei ole painetta löytää ketään. Muilla samoja ajatuksia?
N32
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun joku lähes 40v vanhapiika yrittää somen avulla saada miestä itselleen. Esitellään bemaria, leipomuksia, kotia, alkoholijuomia, ravintola-annoksia..
Näin sivustaseuraajana kiinnostaa, miksi hän ei ole pystynyt parisuhteeseen; mitkä ovat ne syyt, joiden takia hän on vanhapiika?
Näin sivustaseuraajana pakko todeta, että nuo somejulkaisut eivät kuulosta siltä, että niiden avulla etsitään miestä, vaan kyseessä on ihan tavallinen keskiluokkaisen elämäntyylin kuvittaminen someen.
Ethän sä hänen suhdehistoriaansa muutenkaan tiedä. Ja et voi tietää, vaikka hän olisi esim. aseksuaali - tai esim. kaapissa oleva lesbo. Monella myös voi olla suhde, vaikka se ei somessa näy. Tiedän ihmisiä, joilla on puoliso ja lapsia, mutta ei mitään mainintaa somessa perheestä. N'mä postailevat sinne jotain luontoku
No ainakin hän itse julistaa Threadsissä olevansa sinkku. *Keskiluokkaisuutta* todennäköisemmäksi veikkaan työväenluokkaista perhetaustaa; muutoin ulkoisten hyödykkeiden esittely ei olisi niin keskeisessä roolissa. Itse porvaristaustaisena miellän elämyspohjaiset asiat materialistisia keskeisimmiksi. Esineiden esittely kertoo nousukkuudesta.
Koska kuviin on tägätty eri miehiä, ilmenee profiilista myös halu trianguloida eri miesten välillä. Pelaaminen siis, ja pelaamisen taustalla hyvin hauras itsetunto.
Aika paljon kiinnostaa tämän mielestäsi säälittävän ihmisen somepresenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi miehillä. Vain deittisovellusten kautta saa pienen mahdollisuuden lähestyä naisia. Jos yrittää lähestyä naista töissä/harrastuksissa/kaupassa/bussipysäkillä/juhlissa saa vain haukkumista naiselta ja välillä muiltakin.
No oon sitten joku ihme poikkeus. Musta olisi ihanaa jos joku lähestyisi jossain arkisessa tilanteessa. Ei silleen creepysti vaan tilannetta tunnustellen. Ja oikeastaan ennen kaikkea niin että on jostain syystä tekemisissä muuten kuin deittailumielessä ja sitten vaivihkaa pyytäisi treffeille. Olisin myyty :D Se että laittaa itsensä likoon, saa kyllä multa pisteet, oli sitten fiilikset samansuuntaiset tai ei.
-ap
Mutta eikö tuo ole tosi ulkonäkökeskeistä? Tuntemattomasta ihmisestä ei tiedä muuta kuin ulkonäön, joten tuohan juuri kuulostaa siltä, että kiinnostuu herää vain ulkonäön perusteella - tai sitten että tyyppi pyytää treffeille kaikkia naisia, joiden kanssa pääsee kontaktiin. Deittipalstalla sentään voi kirjoittaakin itsestään jotain.
Deittipalstalle voi kirjoittaa ummet ja lammet, ja kohdatessa, tai viimeistään yhteiselämässä paljastuu, niiden olevan vain ihmisen ihanteellisia ajatuksia itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi miehillä. Vain deittisovellusten kautta saa pienen mahdollisuuden lähestyä naisia. Jos yrittää lähestyä naista töissä/harrastuksissa/kaupassa/bussipysäkillä/juhlissa saa vain haukkumista naiselta ja välillä muiltakin.
Haukkumista? En ole ikinä kuullut, että kukaan nainen haukkuu asiallista lähestymistä. Varsinkin, jos on myös valmis hyväksymään kielteisen vastauksen, eikä itse lähde haukkumaan, kun tuli pakit.
Valitettavan harva vain osaa ottaa vastaan kieltäytymisen. Inttämistä, syyn kärttämistä, haukkumista, seuraamista on usein luvassa, vaikka kuinka kohteliaat pakit antaisi.
Nimenomaa
Joo niinkin ällöjä, että yhden sellaisen kanssa on parisuhteessa :) Älä jooko heijasta omaa pahaa oloasi ja katkeruutta muihin
Kukahan se heijastelee ja mitä kun haukut suurimman osan miehistä sosiaalisesti avuttomiksi vauvoiksi jotka ei osaa käsitellä kieltäytymistä.
Kyllä se on usein että ihan kohtelias lähestyminen johtaa huutamiseen, haukkumiseen ja välillä väkivaltaan miestä kohtaan. Ja se kohtelias lähestyminen ei muutu limaiseksi ehotteluksi vaikka niin väittäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun joku lähes 40v vanhapiika yrittää somen avulla saada miestä itselleen. Esitellään bemaria, leipomuksia, kotia, alkoholijuomia, ravintola-annoksia..
Näin sivustaseuraajana kiinnostaa, miksi hän ei ole pystynyt parisuhteeseen; mitkä ovat ne syyt, joiden takia hän on vanhapiika?
Näin sivustaseuraajana pakko todeta, että nuo somejulkaisut eivät kuulosta siltä, että niiden avulla etsitään miestä, vaan kyseessä on ihan tavallinen keskiluokkaisen elämäntyylin kuvittaminen someen.
Ethän sä hänen suhdehistoriaansa muutenkaan tiedä. Ja et voi tietää, vaikka hän olisi esim. aseksuaali - tai esim. kaapissa oleva lesbo. Monella myös voi olla suhde, vaikka se ei somessa näy. Tiedän ihmisiä, joilla on puoliso ja lapsia, mutta ei mitään mainintaa somessa
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näyttävät kuvittelevan, että joku hyvännäköinen nainen on sinkku ja vielä pitkääkin. Sellaista nyt ei juurikaan tapahdu. Siksi se livenä lähestyminen vaatii kyllä naisen aloitteen ja sen jälkeen kannattaa miehen nopeasti toimia.
Meillä on töissäkin nuoria (no, omanikäisiä 😅), superkauniita, pitkään sinkkuna viihtyneitä naisia. Kyllä niitä on.
-ap
Okei, ei ollut kyllä tapana minun nuoruudessani tuollainen. Koko ajan seurusteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näyttävät kuvittelevan, että joku hyvännäköinen nainen on sinkku ja vielä pitkääkin. Sellaista nyt ei juurikaan tapahdu. Siksi se livenä lähestyminen vaatii kyllä naisen aloitteen ja sen jälkeen kannattaa miehen nopeasti toimia.
Meillä on töissäkin nuoria (no, omanikäisiä 😅), superkauniita, pitkään sinkkuna viihtyneitä naisia. Kyllä niitä on.
-ap
Okei, ei ollut kyllä tapana minun nuoruudessani tuollainen. Koko ajan seurusteltiin.
Niin se oli ennen että kauniit naiset ei koskaan ollut sinkkuna vaan aina vaihdettiin suhteesta toiseen niin ettei oltu sekuntiakaan ilman suhdetta. Yleensä exä sai kuulla tulleensa jätetyksi vasta viikkojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Deittipalstalle voi kirjoittaa ummet ja lammet, ja kohdatessa, tai viimeistään yhteiselämässä paljastuu, niiden olevan vain ihmisen ihanteellisia ajatuksia itsestään.
Silti kiinnostaa enemmän ihminen, jonka kiinnostuksenkohteista ja elämäntyylistä tietää edes jotain. Aika harva näitä nyt kokonaan valehteleekaan deittiprofiiliinsa. Myös kirjoitustyyli kertoo ihmisestä jotain. Ei pelkkä ulkonäkö ainakaan omaa kiinnostustani herätä.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin hän itse julistaa Threadsissä olevansa sinkku. *Keskiluokkaisuutta* todennäköisemmäksi veikkaan työväenluokkaista perhetaustaa; muutoin ulkoisten hyödykkeiden esittely ei olisi niin keskeisessä roolissa. Itse porvaristaustaisena miellän elämyspohjaiset asiat materialistisia keskeisimmiksi. Esineiden esittely kertoo nousukkuudesta.
Koska kuviin on tägätty eri miehiä, ilmenee profiilista myös halu trianguloida eri miesten välillä. Pelaaminen siis, ja pelaamisen taustalla hyvin hauras itsetunto.
En minä taustasta mitään puhunutkaan - voihan hänellä ollakin työväenluokkainen tausta, mutta nyt ilmeisesti kuitenkin elää keskiluokkaista elämää. Ja älä nyt kuitenkaan maalaile liian idealistista kuvaa keskiluokkaisista ihmisistä - kyllä siellä monella nämä autot, viinit, ravintola-annokset, leipomukset ja koti ovat hyvinkin tärkeä osa elämää. Ei keskiluokka pelkästään kulttuurielämyksissä ole 24/7. (Kaikki keskiluokkaiset eivät muuten edes kulttuuria ja muita elämyspohjaisia asioita niin kauheasti harrasta - keskiluokassakin on monelaisia ihmisiä.)
Jos nainen pitkän etsimisen jälkeen löytää sopivan miehen deittiäpistä, niin sille miehelle kyseinen on nainen yleensä parempi kuin ei mitään. Siksi suhteet eivät kestä ja niitä ghoustauksia on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oon sitten joku ihme poikkeus. Musta olisi ihanaa jos joku lähestyisi jossain arkisessa tilanteessa. Ei silleen creepysti vaan tilannetta tunnustellen. Ja oikeastaan ennen kaikkea niin että on jostain syystä tekemisissä muuten kuin deittailumielessä ja sitten vaivihkaa pyytäisi treffeille. Olisin myyty :D Se että laittaa itsensä likoon, saa kyllä multa pisteet, oli sitten fiilikset samansuuntaiset tai ei.
-ap
Mutta eikö tuo ole tosi ulkonäkökeskeistä? Tuntemattomasta ihmisestä ei tiedä muuta kuin ulkonäön, jot
Paljon itsemurhia ehkäistäisiin sillä, että pojilla opetettaisiin viimeistään yläkoulussa, että creepyt sun muut hupisanat tai "hyvä persoona" perustuvat ulkonäköön.
Pojat ja miehet pohtivat itsensä filosofineroiksi analysoiden jokaista kiveksen asentoa boksereissa ja miten hänen persoonallisuuttaan pitäisi vielä kehittää emeritus-psykologi Penttisen neuvoin, kun komeat ja pitkät miehet ja lähes kaikki naiset elävät elämää vaistojensa mukaan ilman huolta huomisesta.
Yksinkertainen totuus monimutkaisen valheen sijaan. Ulkonäkö on tärkein ja naiset keksivät lisäsääntöjä taviksille ja rumille miehille (myös lyhyet ja kaljut) ja rikkovat ja poistavat sääntöjä pitkien ja komeiden tieltä. Lyhyen miehen itsevarmuus on röyhkeyttä, itsevarma kalju tavis on harhainen, taviksen traumat ja katkeruus ovat todistus hänen pahasta luonteestaan ja komeille nuo kaikki päinvastoin; pituusjättiläinen, joka yrmistelee baarin nurkassa tuppisuuna on salaperäinen ja syvällinen.
Höpö höpö nyt vaan. Sellaisia miehiä on oikeasti olemassa, joilla on hyvät ihmissuhdetaidot, syvälliset ja mielenkiintoiset jutut ja joiden seurassa on vain todella mukavaa ja helppoa olla. Luonteella ja korvienvälillä voi tehdä vaikutuksen, kun ne vahvuudet löytyvät oikeasti. Ja ulkonäöllä ei tosiaan ole kaikille naisille niin kovasti väliä. Sen sijaan en ole ihan varma, voiko kaikista miehistä tulla ihan vain tsemppaamalla mukavia, syvällisiä ja mielenkiintoisia tyyppejä. Ehkä tässä mielessä nuorille miehille lupaillaan liikaa, eivät kaikki ole erityisen hyviä kehittymään ihmisinä.
"Oikeassa tilanteessa näkee heti millainen fiilis toisesta tulee plus mahdollisesti sen miten kohtelee muita ja millainen "energia" toisella on. Joskus näkee heti onko kemiaa.
-ap "
Olet ihan oikeassa tässä. Joskus ajattelin että minua lähestyneet miehet lähestyivät pelkän ulkonäön takia ja siksi en näistä lähestymisistä juuri pitänyt (toki olin ystävällinen aina), mutta asiaa tarkemmin mietittyäni, kyllähän ihmisestä saa siinä hetkessä paljon muutakin infoa. Juurikin tuo, millainen energia hänellä on. Joskus harvoin näen itsekin ihmisiä joista tulee hyvä fiilis ennen kuin on vaihdettu sanaakaan, eikä se fiilis synny pelkästään ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkumista? En ole ikinä kuullut, että kukaan nainen haukkuu asiallista lähestymistä. Varsinkin, jos on myös valmis hyväksymään kielteisen vastauksen, eikä itse lähde haukkumaan, kun tuli pakit.
Valitettavan harva vain osaa ottaa vastaan kieltäytymisen. Inttämistä, syyn kärttämistä, haukkumista, seuraamista on usein luvassa, vaikka kuinka kohteliaat pak
En minä ole miehiä avuttomiksi vauvoiksi sanonut. Huomioi, että sinä sanoit, minä en. Kerroin vain ettei omassa tuttavapiirissäni naiset hauku asiallisia lähestymisiä ja usein olen kuullut ettei kieltäytymisiä hyväksytä. Toisenlaisiakin kokemuksia voi toki olla. Älä sinäkään yleistä sinun muutamaa kokemustasi universaaliksi yleisyydeksi. Huomaatko muuten miten tässäkin tuohdut, kun joku on kanssasi eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
"Oikeassa tilanteessa näkee heti millainen fiilis toisesta tulee plus mahdollisesti sen miten kohtelee muita ja millainen "energia" toisella on. Joskus näkee heti onko kemiaa.
-ap "
Olet ihan oikeassa tässä. Joskus ajattelin että minua lähestyneet miehet lähestyivät pelkän ulkonäön takia ja siksi en näistä lähestymisistä juuri pitänyt (toki olin ystävällinen aina), mutta asiaa tarkemmin mietittyäni, kyllähän ihmisestä saa siinä hetkessä paljon muutakin infoa. Juurikin tuo, millainen energia hänellä on. Joskus harvoin näen itsekin ihmisiä joista tulee hyvä fiilis ennen kuin on vaihdettu sanaakaan, eikä se fiilis synny pelkästään ulkonäöstä.
No mikset tee aloitetta ja lähesty heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan harva vain osaa ottaa vastaan kieltäytymisen. Inttämistä, syyn kärttämistä, haukkumista, seuraa
Ja jatketaan vielä sen verran, että minäkin tunne miehiä, jotka ongelmitta pystyvät lähestymään kasvokkain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap "
No mikset tee aloitetta ja lähesty heitä?
Olen liian ujo.
Joo niinkin ällöjä, että yhden sellaisen kanssa on parisuhteessa :) Älä jooko heijasta omaa pahaa oloasi ja katkeruutta muihin