_\!/_ MARRASMASUJEN torstai _\!/_
Kommentit (22)
Kävin tuossa aamutuimaan neuvolalääkärillä. Kaikki normaalit kuviot oli ok, eli paineet yms. Sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään kahteen viikkoon, vaan oli edelleen 28. Viimeksi oltiin jo aivan alakäyrällä ja nyt siis reilusti sen alla. Sain lähetteen Kättärille. Sinne tulee kutsu joskus ensi viikon alussa. Pää oli oikeaoppisesti alaspäin, mutta ei ole vielä laskeutunut. Kohdunkaula edelleen 3cm, joten mitään ei ole alakerrassa tapahtunut. Se oli hyvä tieto ja helpottaa vielä tuota Tukholmaan lähtemistä. Ymmärrän täydellisesti niitä, jotka pitävät minua (hullun) rohkeana, kun vielä matkaan lähden. Olen vain niin vakuuttunut siitä, että synnytykseen on vielä useampi viikko. Toivotaan, että olen oikeassa.
Tänään on esikoisen syntymäpäivä. Tasan seitsemän vuotta sitten tuijottelin kelloa ja laskin supistusten välejä. Noita synnytyspäiviä ei varmaan unohda koskaan. Kohta on yksi kokemus lisää.
Pepi 36+2
Olen seuraillut marrasmasuja aina silloin tällöin ja nyt uskaltaudun itsekkin mukaan viime metreillä:) meillä viikkoja 35+1, nopsaan laskettuna. Laskettu aika 22.11 ja Naistenklinikalle ollaan ukon kanssa menossa synnyttelemään. Molemmat ollaan 28 ja esikkoa odotellaan:) Aika nopsaan vielä tärppäsi...tavattiin Uutena vuotena, helmikuussa muutettiin yhteen ja maaliskuussa teinkin raskaustestin, joka oli plussaa....eli kun vauva syntyy, ollaan oltu pian 11 kk yhdessä:D Pikaisesti " perustettu" perhe siis, mutta onnellisia ollaan kyllä kovasti yhdessä. Siinäpä siis esittelyjä.
Eilen oli neuvola. sf-mitta oli 30, siro neiti tulossa...sen sanoikin Bruno jo kesällä. Ja rauhalliselta tuntuu myös...ei mitään kovia potkuja tai älytöntä jumppaa...silloin tällöin vaan pientä naputtelua ja potkua ja möyrimistä. Muutenkin olen ilman vaivoja päässyt...ei ole harjoitussuppareita eikä liitoskipuja. Närästystä kyllä, mutta siihen auttaa rennie.
Löytyisikö marrasmasuista muita esikkoja odottavia helsinkiläisiä? Meillä on lapsiperheet aika kortilla kaveripiirissä...useimmat istuvat vieläkin vaille jälkikasvua Kallion baareissa:) Olisi kiva saada uusia tuttuja, jotka olisivat tässä asiassa samalla aaltopituudella.
Aamuterkuin Nanni:)
Ps. Lähdetään noutamaan äitiyspakkausta postista:)
Tervetuloa uusille mukaan joukkoon!
Meillä sataa vettä ja ei kehtaa mennä ulos:( . Tänään on siis hyvä päivä siivota ja vaihtaa lakanat. Vois pakata hieman jo sairaalakassia. Sormet ovat turvoksissa ja olo on kuin norsulla tai sumopainijalla. Siis ei kovin seksikäs olo.......
Anoppi taas eilen kysyi että eikö se ala jo syntymään... Moni muukin alkaa jo kohta kyselemään, hätähousut ;)
Sanle: Tuletko maanantaina 18.00 johonkin valmennuksen osaan? Ajattelin ajankulun vuoksi käydä.
rv 37+1
liivinsuojat mukaan sairaalaan? Montako paria menee noin arvio päivässä?
Pepi3: Mitä ite olet mieltä kun alakäyrillä sf-mitassa? Minulla kun itsellä putosi keskikäyrältä alamitan alapuolelle ja tuntuu pitkältä ajalta odottaa maanantaille että pääsee kättärille.
Minulla on ihan hurja väsymys ja " lorvikatari" , vaikka siitäpä minulla oikeus nauttia nyt kun tyttökin meni mummolleen pariksi päiväksi kun on syysloma.
Nyt ruettava kuitekin kahvin keittoon ja myöhemmin uudestaan teidän pariin.
Vielä kysyisin kuitenkin onko teillä muilla edelleen vauvalla jumppatunteja masussa? Välillä tuntuu että kaveri yrittää navan läpi väkisin maailmaan. Myös napanuoralla ilmeisesti yrittää edelleen hyppiä narua, on vain turhan iso siihen hommaan...
Flana rv35
Eilen oli taas neuvola ja toi sf-mitan ottaminen onkin mielenkiintoista. Edellinen kerta oli lääkäri ja se sai 36 (hurja kasvu) ja eilen neuvolassa saatiin 32-33:) Samoin kävi tokassa lääkärin tarkastuksessakin, en oikein tiedä, että mistä asti se lääkäri oikein mittaa!?
Onko täällä jo keskusteltu Tehyläisten irtisanoutumisista? Joutuuko teistä joku synnyttämään jonnekin omaa sairaala pidemmälle mikäli uhkaukset toteutuvat? Mulla on laskettuaika onneksi jo marraskuun alkupuolella ja toivon ettei mene yliaikaiseksi. Toivon myös, että vauva todellakin syntyy terveenä, ettei tarvitse lasten tehon yms apua!!!
Päivät kuluvat hirveätä vauhtia! Ollaan oltu tytön kanssa jo 3 viikkoa kotona, ihan uskomatonta. 2 vuotiaan takia päivät menevät tarkassa rytmissä ja aika kuluu nopsaan.
Olo on ollut muuten ihmeen hyvä ja välillä tuntuu, ettei mahaa olekaan:) Yöt saan nukuttua vielä hyvin. Painoa tulee ihan kamalasti lisää koko ajan vaikka päivät kaikenlaista touhutaankin. En malttaisi odottaa, että pääsisin jo synnyttämään ja painoa pudottamaan! Vauva on edelleen kova jumppaamaan ja painaa toista jalkaansa mun kyljestä ulos.
Mukavaa loppu viikkoa!
Hömme 36+5
Mulle tulee lähtö muualle jos lakko toteutuu. Lohjan sairaalan synnytysosasto suljetaan. Laskettuaika on 14.11. ja jos menee yli niin sitten menen varmaan Tammisaareen. Jotenkin ei kauheasti huvittaisi lähteä Helsinkiinkään. Ei sillä, että epäilisin heidän taitojaan. ;-)
Tässä jo suunnittelin, että pitääkö omista papereista pyytää sairaalalta kopiot laukkuun kun ei tiedä miten tässä käy. On sitten sama mihin menee kun on paperit mukana. No, tuskin paperit on ne suurin murhe lakon aikana. Pääasia on, että masunauti saadaan ulos kunnialla.
Täällä myös lorvittaa. ;-) Aina illalla teen listaa päässäni kaikesta mitä voisi tehdä seuraavana päivänä. Sitten se päivä vaan menee ja mitään ei tule tehtyä vaikka joka päivä on 24 tuntia aikaa! Illalla teen uudet suunnitelmat..
rv 36?
Hömme1: Toi sf-mitan mittaaminen on aika lailla mittaajasta kiinni. Mä olen saanut vaikka mitä eri mittoja näiden kuluneitten raskauksien aikana. Nyt ollaan mitassa 35 senttiä, joka on ollut sama jo jonkin aikaa. Ja ei kai se pitkälläkään ihmisellä voi ikuisesti vaan kasvaa.
Mä olen muuten sellainen, joka menee johonkin ties minne Hämeenlinnaan tai Vaasaan jos irtisanomiset alkaa. La on kyllä jo 10. päivä, mutta taipumusta on mennä yli ja rutkasti. Mä olen päättänyt, etten mieti sitä asiaa yhtään ainakaan ennen kun käyn parin viikon sisään kontrollikäynnillä Taysissa - puhun siellä sitten miten toimitaan. Ties vaikka suostuisivat käynnistämään.
Oma n: tänään on ollut egahyvä päivä tähän mennessä. nukuin yli yheksän tuntia (jos yöretkeilyjä ei lasketa, eikä yöretkeilijöitä meidän sängyssä). Joka tapauksessa olo on virkeämpi kuin aikoihin. Supistellutkaan ei ole eikä muutakaan. Potkutkin on olleet tänään maltillisemman tuntuisia ja vähemmän kylkiluita raastavia kuin ailen. Vai onko virkeämpi mieli vaan syy kaikkien vaivojen helpottamiseen. anyway, pitää nauttia silloin kun voi.
Ajateltiin lähteä syysloman tekemiseksi uimahalliin. Ei kai se näillä viikoilla enää niin suositeltavaakaan ole, mutta...
Pepi3: mä ihailen tota laivalle lähtöä. Mäkin menisin jos en pelkäis aaltopahoinvointia. Se kun näin mahakkaana on vielä kamalampaa kuin muulloin. Mä luulen, että uskaltaisin kans viikkojen puolesta vielä mennä jonnekin: ja sitäpaitsi saishan siitä makean tarinan kerrottavaksi,, kun beibi syntyisi laivalle tai mut lennätettäisiin helikopterilla maihin lapsivesi valuen...
A-K 36+5
Tuohon Tehyn irtisanomisuhkaan, niin itse olen menossa Kättärille, mutta minulla laskettu aika jo 1.11., joten eiköhän tuo vaavi ole jo silloin maailmaan putkahtanut, vaikka hieman yli menisikin.
Nyt on parina päivänä ja yönä tullut melko kipeitäkin supistuksia ja pari kertaa olen jo kelloa alkanut seurailemaan, että tuleeko lähtö sairaalaan. Mites se muuten uudelleen synnyttäjällä meneekään, oliko että supistuksia pitää tulla 10 minuutin välein ja kuinkas kauan? Täytyy myöntää, että olen hieman epätietoinen tuosta. Vaikka kaipa sen sitten tietää koska lähtö on edessä.
Minä olen jokseenkin ärsyyntynyt tuosta Tehyn toiminnasta, vaikka lisää palkkaahan hoitajat tarvitsevat, ei sitä voi kieltää. Mutta varmaan tämä raskaana olo herkistää ajattelemaan kärsiviä potilaita enemmän ja siten en oikein jaksa olla hoitajien puolella. Itsekin teen potilastyötä, ja tuntuisi kamalalta jättää ne oman onnensa nojaan. Mutta toivotaan parasta, että sovinto löytyy. Vaikka en käsitä mistä sellaiset rahat saadaan yhtäkkiä ja miten kunta voi sitten maksaa Tehyläisille eri palkkaa kuin muille, jotka tekevät samaa työtä. Kun ei tuo palkka ennenkään ole kunnassa liiton mukaan mennyt. No mutta se ei kai ole minun päänsärkyni, itse olen oman ammattiliittoni tekemään sopimukseen tyytyväinen.
Ja täälläkin on liikkeellä tuota lorvikataria, ei vaan saa niin paljon aikaiseksi kuin suunnittelee. Minulla on yöt sen verran katkonaisia, että päivällä on vaan pakko nukkuakin, että jaksaa illan olla neitokaisen kanssa (joka on vielä hoidossa päivät). Mies tekee nyt pitkää päivää, jotta voisi olla kotona, kun vauva syntyy. Silloinhan tuo esikoinen tarvitsee isukin huomiota entistä enemmän, tosin on jo nytkin niin isin tyttöä kuin vaan voi olla (äiti on aika usein tyhmä...). Minusta tuo on kiva juttu, että isällä ja tyttärellä synkkaa hyvin, varsinkin kun ottaa huomioon, että meillä yrittäjämies todellakin tekee pitkiä päiviä. Mutta miehelle kiitos, että kun on kotona, niin jaksaa todellakin olla perheensä kanssa.
No mutta nyt pitää mennä lenkittämään koiraa.
rv 38
Ipanat ovat päiväunilla (ihania nämä meidän rytmit..) ja on tässä hetki omaa aikaa. Näppäilenpä siis muutaman rivin minäkin.
Omaan napaan ei ihmeitä. Viime yön nukuin hyvin! Välillä mietin että onko minulla enää vauvaa mahassa ollenkaan kun olin löytänyt niin mukavan kylki/vatsa-asennon =)
Tulppa kyselit liivinsuojista. Mulla on ainakin alkuaikoina maitoa tullut ihan hurjasti, niin ettei liivinsuojista juurikaan ole ollut hyötyä.. Sairaalassa ollessa olen siis käyttänyt varta vasten siihen tarkoitukseen tarkoitettua pehmeää paperia, jota olen runtannut liiveihin useamman kerroksen =) Tavallisia liivinsuojia otan kuitenkin semmosen pikku pussillisen mukaan. Onhan ne mukavammat sitten kotiinkin lähtiessä.
Eppuliina: Minäkin vietän sectiota edeltävän yön kotona. Saan lääkkeet (peräpuikko ja joku vatsahappoja neutralisoiva poretabletti) mukaani kotiin edellisenä iltana ja aamulla sitten vaan menen osastolle. Siellä raakkaavat ja laittavat tipan sun muuta..
Flana: Vauvan jumppatuokiot ovat tuttuja =) Justiin eilen puhuin neuvolassa siitä kuinka muistin että liikkeet nyt pikkuhiljaa vähenisivät ja vaimenisivat, mutta eihän siinä niin käy ennenkun ihan viimesinä päivinä ennen synnytystä. Onhan vauvalla vielä jonkun verran tilaa siellä jumppailla! Ja kun painoakin on jo se kolmisen kiloa, niin ei oo enää potkut mitään vaimeita =D
Hömme1 kyselit lakosta. Mua ei jaksa oikeen koko lakko kiinnostaa.. Ärsyttää suunnattomasti kun media oikeen lietsoo ja pelottelee ihmisiä =/ Mä olen ihan varma siitä, että synnytys hoidetaan asiallisesti ja minä saati vauva ei jouduta mihinkään hengenvaaraan. Lisäksi mietin semmosta, että eikös irtisanomisaika ole kuitenkin yleensä sen kaksi viikkoa..? Ettei meillä loppukuussa synnyttävilläkään vielä mitään hätää ole. Sopu löytyy varmasti ennen sitä päivää kun hoitajat oikeesti marssivat ulos. Näin ainakin toivon =)
Pepi3: Mukavaa laivareissua! Rohkea nainen olet =)Ihana että uskallat luottaa omiin vaistoihisi!
Nanni79:Tervetuloa joukkoon! Meillä onkin sama LA =)
Omppu76: Sulla jo rv 38, wau! Onnea =)
Mites Sasusasu? Onko vielä supistellut..?
Nyt menen nauttimaan pätkiskakkua! Niin joo- Syy siihen mun valtavaan painonnousuun selvisi.. Pikkuveli oli täällä meillä pari yötä ja sanoi tossa lähtiessään että kun meillä syödään kaksi kertaa enemmän kun mitä hän normaalisti syö =) ...no mutta kun ruoka vaan on niin hyvää ;-)
Mukavaa päivänjatkoa, Yazmin rv 35
elikkäs tänään oli se viimenen neuvolalääkäri ja samalla katottiin lantio ym... kyllä kuulemma mahtuu kaveri tuleen alakautta ettei mitään hätää.
Toki tässä nyt jännitetään että kauan saan mahan kanssa hengailla kun lääkärikin epäili kovasti raskausmyrkytystä verenpaineitten ja turvotusten takia. Huomenna onneks aika TAYS:siin niin saa paremmin tutkittua ja katotaan täytyykö ruveta käynnisteleen.
muuten kaikki ok
sf-mitta 31.5cm (maha laskeutunu jo kunnolla alas)
kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä, on vielä kiinni mutta pehmentyny
vauva raivotarjonnassa mutta pää vielä liikkui joten ei kiinnittyny
painoo oli tullu 1120g/vko eli reilusti turvotusta, aamulla silmätki niin turvoksissa et kestää hetki ennen kun saa simmut auki
paineet 148/101 joten nyt ei muuta kun huilataan kovasti.
nyt toki täytyy lähtee hakeen puita et saa saunan lämpiään (täytyy nyt käydä ahkerasti ku kohta tulee hetken tauko)
hyvät " loppu" torstait marrasmasuille
toivoopi möhö ja pikkunen rv 36+0
tuossa aikaisemmin, että sf-mitta on 28 ja jäänyt alakäyrän alapuolelle - Kättärille siis joskus ensi viikon puolella. Joku (en koskaan muista nimimerkkejä) kyseli, olenko huolestunut tilanteesta. Päätin olla huolestumatta, sillä olin jo äidilleni sanonut, että mulla on sellainen fiilis, että vatsa ei ole muuttunut miksikään ja nyt tulee lähtö ultraan. Arvasin siis tilanteen. Myös esikoisen kanssa kävin tarkastuksessa viikolla 34, mutta kaikki oli ok. Silloin sf-mitta oli hieman suurempi, mutta kasvu pysähtyi myös silloin. Minulla on todennäköisesti vain sen muotoinen kroppa, että vauva mahtuu mainiosti tuonne syvyyksiin. Esikko syntyi 40+6 ja painoa oli 3500g. Näillä mitoilla uusi tulokas voisi olla hieman pienempi, mikä sopisi mainiosti synnytystä ajatellen:)
Monet ovat kommentoineet laivalle lähtöäni. Kiitos kannustuksesta! Minäkin olen mielessäni miettinyt, että se olisi hieno tarina kerrottavaksi jälkipolville, jos synnyttäisin laivassa. Jospa Silja ottaisi vauvan kummilapsekseen - ilmaiset risteilyt...
Pepi 36+2
Kirjoittelen pitkästä aikaa. Kävin tänään synn.tapa-arviossa. Lantion kuvaukseen passittivat. Saa nähdä tuleeko suunniteltu sektio vielä tälle kuulle. Olisiko 30.10 hyvä päivä, saisi vielä lokakuun lapsilisän :) sf.mitta on tosiaan ollut paljon. viimeksi 37 rv 35 joten lääkäri mittaili useampaan kertaan ja päivitteli ettei vauva voi olla näin pieni, mutta ei se saanut kooksi kuin 2.8-3.1 kg.
Muuten menee mukavasti. välillä painaa kylkeä. toistaiseksi saan kuitenkin nukuttua. Vielä huomenna iso tentti ja sitten alkaa mahd. synnytyksen odotus...
Germit+ perhonen 37+4
Esikoinen ruokittu ja tuolla nyt lastenohjelmaa katselee tyytyväisenä hetken, niin on aikaa kirjotella.
Tänään oli siis vika lääkärinla. Eipäs siellä mitään ihmeellistä. Poju köllii raivotarjonnassa tukevasti, ei vielä laskeutunut, mutta eipä tarvikkaan olla vielä. sf-mitta 35 (esikoisesta viimeisessä nlassa 33,5) ja siltä tuntuukin että kohtu on korkeella. Hyvin kasvaa siis. Meillä ei mitään lantion koosta ollut puhetta eikä kyllä painoarviostakaan. Mutta itse voisin lyödä vaikka vetoa, että yli neljä kiloa painaa syntyessään, kun toi mahakin on isompi kuin esikoisen aikaan oli ja painoa hällä oli 3618g. Kohdunsuu on kai vähän pehmentynyt (merkintä kiinteän ja pehmeän välissä???) ja pituutta edelleen 3cm. Että eipä nämä menkkajomotukset ja harvat kipeet supparit mitään ole saaneet aikaseksi.
Kyllä aika menee kotona nopeaa nyt kun esikoinen jäi pois hoidosta. Parivuotiaan elämänrytmissä kun mennään niin mitäpä voi odottaa muutakaan.
Nyt katkes ajatus kun puhelin soi. Palailen taas.
Hertta rv 35+5
Tänään käytiin serkun kans pikaisesti ostoksilla kaupungissa. Löysin Veikalle vielä muutaman vaatekappaleen ja sitten kävin apteekissa ostamassa mm.lansinohia, ceridalia, ummetuslääkettä ym. Nyt taitaa olla sitten ihan kaikki valmiina, ei muuta puutu kuin vauva...
Kaverikin soitteli tuossa että vieläkö kokonaisena ollaan... Pitäs hänenkin luona mennä vielä ennen synnytystä käymään. Aikoin antaa omalle pojalleen jo pieneksi käyneitä vaatteita, eli noita 56cm.
Tulppa: Joo kyllä mulle Terttu maanantaille varasi sen " vauvanhoitoillan" , mut en oo vielä päättänyt että meenkö. Mies kun ei pääse mukaan kun on iltavuorossa, niin mietin että viitinkö mennä yksin. Minä oon kuitenkin jonkun verran vauvoja hoitanut, että enemmän ois ollut ukkokullalle tarpeen. Mut hänkin oli sitä mieltä että kyllä Siperia opettaa :) Ootko sinä menossa yksin vai miehen kanssa? Tympii jos ainoa yksinäinen odottaja siellä ois ja muut pariskuntina, vaikka eikai sillä sinänsä mitään väliä oo.. Joko sä muuten kerkesit siellä synnärillä käymään tutustumassa, vai onko vain mennyt kertomus multa ohi? Meillä ois eka kerta ens tiistaina ja sit seuraavana tiistaina toinen, mikäli vielä kokonaisena ollaan.
Mutta nyt taidan pakata koirat autoon ja lähteä niitä juoksuttamaan maalle.
Sanle ja Veikka 36+2
Sanle: Menen maanantaina yksin sinne iltaan, kun mies on leirillä. Olen käynyt sairaala osuudet miehen kanssa ja ne oli hyviä käyntejä, ainakin mun mielestä. Hyvä kun ulkopuolinen kertoo synnytyksestä, puudutuksista ja yms, niin että mieskin kuulee niin ei sitten tarvii selitellä. Eka kerran lopussa on noin puolen tunnin rentoutusharjoitus.
Kiitos liivinsuoja asiaan vastanneille!
Lienenköhän illan viimeinen? Tervetuloa uusille. Vielä mahtuu mukaan! Ja eikös sama porukka jatka vauvapuolellakin vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
Itse sain ostettu tänään HennesMauritsilta vauvalle toppapuvun. Sellaisen valkoisen, jossa kokona on 62/68 senttiä. Aika isolta näytti, mutta ehkä ekoina viikkoina ei tule paljon oltua ulkona, joten vauvakin ehtii kasvaa.
Samoin kävin parissa paikassa tutkailemassa turvakaukaloita. Minkälaisia teillä muilla on, mitä suosittelisitte? Katsoin molemmissa paikossa Britaxia. Aika saman hintaisia olivat. Toisessa paikassa maksoi 149 ja he lupaavat ottaa kaukalon vuoden jälkeen takaisin ja maksaa siitä puolet takaisin. Tai niin ymmärsin. Siellä olikin myynnissä myös yhdellä vuoden käytössä olleita siistejä kaukaloita juuri tuohon puoleen hintaan. Lisäksi heiltä saa ilmaiseksi lainaksi ekaksi pariksi kuukaudeksi sellaisen turvakopan, jossa vauva nukkuu makuultaan. Ihan kuin vaunukoppa, mutta autoon laitettava. Se meillä oli esikoisella ekaksi käytössä ja oli hyvä vähän pidemmilläkin matkoilla. Ehkä haemme sen tälläkin kertaa lainalle.
Oma olo on hyvä. Viikko vielä ja pääsen seuraavaan lääkäriin, jossa sektiopäivä päätetään.
T: Rila ja hippu 35+6
Turvotus lisääntyy iltaa kohti ja jalat on ku norsulla...Vieraitaki tuli passattua pari tuntia joten ei ihme et olo on mitä voimattomin. Mies teki onneks meille kaikille ihanaa spagettia ja mä vaan väänsin kakun. Ihanaa oli et äsken sain jalkahierontaa ja kutitustaki mieheltä ja teki hyvää turvonneille ja väsyneille jaloille.
Kaalilaatikko: Millasen tukivyön sait? Mulla on ollu np-ultrasta lähtien tukivyö (muistaakseni Mamalin ku on kuopuksen odotuksessa ostettu) ja on tosiaan ollu siitä apua.
pepi3: Onnea esikoiselle! Niin ne edelliset synnytykset palaa aina mieliin lasten synttäripäivinä ja varsinki ku tässä on taas uus synnytys pian edessä ;)
Tervetuloa mukaan nanni79!
Flana: Vauva jumppailee toisinaan ihan kunnolla ja äskenki ku istuin sohvalla masu poukkoili!
Hömme1: Jos irtisanomisista tulee totta (toivottavasti ei) ni Jorvissa ei voi enää synnyttää vaan on mentävä joko Naistenklinikalle tai Kätilöopistolle. Eihän ne nyt kaukana meiltä oo mut Jorviin haluisin ku on tosi lähellä ja tuttu paikka.
rila: Et ollukaan illan viimenen, ainakin mä vielä täällä pinoutumassa...
Meillä on vauvalle Britaxin Rock a tot -kaukalo (vai miten se nyt kirjotetaankaan).
Nyt on väsy kova eli sohvalle hetkeks lepuuttaa vielä sekä jalkoja että mieltä.
Tarald ja tiitiäinen 35+5
rila kyselit vauvan turvakaukaloista. Meillä on vauvalle Britaxin Rock a tot. Ostettiin uutena esikoiselle nelisen vuotta sitten. Käytössä on ollut myös kakkosella ja nyt vallan mainiosti menee vielä kolmosellekin! Mun mielestä kaukalo on ihan uudenveroinen vaikka on tässä välissä ollut vielä kummitytölläkin lainassa! On kyllä erittäin hyvin palvellut. Suosittelen siis lämpimästi!
Minäkin odottelen synnytystapa-arvioon pääsyä, joka on tasan viikon päästä =) Sitten selviää vauvan syntymäpäiväkin!!! Ihanaa!
Hyvät yöt kaikille, Yaz rv 35
Sasusasu, ei ole valitettavasti mun tuttavapiirissä yhtään, joka olisi synnyttänyt kivuttomasti edes kuudetta lastaan. Toki on niitä, jotka synnyttävät ilman kipulääkitystä, mutta se ei tarkoita etteivätkö tuntisi kipua.
Eppuliina, mä vietän edellisen yön kotona. Silmäilin nopeasti esivalmisteluohjeet, muttei niissä kai sen kummempia -närästyslääkkeet ja puikot ehtii hyvin ottaa kotonakin. Aamulla ei tarvitse herätä sheivaamaan :P.
Eilen fysioterapeutilta saamani tukivyö on huippu -eilinen päivä oli ensimmäinen aikoihin, jolloin en tarvinnut lainkaan kipulääkkeitä. Jippii!
KL.