Yksinäiset, mitä teette lomilla?
Ärsyttävää kun ihmiset utelee et mitäs teet.
"No oon vaan yksin himassa ja otan illalla punkkua"
Kommentit (45)
Matkustan yksin ja osan lomasta olen kotona.
Ärsyttää, kun ihmiset utelee, ja sitten kysyt täällä: "mitä teet lomilla?" 🤣
Minua ärsyttää myös ihmisten uteliaisuus. Jos joku utelee jotain sellaista, mikä ei hänelle kuulu, vastaan ympäripyöreästi ihan mitä vain. Jos vaikka olisin lähdössä Antarktikselle risteilylle tai Mongoliaan ratsastamaan, vastaisin että "en mitään erityistä, en vielä tiedä". Mitä se utelijalle kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun ihmiset utelee, ja sitten kysyt täällä: "mitä teet lomilla?" 🤣
Minua ärsyttää myös ihmisten uteliaisuus. Jos joku utelee jotain sellaista, mikä ei hänelle kuulu, vastaan ympäripyöreästi ihan mitä vain. Jos vaikka olisin lähdössä Antarktikselle risteilylle tai Mongoliaan ratsastamaan, vastaisin että "en mitään erityistä, en vielä tiedä". Mitä se utelijalle kuuluu!
MInusta ihan normaalia keskustelua.
Onko ikinä juolahtanut mieleen, että ei ketään oikeasti kiinnosta palaneen puupennin vertaa mitä te teette lomillanne. Se on vaan small talkkia, tyhjää puhetta jolla yritetään täyttää kiusallinen hiljaisuus työpaikan kahvipöydässä.
Kaupunkimatka Suomessa on ajatuksena. Tampere tai Helsinki. Hotelliin, ja sitten vain oleilua kaupungilla, ostoskeskuksissa, museoissa, jossain ravintolassa varmaan syömässä, ehkä elokuvissa. Hotellilla sitten herkkuja, kylpemistä, kirjoja ja bujoilua.
Rahaa tuollaiseen saa kyllä palamaan tosi paljon, mutta on se sen arvoistakin.
Mitäkö teen? Sitä mitä mieleen juolahtaa. Jos ei juolahdaa niin sitten vaan ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko ikinä juolahtanut mieleen, että ei ketään oikeasti kiinnosta palaneen puupennin vertaa mitä te teette lomillanne. Se on vaan small talkkia, tyhjää puhetta jolla yritetään täyttää kiusallinen hiljaisuus työpaikan kahvipöydässä.
Kyllä minua kiinnostaa. Voi saada uusia ideoita omaan lomanviettoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua kiinnostaa. Voi saada uusia ideoita omaan lomanviettoon.
Jep meilläkin kerrotaan matkakokemuksista ja suositellaan kohteita.
Tammikuun 3 päivä lähden rukalle laskettelemaan viikoksi. Muuten aika yksiin olen ollut koko talvena.
Vierailija kirjoitti:
Sitten se vasta tuleekin kiusallinen hiljaisuus jos vastaan että "Vedän koko loman viinaa, suren kuollutta puolisoani ja pohdin itsemurhaa". Siinä sulle smalltalkia.
Sama kuin ap. Olisi rahaakin jotain tehdä mutta en enää saa mitään aikaiseksi. En tiedä mikä vaivaa. Ehkä jokin keskittymishäiriö tms. Ikää 51 jos sillä on merkitystä. Sitten vain tissuttelen.
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinäinen mutta jos olisin niin järjestäisin varmaan jonkun pienen reissun jos ei toiseen maahan niin ainakin toiseen kaupunkiin. Aloittaisin kotona jonkun projektin, esim remppaa, sisustusta, kaapin tyhjennystä. Kävisin ulkoilemassa ja yrittäisin varmaan löytää jotain paikallisia tapahtumia mihin voi osallistua. Muuten varmaan normaalia elämää mutta tosiaan ulos asunnosta joka päivä.
Huomaa ettet ole yksinäinen. Itse kun olen vuosia, oikeastaan jo pari vuosikymmentä kärsinyt yksinäisyydestä niin ei löydy enää motivaatiota oikein mihinkään. Masentaa. Eikä vuokra-asuntoa voi remontoida.
Matkustan 2-3 kertaa vuodessa ja loppulomat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinäinen mutta jos olisin niin järjestäisin varmaan jonkun pienen reissun jos ei toiseen maahan niin ainakin toiseen kaupunkiin. Aloittaisin kotona jonkun projektin, esim remppaa, sisustusta, kaapin tyhjennystä. Kävisin ulkoilemassa ja yrittäisin varmaan löytää jotain paikallisia tapahtumia mihin voi osallistua. Muuten varmaan normaalia elämää mutta tosiaan ulos asunnosta joka päivä.
Huomaa ettet ole yksinäinen. Itse kun olen vuosia, oikeastaan jo pari vuosikymmentä kärsinyt yksinäisyydestä niin ei löydy enää motivaatiota oikein mihinkään. Masentaa. Eikä vuokra-asuntoa voi remontoida.
Jep, täällä kämppä rempattu ja sisustettu. Aiemmin on tullut tehtyä kaupunki ym lomia itsekseen mutta on sekin välillä vähän puuduttavaa kun en esim ulkomailla uskalla iltaisin ulkomailla liikkua niin illat kuluu hotellissa ja aikaisin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hiljaisuus koetaan kiusallisena? Miksi se pitää täyttää puhumalla tyhjää?
Joo, ensimmäinen kyselykierros ennen lomia ja toinen sitten loman jälkeen kun pitäisi antaa raportti mitä upeaa, hienoa ja kallista on tehty oletetun perheen/kumppanin/ystävien kanssa. Iso yksikkö niin näihin kyselyihin vastaaminen käy ihan työstä josta pitäisi saada raskaan työn lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vietän n 4kk vuodesta yksin Italiassa.
Kierrän kaupunkeja, kyliä ja kyläjuhlia joita on joka viikonloppu, käyn taidemuseoissa, osallistun "nuorisoseurojen" järjestämille retkille, tapaan ystäviä, laitan ruokaa ja leivon, hoidan puutarhaa. Vaellan viinitiloilla, ajan meren rantaan päiväksi tai pariksi. Löhöilen lehtimajassa kuuntelemassa äänikirjaa kissan kanssa.
Nautin omasta aikataulustani.
Ja panetat itseäsi paikallisilla gigoloilla. ;)
Samaa mitä parisuhteessakin ollessani, nyt vaan ilman kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muutenkin ympäri vuoden. Nukun, syön, selaan nettiä, katson tv-ohjelmia, luen kirjoja ja lehtiä, kuuntelen musiikkia, pyöräilen, käyn kaupassa, viihdyn erakkona omissa oloissani
Yksin ei ole sama kuin yksinäinen.
Sama talvella, luen ja hyggeilen. Kesäloman pidän loppukesästä/alkusyksystä ja silloin pakkaan rinkan ja lähden kairaan.