Sinkkutilastot: Valitus suuresta määrästä sinkkumiehiä, entä naiset?
Syntyvyys on likimain 50/50 sukupuolten kesken. Siis, kun on suuri määrä miehiä jotka elävät ilman parisuhdekumppania niin pitäisi olla sama määrä naisia jokta elävät ilman parisuhdekumppania? Vai, paneeko tilastonikkarit yksinhuoltajaäidit muuhun kategoriaan kuin sinkku, koska he eivät elä yksin, vaan lapsiensa kanssa?
Panen tänne, AV:n puolella avus tuhottiin.
Kommentit (14)
Kokolailla 50/50 on syntyvyys: Vuonna 2023 on syntynyt 22 273 poikalasta ja 21 110 tyttölasta, siis poikia 51,3% ja tyttöjä 48,7%. Lähde, Tilastokeskus: https://pxweb2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__synt/statfin_syn…
Maahanmuuttajissa miehet ovat yliedustettuja.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mutta, jos uskotaan virallisia tilastoja niin heitä on varsin pieni osamäärä verrattuna kaikkiin suomalaisiin, olisiko luokkaa 0,3%. Miehiä jotka elävät parisuhteetta on, jotain 63%, riippuen artikkelista.
https://www.google.com/search?q=miehet+yksin
Selvästi on aivopesu käynnissä, valtavasti juttuja olemattomasta ongelmasta. Naisethan valittavat yksinäisyyttään tai miehenpuutettaan.
Suurin osa vanhemmista miehistä elää yksin, koska wanhan naisen kanssa ei voi elää, tai ei halua elää. On paljon parempi elää yksin ilman kotiseksiä, kuin wanhan naisen kanssa ilman kotiseksi. Omaan kotiin voi tuoda tai tilata nuoren kaunottaren vierailulla kun elää yksinään, ilman taakkawanhusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mutta, jos uskotaan virallisia tilastoja niin heitä on varsin pieni osamäärä verrattuna kaikkiin suomalaisiin, olisiko luokkaa 0,3%. Miehiä jotka elävät parisuhteetta on, jotain 63%, riippuen artikkelista.
63%? Kuulostaa tosi suurelta osuudelta. En toki laiskana jaksa perehtyä asiaan.
Olisikohan sellainen realistinen/hyvä tulevaisuudenvisio, että suurin osa ihmisistä eläisi suurimman osan ajasta sinkkuina ja lapsettomina.
Välillä sitten eläisi jonkinlaisia pätkiä parisuhteessa, kunnes kyllästyminen tai vapaudenkaipuu taas ajaisi sinkkuuteen.
Pitkät parisuhteet olisivat kylähullujen ja lastenkasvattajien erikoisuuksia.
Minun korvaani kuulostaisi sekä realistiselta että melko toivottavalta järjestelmältä. Ehkä olemme jo siellä, en vain ole tajunnut sitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
63%? Kuulostaa tosi suurelta osuudelta. En toki laiskana jaksa perehtyä asiaan.
Olisikohan sellainen realistinen/hyvä tulevaisuudenvisio, että suurin osa ihmisistä eläisi suurimman osan ajasta sinkkuina ja lapsettomina.
Välillä sitten eläisi jonkinlaisia pätkiä parisuhteessa, kunnes kyllästyminen tai vapaudenkaipuu taas ajaisi sinkkuuteen.
Pitkät parisuhteet olisivat kylähullujen ja lastenkasvattajien erikoisuuksia.
Minun korvaani kuulostaisi sekä realistiselta että melko toivottavalta järjestelmältä. Ehkä olemme jo siellä, en vain ole tajunnut sitä vielä.
Hmm? Itse olen ollut vaimon kanssa yhdessä vasta 30 vuotta, nuori kun vielä olen. Ystävä- ja sukulaispiirin suhteet ovat pääsääntöisesti samaa luokkaa. Omat vanhemmat olivat kimpassa yli 50 vuotta ennen kuin kuolema erotti, ja appivanhemmat ovat nyt olleet yli 60 vuotta ja hyvin pyyhkii.
Olen siis tätä kylähulluporukkaa ja aika pahasti vieläpä elinpiiriltäni samanlaisten kuplassa, mutta kuitenkin kysyn, että mitä muka yhteiskunnassa pitäisi vielä tapahtua, että maalailemaasi tulevaisuudenvisioon päästäisi?
"Hmm? Itse olen ollut vaimon kanssa yhdessä vasta 30 vuotta, nuori kun vielä olen. Ystävä- ja sukulaispiirin suhteet ovat pääsääntöisesti samaa luokkaa. Omat vanhemmat olivat kimpassa yli 50 vuotta ennen kuin kuolema erotti, ja appivanhemmat ovat nyt olleet yli 60 vuotta ja hyvin pyyhkii.
Olen siis tätä kylähulluporukkaa ja aika pahasti vieläpä elinpiiriltäni samanlaisten kuplassa, mutta kuitenkin kysyn, että mitä muka yhteiskunnassa pitäisi vielä tapahtua, että maalailemaasi tulevaisuudenvisioon päästäisi?"
Veikkaan, ettei tarvitse tapahtua mitään. Nykymenolla jatkaminen taitaa riittää. En tiedä unelmoivatko nykynuoret pitkistä suhteista tai olettavatko aikaa myöten sellaisiin päätyvänsä?
Minulla ei ole mitään moraalista tai muutakaan preferenssiä pitkien ja lyhyempien suhteiden välillä. Toivon vain, että ihmiset saisivat elää sellaista elämää kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
"Hmm? Itse olen ollut vaimon kanssa yhdessä vasta 30 vuotta, nuori kun vielä olen. Ystävä- ja sukulaispiirin suhteet ovat pääsääntöisesti samaa luokkaa. Omat vanhemmat olivat kimpassa yli 50 vuotta ennen kuin kuolema erotti, ja appivanhemmat ovat nyt olleet yli 60 vuotta ja hyvin pyyhkii.
Olen siis tätä kylähulluporukkaa ja aika pahasti vieläpä elinpiiriltäni samanlaisten kuplassa, mutta kuitenkin kysyn, että mitä muka yhteiskunnassa pitäisi vielä tapahtua, että maalailemaasi tulevaisuudenvisioon päästäisi?"
Veikkaan, ettei tarvitse tapahtua mitään. Nykymenolla jatkaminen taitaa riittää. En tiedä unelmoivatko nykynuoret pitkistä suhteista tai olettavatko aikaa myöten sellaisiin päätyvänsä?
Minulla ei ole mitään moraalista tai muutakaan preferenssiä pitkien ja lyhyempien suhteiden välillä. Toivon vain, että ihmiset saisivat elää sellaista elämää kuin haluavat.
Mjaa, pitkässä suhteessa elävien kutsuminen "kylähulluiksi tai muuten erikoisiksi" mielestäni kyllä sisältää hieman preferenssiä...
No mitä tilastoa sinä nyt sitten olet lukenut, jos siinä mainittiin vain miehet? Ja kuinka monta prosenttia on "suuri määrä" miehiä?
"Mjaa, pitkässä suhteessa elävien kutsuminen "kylähulluiksi tai muuten erikoisiksi" mielestäni kyllä sisältää hieman preferenssiä..."
Ei minulla ole mitään kylähulluja vastaan, taidan olla hivenen sellainen itsekin.
Lähinnä yritin kuvailla miten siellä "tulevaisuusvisiossa" yleisesti pitkiin suhteisiin ja niissä eläviin suhtauduttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kokolailla 50/50 on syntyvyys: Vuonna 2023 on syntynyt 22 273 poikalasta ja 21 110 tyttölasta, siis poikia 51,3% ja tyttöjä 48,7%. Lähde, Tilastokeskus: https://pxweb2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__synt/statfin_syn…
Silti ei riitä pillua miehille ei sitten millään. Onko nyt siis jossain huoneiden nurkkiin jäänyt piileskelemään jokin valtavan suuri naisryhmä jotka eivät liiku ulkona lainkaan ja jotka eivät laita herkkuaan jakoon. Ratkaisu: Abortoidaan puolet poikalapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ei riitä pillua miehille ei sitten millään. Onko nyt siis jossain huoneiden nurkkiin jäänyt piileskelemään jokin valtavan suuri naisryhmä jotka eivät liiku ulkona lainkaan ja jotka eivät laita herkkuaan jakoon. Ratkaisu: Abortoidaan puolet poikalapsista.
No siis paneskelusta jos puhutaan niin ylintä 10 tai 20% miehistä jahdataan.
Arvelen että tämä hype on rumatukkaisten aatteen häivevaikutusyritystä, pyrkimyksellä saada miesväki ahdistuneeksi ja häpeämään parisuhteettomuuttaan. Yksinäisyysongelmahan on lähes puhtaasti naisväen ongelma, ja etenkin vanhojen naisten jotka eivät enää kelpaa yhdellekään miehelle, vaikka kunka paljon lappaisivat naamaan pakkelia ja botoxia sekä asennuttaisivat silikonimöykkyjä eri puolille kehoaan.