Onko vedenkeitin mielestäsi turha hankinta?
Olen miettinyt olisiko se turha vai hyvä hankinta. Joudun usein keittään teeveden kattialassa, kun ei ole mikroa. Joskus se kattila onkin sitten likainen ja joutuu alkaa tiskaan ja ei saa heti teevettä. Olisiko vedenkeitin hyvä hankinta talouteen? mielipiteitä onko sinulla vedenkeitin ja tuleeko käyttöön paljon?
Kommentit (68)
No itse lämmitän teeveden mikrossa, on yhden hengen talous tosin. Kattilassakin voisi.
On tosi kätevä. Keitän aina perunat vedenkeittimessä.
Mielestäni vedenkeitin on hyvä hankinta. Käytän omaa keitintäni monta kertaa päivässä. Liian isoa keitintä ei kannata ostaa, sitä on hankala käsitellä.
Ei ole. Kun esim. teen keittoa, niin kuumennan veden vedenkeittimellä ja soppakin alkaa kiehumaan nopeammin. Mulla on digitaalinen keitin ja siinä just sen asteista vettä kun haluaa. Ja juon teetä aika paljon.
Tosi hyvä kodinkone kuten airfryerkin. Vedenkeittimessä voi myös keittää kananmunat. Vesi kiehuvaksi, virta pois päältä ja kananmunat sinne kuumaan veteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En voi sietää vedenkeittimiä. Olen kattila ja pannu -ihmisiä. Jokainen silti tavallaan.
Vedenkeitin on turha kapistus. Nykyiset hellat on niin tehokkaita,että kattilassa levyllä vesi kiehuu ihan hetkessä. Siis tarkoitan induktioliesiä. Ne vanhan malliset on kyllä hitaampia .
Hyvä kampe on, kannattaa hankkia.
Olen teehifistelijä, melko vaikeaa saada kattilassa vesi juuri 70 asteiseksi, joten vedenkeitin kunniaan. Samoin jos pitää saada keittovesi nopeasti kiehumaan, niin kätevä vehje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks se kattila on likainen. Aloitetaan siitä pohdinta. Onko teemuki valmiiksi likainen? Entä lusikka?
Varmaan koska en omista mikroa ja en jaksa aina heti tiskata :D
Miksi keittäisit veden mikrossa,jos siis se olisi sinulla.
Jos sulla on induktioliesi niin vedenkeitin on turha, mutta kannattaa hommata vedelle oma pikkukattila.
Itse tykkään. Tänään just ostin uuden, kun toi kai noin 10-vuotias keitin alkoi kiukuttelee. Nyt ostin vain 1 litran vetoisen, tais olla joku 35 euroa. Juon pikakahvia, siihen hyvä.
Käytän vedenkeitintä päivittäin. On näppärää kun ei tarvi kytätä levyä ja kattilaa. Voi vaan annostella veden ja unohtaa koko jutun.
Meillä kahden teenjuojan taloudessa ihan ehdoton kapine! Käytän myös kokatessa, esim. pieni määrä pakasteherneitä siivilään ja siihen kannullinen kiehuvaa vettä niin on lisäkeherneet sillä tehty!
Joo hommaa vaan vedenkeitin. Mutta älä mitään muovista kapistusta. Mikromuovia liukenee kuumaan veteen.
Hyvä keksintö, sillä saa näppärästi keitettyä veden esim makarooneihin jne.
Hyvä hankinta on. Keittää veden nopeammin ja energiatehokkaammin kuin kattilassa eikä ole likaisen kattilan ongelmaa kun haluaa teevettä. Yritin itse joskus pärjätä kattilalla mut hankin sitten keittimen eikä kaduta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En voi sietää vedenkeittimiä. Olen kattila ja pannu -ihmisiä. Jokainen silti tavallaan.
Kysyttiinkö mitä sä siedät tai et? Ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin on turha kapistus. Nykyiset hellat on niin tehokkaita,että kattilassa levyllä vesi kiehuu ihan hetkessä. Siis tarkoitan induktioliesiä. Ne vanhan malliset on kyllä hitaampia .
Vedenkeittimellä menee puolitoista litraa keittää pari minuuttia, yhdelläkään levyllä et siihen saa keitettyä, jos siis keität terveys edellä veden, eli kylmää lähtötilanteessa
Jos sulla on induktioliesi niin keitin on turha. Jos sulla on vain 1 kattila, investoisin ennemmin toiseen kattilaan.
Itse ostin kun koululainen alkoi tehdä aamu- ja välipalaa itse, turvallisempi kaataa kannusta kuin kattilasta. Vuosi sitten samaiselle lapselle, jo lukiolaiselle, ostin teenkeittimen, kun on innostunut kokeilemaan kaiken aisia teejuttuja. Eli vedenkeitin jossa eri lämpötilat, lämpimänäpito ja teesiivilä. Katsopa niitäkin jos teetä varten ostat keittimen.
Jos on induktioliesi, niin ei välttämättä tarvetta. Se keittää niin nopeasti veden. Mutta muuten esim. teen juojalle se on kätevä.