Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi ei alkaako supistelut nyt jo..RV 12+3

24.02.2007 |

Mulla nyt tosiaankin supisteluja,ei kovia mutta ei kyllä huomaamattomiakaan:(

Esikoista odottaessa supistelut alkoivat joskus viikkojen 25 jälkeen ja pari kertaa kävin jorvissakin niiden takia,onneksi kaikki oli ok.loppu raskaudessa tuli raskausmyrkytys ja olin sisällä loppuun saakka kunnes käynnistettiin viikkoja tuolloin 35 tai 38,mut anyway tyttö oli täysin terve 10 pisteen vauveli ja painokin 3,675kg:)

Toista aloin odottamaan kun esikoinen oli 8kk ja silloin mulla alkoi supistelut (VOI HITSI KUN EN VIIKKOJA LAITTANUT YLÖS;(((,tosi aikaisessa vaiheessa niin että mies joka oli silloin kotona ulkoili aina tytön kanssa kun mun meno oli vain sellaista hipsimistä.En muista muuta kuin että mulla oli silloin vain ihan pieni baby-masu,kun nippailut alkoivat.

Tosi harmi että en kerennyt vilkkaan esikoisen vahtimiselta pitämään päiväkirjaa nyt harmittaa!!!

Mutta siis tokassa(kin)supistelut alkoivat aikaisessa vaiheessa ja kiusasivat koko raskausajan ja silti synnytys meni 2 viikkoa yli.Kesti toiminta tosin vain 2h kun oli niin paljon tehneet ennakoivat supistelut töitään.

Nyt pelkään että jotakin käy,ainoa lohtu on että tietää,että on taipumusta tällaiseen.

Jos huomenna vielä näitä tuntemuksia niin pakko kai olisi käydä päivystyksessä.Nyt pysyn visusti makuulla!!

Onko muilla kokemuksia aikaisessa vaiheessa alkavista supisteluista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko laittaa vielä oikeaa infoa:)

Vierailija
2/4 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi supistelut (toinen raskaus) rvkolla 14 ja niitä on ollut siitä lähtien ihan joka päivä ja paljon. Supistukset eivät ole varsinaisesti kipeitä, mutta ihan alusta asti olleet kuitenkin kunnolla kiristäviä.

Olin sairaslomalla supistuksista yhteensä n.7vkoa tän raskauden aikana, mutta supistuksilla ei loppujen lopuksi koskaan ollut mitään vaikutusta kohdunkaulan/suun tilanteeseen.

Nyt mennään viikoilla 38+3 ja kohdunsuu on edelleen tiukasti kiinni ja yhtä pitkä (3cm) kun raskauden alussakin!

Ei siis toivoakaan että vauva tulis ajoissa, vaikka ennenaikaisuutta sain pelätä melkein koko raskauden.

Kannattaa ehkä soittaa lekuriin/synnärille jos supistaa ihan hirveästi ja jos supparit on kipeitä.

Usein kyllä supistukset ovat harmittomia ja itselläni ainakin on vain supisteluherkkä kohtu.

Lumi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään yöllä kun masua kiristelee. selvästi pitää hengittää syvään ja olo on hetken vähän ns.ilkeä. en muutakaan keksi kuin että supistelua.

esikoisesta ekat kivuttomat supparit tuli rv 21 jumpan aikana. sitten niitä alkoikin tulla sitä tahtia että jäin töistä (hoitotyö) rv 25 saikulle loppuajaksi.

loppuaika meni hyvin, paitsi olin pakkolevossa rv 34-37. poika syntyi kuitenkin täysaikasena.

teen raskaanpaa hoitotyötä nyt,ja otin asian heti neuvolassa puheeksi. täti sanoi heti että katsotaan rv 20 tuntumassa miltä tuntuu, ja saikulle sitten sen mukaan. nyt huomaan työpäivän jälkeen supistelua, muutamia tosin vasta, yöaikaan.

neitiniiskunen rv 14+3

Vierailija
4/4 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikon aikaan alkoi kipeät supistelut viikolla 18 ja sairaslomalla olin koko raskauden ajan. Supistuksenestolääkkeet sain viikolla 20. Kohdunsuu oli auennut viikolla 21, jolloin olin yön sairaalassa. Kaikki kuitenkin meni ok ja synnytys käynnistettiin viikolla 37+5 muista syistä.

Nyt tokassa raskaudessa supparit alkoi vkolla 16 ja jatkuu aina vaan. Estolääkkeitä olen syönyt vkosta 17 ja vielä parin viikon ajan joudun lääkkeitä syömään. Kohdunsuu on kiinni ja 4cm, joten vauvalla ei hätää ole. Synnytys käynnistetään viikolla 36+, jälleen muista syistä johtuen. Vauvalla nyt jo kokoa 2,5kg, joten en ole huolissani aikaisesta käynnistyksestä. =)

Mulla on myös todella supistusherkkä kohtu, joten vaiva on vaan kestettävä.

Jaksuja loppuraskauteen ja pyydä lääkäriltäsi lääkkeet vaivaan. Mä sain pyytämättä ja nyt tokalla kerralla en voi kuvitellakaan vuodelepoa 2,5v:n kanssa, joten lääkkeet on tarpeen.

~Murmutti ja Jätkis 33+3