Kun kuukautiset loppuu vaihdevuosissa, alkaa sama ruljanssi pikkuhousunsuojien kanssa....ei lopu koskaan tämä peli
Siis kun pääsee eroon terveysside ruljanssista, alkaa ph-suoja peli. Näitä menee joka päivä. Hikoilu haaroista (ja toki muualtakin) on niin pahaa että muuten joutuisi vaihtamaan alushousuja kokoajan. Ja rahaa palaa. Tosin olen siirtynyt halpahalli tuotteisiin nyt. Penniäkään en anna riistofirmoille enää näihin tuotteisiin. Periaatteessa pelkkä wc paperi teipin kanssakin toimisi ph-suojana.
Onks muita?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan nivusiin dödöä joka aamu suihkun jälkeen. Toimii mulla.
älä missään nimessä ainakaan talkkia laita, kulkeutuu nimittäin sinne, ja saat munasarjasyövän.
Munasarjasyöpä talkista!??
T.eri
Nimenomaan, alapäässä käytettynä siis. Google auttaa löytämän tietoa tästäkin.
Foliohattujuttu. Vauvoille on iät ja ajat laitettu talkkia vaippaalueelle.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4820665/#sec9
"Genital use of talc, either alone or in combination with body use, was associated with elevated epithelial ovarian cancer risk"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekokuitu alushousuja ei kannata lainkaan käyttää, eivät hengitä. Ainoastaan puuvillaiset. Ei turhia suojia, vaan tuuletusta niin paljon kun mahdollista.
Kuule enpä viiti läpimärissä alushousuissa istuskella tuntikausia. Välihousutkin pitää joskus vaihtaa. Hikoilen myös vyötäröltä ja selästä. Kaulahikeä pyyhin pyyhkeellä pitkin päivää.
Hormonikorvaushoito auttaisi. Ilmeisesti kieltäydyt siitä ideologisista syistä.
Minä olen pyytänyt sitä, mutta lääkäri vaan nauroi että sitä sä et koskaan tuu saamaan korkean verenpainees takia.
Vaihda tommonen lääkäri, joka ei osaa käyt
Ap ei ole sanonut että kyseessä olisi gynekologi. Voi olla tk lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä missään nimessä ainakaan talkkia laita, kulkeutuu nimittäin sinne, ja saat munasarjasyövän.
T.eri
Teeppä ihan miten haluat
https://medicalxpress.com/news/2024-07-agency-talc-cancer.html
WHO agency says talc is 'probably' cancer-causing
https://medicalxpress.com/news/2024-06-johnson-mn-talc-case-settlement…
Johnson & Johnson reaches $700 mn talc case settlement
US pharmaceutical and cosmetics giant Johnson & Johnson has agreed to pay $700 million to settle allegations it misled customers about the safety of its talcum-based powder products, New York's attorney general announced Tuesday.
Alapään ja nivusten hikoilu johtuu pikkuhoususuojista, koska ne valmistetaan muovista. Käytä puuvillaisia alusvaatteita.
Huutikset ketjulle. Vanhat kantturat tappelee keskenäänvitun hikoilusta ja sen hoidosta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuvillaiset pikkuhousut, estrogeenikorvaushoito on keksitty.
A. jokainen ymmärtää tämä itsekin. B. ei tule tapahtumaan. Niin hölmö en ole.
Kyllä sinä hölmölle vaikutat ja luultavasti haiset ympäristöllekin. Hormonikorvaushoidon syöpävaara on täyttä puppua kunhan aloitat sen viimeistään nyt. Jos sen aloittaa 10 vuotta vaihdevuosien alkamisen jälkeen niin sitten syöpäriski kohoaa.
Ylipaino nostaa riskiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Teeppä ihan miten haluat
En ole varma viittaatko minuun, mutta edelleen en käytä talkkia vaan dödöä.
Vierailija kirjoitti:
Huutikset ketjulle. Vanhat kantturat tappelee keskenäänvitun hikoilusta ja sen hoidosta 😂
Ja sinä olet täällä miksi? Vähän kiinnostaa kuitenkin? Juoksepa rohkeasti kysymään äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuvillaiset pikkuhousut, estrogeenikorvaushoito on keksitty.
A. jokainen ymmärtää tämä itsekin. B. ei tule tapahtumaan. Niin hölmö en ole.
Kyllä sinä hölmölle vaikutat ja luultavasti haiset ympäristöllekin. Hormonikorvaushoidon syöpävaara on täyttä puppua kunhan aloitat sen viimeistään nyt. Jos sen aloittaa 10 vuotta vaihdevuosien alkamisen jälkeen niin sitten syöpäriski kohoaa.
Ylipaino nostaa riskiä enemmän.
Ja alkoholi. Kumpaakaan ei pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Et se sinäkään ikuisesti nuorena pysy. Muistan kun pyörittelin silmiäni äitini vaihdevuosivaivoille ja tässä sitä ollaan, itse samassa pisteessä. Niin se aika rientää.
Olen 70 v, en ole eläissäni pikkuhousunsuojia tarvinnut. Puuvillaiset alushousut ja pesu pelkällä vedellä, muuta en ole koskaan tarvinnut. Ei haise, ei ole valkovuotoa, ei kutise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Talkki on tosiaan WHO:n toimesta luokiteltu mahdollisesti munasarjasyöpää aiheuttavaksi. Mutta talkin käyttöalue ei ole se merkittävä asia. Se imeytyy ihan samalla tavalla elimistöön kasvoista kuin muualtakin kehosta.
Suurin altistus talkille tulee joka tapauksessa kosmetiikan kautta. Talkkia käytetään paljon kosmetiikassa, muissakin tuotteissa kuin puuterissa. Se on myös lääketeollisuudessa yleisesti käytetty aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Talkki on tosiaan WHO:n toimesta luokiteltu mahdollisesti munasarjasyöpää aiheuttavaksi. Mutta talkin käyttöalue ei ole se merkittävä asia. Se imeytyy ihan samalla tavalla elimistöön kasvoista kuin muualtakin kehosta.
Suurin altistus talkille tulee joka tapauksessa kosmetiik
Mites vauvojen persetalkit, altistetaanko vauvot jo syövälle. Sitähän myydään ihan yleisesti edelleen.
Jospa hikoilusi on pian ohimenevä vaihe.Minulla ainakin oli sellainen hikoiluvaihe 49- vuotiaana, joka meni ohi ihan itsestään ilman mitään lääkkeitä tai muutoksia.
Huomasin vain ,että nytpä en olekaan hikoillut enää ollenkaan ,enkä kärsi kuumista aalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Suuri
Mites vauvojen persetalkit, altistetaanko vauvot jo syövälle. Sitähän myydään ihan yleisesti edelleen.
Uskoisin että kyse on kuinka kauan sitä genitaalialueelle käytetään. Vauvoilla tuo aika kumminkin suht lyhyt, vs naiset jotka käyttää sitä vuosia, jopa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Suuri
Tässä on kyse Johnson& Johnson talkista jossa oli ollut asbestia. Talkki itse EI aiheuta syöpää.Älkää siis lietsoko turhaa pelkoa.
Yritä laihduttaa muutama kilo. Niin ala päälläkin on tilaa paremmin tuulettua kun reidet ei hankaa siihen.
Osta niitä menkkapikkareita. Imee varmasti myös hikeä ja pissaa
Vierailija kirjoitti:
Hitto että naiset on kuvottavia.
Muista sinä vaan pestä hyvin sieltä esinahan alta! Kuvotus.
Vaihda tommonen lääkäri, joka ei osaa käyttäytyä. Gyne maksaa kuitenkin 100-200 e, niin itse en viitsisu kuunnella **ttuilua sillä hinnalla. No, usein on kuultu kyllä. Koulutuksessa taitaa olla puutoksia kohdissa:
- käytöstavat
- asiakkaan kohtaaminen
- lääkäri ei ole Jumala
- jokainen päättää itse omasta kropastaan
No mutta asiasta toiseen, vaadi verenpainelääkitys. Korkea verenpaine alentaa suoraan elinikää. Jos et itse vaadi mitään, ei sinua välttämättä hoideta. Oliko sinulla korkea verenpaine jo ennen vaihdevuosia?
Itse olen suvusta, jossa naisten verenpaine on nuorena matala ja nousee sitä myötä kuin estrogeenitasot laskevat. Kuusissakymmenissä ollaan jo yli 200:n verenpainetasossa, joka rupeaa olemaan tappava lukema. Verenpainelääkitys auttaa jotain, mutta ei kovin tehokkaasti. On ihan johtanut kuolemaankin tämä suvussa. Tämä mekanismi toimii jo ennen vaihdevuosia siten, että loppuraskaudesta verenpaine huitelee ylälukemissa hormonaalisista syistä.
Voimakas hikoilu viittaa siihen, että verenpaine nousee silloin, kun estrogeenitaso laskee. Hikoilu on oire siitä, että elimistö koittaa korjata verenpainetta laajentamalla verisuonia. Kun verisuonten joustavuus iän myötä huononee, niin hikoilu helpottaa, mutta verenpaine nousee. Juuri tuolla lailla oireilevilla pillereillä otettu hormonikorvaus suojaa verenkiertoelimistöä. Rintasyövän riskiä se tietysti sitten lisää. En ole lääkäri, mutta olen lukenut asiasta, koska minulla on itsellä tällainen sukurasite. Vedin verenpainelääkkeitä raskaana ollessa. Äidilläni oli myös korkea verenpaine loppuraskaudessa ja vaihdevuosien jälkeen aivan törkeän korkea.