Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin järjettömät käytännöt - lomautus

Vierailija
15.12.2024 |

Huhhuh ei voi kuin ihmetellä. Heidän toiminnassaan ei ole mitään logiikkaa ja täysin ilmeisesti henkilöstä riippuvaista. Olen nyt 2v aikana ollut lomautettuna neljä kertaa noin 3-6viikkoa kerralla. Olen aloittanut opiskelut työn ohella myös reilusti ennen näitä lomautuksia.

No, ensimmäisellä kerralla jouduin antamaan perustelut että opiskeluni on varmasti sivutoimista. Sitten seuraavalla kerralla aloin selittää perustelua jo automaattisesti puhelimessa niin tämä virkailija totesi ettei tarvitse mitään erillistä selitystä että se katsotaan automaattisesti sivutoimiseksi kun opiskelu on aloitettu ennen työttömyyden (lomautuksen) alkua. 

Kolmannella työttömyysjaksolla oli ainut kerta kun minulle ei tullut puhelua työkkäristä, pelkästään tekstiviesti siitä että työvoimapoliittista estettä etuuden maksamiselle ei ole. (Edellisestä lomautuksesta aikaa 9kk). No sitten tämä neljäs lomautusjakso alkoi kuukauden kuluttua edellisen päättymisestä. Nyt minulle oli koitettu taas soittaa, mitä en tietenkään ollut älynnyt odottaa kun ei tullut sitä tekstaria "soitamme sinulle xxx aikana", kuten ennen näitä muita soittokertoja. Nyt tulikin tekstari jälkikäteen että koitin tavoitella sinua siinä onnistumatta jne. uusi aika ensi viikolla. Eli taas epäloogisuus?

Sitten huvittavinta se että kun työkavereiden kesken ollaan näistä puhuttu niin meille alle ~35 vuotiaille ollaan soiteltu eniten, joillekin yli 50 vuotiaille ei kertaakaan tämän 2 vuoden aikana. Nämä saa suoraan niitä tekstareita ettei estettä etuuden maksamiselle jne. Yksi työkaverini oli jopa joutunut käydä allekirjoittamassa jonkin työllistymsissuunnitelman?! Ihmetyttää että miksi meihin lomautettuihin edes tuhlataan resursseja, meidän alalla ei mitään mahdollisuutta työllistyä muualle muutamaksi viikoksi ja kuka edes ottaisi työntekijän joka juuri ehtii jotain oppia ja sitten palaakin jo vanhaan työpaikkaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue työttömyysturvalaki. Sieltä löytyy vastaukset. Se tyttömyysraha on vastikkeellista. Laki määrää olemaan suhun yhteydessä.

Vierailija
2/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan outoa ettet voi itse olla heihin yhteydessä? Tottahan toki toiminta on virkailijasta kiinni, eihän kaikki lääkäritkään lähettele kaiken maailman soittelen sinulle maanantaina klo 15 jos se vaan arvoisalle potilaalle sopii viestejä. Jos sinä olet lomautettu, sinä olet se kenellä on velvollisuus huolehtia toimeentulostasi. Miksi jonkun muun pitää ottaa vastuu sinusta, kun sinä vaan makaat kotona ja muut tekee töitä?

On kyllä mennyt niin omituiseksi, ettei aikuiset ihmiset ota itsestään enää mitää vastuuta. Aina jonkun muun pitäisi hoitaa ja huolehtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vaan outoa ettet voi itse olla heihin yhteydessä? Tottahan toki toiminta on virkailijasta kiinni, eihän kaikki lääkäritkään lähettele kaiken maailman soittelen sinulle maanantaina klo 15 jos se vaan arvoisalle potilaalle sopii viestejä. Jos sinä olet lomautettu, sinä olet se kenellä on velvollisuus huolehtia toimeentulostasi. Miksi jonkun muun pitää ottaa vastuu sinusta, kun sinä vaan makaat kotona ja muut tekee töitä?

On kyllä mennyt niin omituiseksi, ettei aikuiset ihmiset ota itsestään enää mitää vastuuta. Aina jonkun muun pitäisi hoitaa ja huolehtia. 

Sinäkö ihan varmasti otat yhteyttä työkkäriin, jos tiedät satavarmasti meneväsi takaisin omaan työpaikkaasi kuukauden tai kahden päästä? Laitapa nyt valot päähäsi, Ap ei ole työtön.

Vierailija
4/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin otetaan yhteys klikkailemalla järjestelmässä. Työkkärissä sit virkailijat toimii milloin mitenkin. Joko käsittelevät asian suoraan tai soittelevat ja laittavat txt jos eivät saa kiinni. Ei niille pidä itse soitella kun huvittaa, niillä on silloin todennäköisesti jokin toinen homma, esim asikastapaaminen, kesken, jolloin ne ei tietenkään vastaa. 

Virkailijat toimii jokainen oman näkemyksen mukaan, ei siitä nyt niin haittaa itselle luulis olevan jos välillä jotain vastailee

Vierailija
5/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö ihan varmasti otat yhteyttä työkkäriin, jos tiedät satavarmasti meneväsi takaisin omaan työpaikkaasi kuukauden tai kahden päästä? Laitapa nyt valot päähäsi, Ap ei ole työtön.

Jos lomautettu meinaa saada korvausta, pitää ilmoittautua työkkäriin. Siihen riittää pari klikkausta. 

Vierailija
6/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lomautettu meinaa saada korv

Kyse olikin klikkausten jälkeisistä toiminnoista, tolvana. Ap on aivan varmasti klikkaillut sen minkä pitää, mutta työkkäristä on välillä soiteltu ja välillä ei.

Vierailija
7/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue työttömyysturvalaki. Sieltä löytyy vastaukset. Se tyttömyysraha on vastikkeellista. Laki määrää olemaan suhun yhteydessä.

Hmm no näinhän se varmaan on, en usko että omaksi ilokseen soittelevat. Silti ihmettelen että meidän 50 henkilön työporukassa on niitä joille ei ole soitettu kertaakaan ja sitten meitä jolle soitettu lähes joka kerta. Ja työttömäksi ilmottautumiseni on joka kerta ollut samanlainen, vain päivämäärät muuttuneet niin minusta tämä tuntuu lomautettujen kohdalla todellakin resurssien tuhlaamiselta. Ap