Minkä ikäinen on nuorin lähisukulaisesi, tullessaan vanhemmaksi
Entä vanhin ?
Itselläni nuorin 19 ( minä) , vanhin 423 molemmat mummoni.
Kommentit (29)
Tarkoitetaanko tällä nyt ikää, jolloin sai ensimmäisen lapsensa? Mun lähisukulaisista nuorin äiti olin minä, joka sain esikoiseni 24-vuotiaana ja vanhin oli siskoni, joka sai esikoisensa 31-vuotiaana. Äitini sai siskoni 28-vuotiaana, joten mä olin siis 4 vuotta nuorempi kuin äitini esikoisen saadessani. Lähisuvun miehistä isä oli esikoisen saadessaan nuorin eli 26-vuotias (eli edelleen olin nuorempi) ja siskoni mies vanhin eli 34-vuotias . Kaukaisemmissa sukulaisissa (kuten tädeissäni, sedissäni ja serkuissani) on sitten nuorempanakin esikoisensa saaneita.
Minä olin juuri täyttänyt 22 tyttäreni syntyessä. Veljeni sai esikoisensa 25-vuotiaana.
Tyttö 14-v. Tummahko lapsi tuli sinisilmäiselle pellavapäälle. Ihastus oli laajaa.
Mummoni 17, hänen ainoa, minä 1 lapsen 18v ja viimeisimmän 37. Mummo minusta tuli 36 vuotiaana ja nyt 60v minusta tulee isomummo.
Nuorin taitaa olla siskoni, joka oli 23, kun sai esikoisensa, täytti pari kuukautta myöhemmin 24 ja vanhin on tätini, joka sai 41-vuotiaana esikoisensa ja samalla ainoan biologisen lapsensa, adoptoinut oli muutama vuosi aiemmin eli oikeastaan 38-vuotiaana tuli vanhemmaksi.
Meidän suvussa on lapset tehty noin 3-kymppisinä. Nykyään kai ihan normi-ikä muttei 40-50 -luvuilla puhumattakaan 1910-luvulla. Itse en olisi voinut kuvitellakaan tekeväni/ alkaa yrittää tehdä lapsia aiemmin, nyt vasta aloin miettiä johtuisiko se jostain tiedostamattomasta "suvun tavasta".
Toinen serkku synnytti 19-vuotiaana ja toinen serkku reippaasti yli nelikymppisenä eka lapsensa
Nuorin 24 vuotias ja tämä hänen esikoinen vanhin tullessaan äidiksi 32-vuotiaana.
Lapseni oli 19 kun tuli vanhemmaksi. Vanhimmasta en tiedä kun meillä on suvussa tehty lapset aika nuorina. Tuskin kukaan on ollut naisista ainakaan yli 30.