Onko vedenkeitin mielestäsi turha hankinta?
Olen miettinyt olisiko se turha vai hyvä hankinta. Joudun usein keittään teeveden kattialassa, kun ei ole mikroa. Joskus se kattila onkin sitten likainen ja joutuu alkaa tiskaan ja ei saa heti teevettä. Olisiko vedenkeitin hyvä hankinta talouteen? mielipiteitä onko sinulla vedenkeitin ja tuleeko käyttöön paljon?
Kommentit (68)
Ainakin minulle on. Ei ole kyseistä laitetta ollut koskaan.
Ostta turhha krääsä Stöckmänn Typplahintta! ;-)
Jotkut keittävät kananmunatkin vedenkeittimessä, ikävää vaan jos ne hajoavat keitettäessä, mutta jos on sellainen täysin sileäreunainen ja -pohjainen metallikuorinen vedenkeitin niin senkin voi helposti puhdistaa.
On turha. Exän kanssa asuessa oli sellainen, vei turhaa tilaa vain kun ei kumpikaan edes juonut teetä. Itselleni en ole koskaan hankkinut enkä hanki.
Veden keitin on ainoa kodinkone, jota meillä käytetään joka päivä useamman kerran. Etätyöläisenä napsautan vedenkeittimen päälle ja jatkan töitäni. Jos en heti pääsekään hakemaan päivän neljättä teekupillista, vedenkeitin katkaisee virran ihan itse. Induktioliedellä on aina mahdollista keittää vesi kuiviin. Kun tuo 15 vuotta vanha keitin hajoaa hankin uuden, jossa voi valita oikean lämpötilan.
Mä olen ikäni ollut kaikenlaisten keittiövehkeiden perään. Voi sitä laitteiden määrää, jotka olen joskus höperyyksissäni hankkinut, on ollut jäätelökonetta, vohvelirautoja, 10 lajia vihannesten silppureita, ja viipalointimasiinoita ja sellainen, jolla tehdään spagettia porkkanoista ym ym.
Olen niitä vienyt kierrätykseen ja nyt tärkein jäljellä oleva laite on vedenkeitin. Joskus aikoinaan kymmeniä vuosia sitten tilattiin ensimmäinen kimppatilauksena jostain Amerikasta.
Juurekset pilkon hyvällä veitsellä, se on lopulta nopein tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin on nopeampi kuin kattila ja vie vähempi sähköä kun ei tarvitse kuumentaa sitä levyä ja kattilaa, niissä menee paljon lämpöä ja sähkötehoa hukkaan.
Myös nopeampi kun mikro, aamukiireessä joskus puuron keitän. Kiehautan veden vedenkeittimessä ja Kanadan hiutaleiden päälle, sitten hetkeksi mikroon.
Nopeammin saisit tehtyä ihan perinteisesti kattilassa levyllä. Mutta tapoja on monia.
Jos on induktioliesi, sillä vesi kiehuu yhtä nopeasti kuin keittimellä. Tällöin hankkisin pannun liedelle, enkä keittäisi vettä kattilalla.
vedenkeitin on käytössä ja kahvinkeitintä ei lainkaan.