Voisitko muuttaa vuokra-asuntoon jossa on 90luvun keittiökaapistot?
Kommentit (50)
Muutin muutama vuosi sitten 90-luvun jamassa olevaan kämppään koska vuokra oli edullinen. Nyt alkaa tuntumaan vähän vastenmieliseltä kun vuokrat paukkuu ylöspäin, ettei tästä retrosta nyt ehkä kuitenkaan tällaisia summia makselisi.
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin, mutta mieluummin muuttaisin asuntoon jossa on 1930-luvun keittiö.
Olen kiinnostunut historiasta.
Sama. Muuttaisin wanhaan taloon jossa on iso keittiö, sellainen vanhanaikainen tupa. Iso leivinuuni ja tarpeeksi iso ruokakomero. Pitkä ainakin 3 metriä pitkä pöytä pitää olla. Ja tietysti puuhella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin, mutta mieluummin muuttaisin asuntoon jossa on 1930-luvun keittiö.
Jaa, eli siis puuhella ja vesi kannetaan ulkoa, siinä on 30- luvun keittiö
Puhun kaupungista, en elämästä landella.
Minun asunnossa on 60-luvun kaapistot. Rakastan niitä. 90-luvulla tehtiin rumempia.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko keittiäkaapit sitten muka muuttuneet 80-luvusta muuten kuin ovien osalta?
Eivät ole. Värimuoti saattaa muuttua suuntaan tai toiseen, mutta ihan samanlaisia keittiöt ovat olleet jo monta vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitti ottaa heti tätä linjaa. Kyllä vesi tulee sisälle silti vaikka keittiö olisi 1930 luvulta. Asun itse talossa joka on sata vuotta wanha ja vähän päällekin, vesi tulee ja menee, kaksi kylppäriä veskeineenkin on. Keittiö oli siinä kunnossa että piti rempata mutta vanhanaikainen siitä tehtiin, jossa on myös iso ruokakomero ja puuhellan ostin uuden. Ei puuhella tarkoita samaa, että vesi pitäisi kantaa.
Yhdessä asunnossani oli 50-luvun keittiö. Ihana, alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidänkään mökille tule juokseva vesi. Tuskin 30-luvun mökilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun asunnossa on 60-luvun kaapistot. Rakastan niitä. 90-luvulla tehtiin rumempia.
Nekin ovat kuitenkin kauniimpia kuin nykyiset.
no mitä tuosta, mulla on v1985, mitä välii, nehän on kaappeja joissa pidetään tavaroita
Keittiöremontti, jossa korvataan toimivat kaapit hienoilla, on kyllä tyhjänpäiväisin asia asunnossa, enkä ilmoituksissa kiinnitä asiaan mitään huomiota. 70- tai 80-lukulaiset kokopuukaapit ne vasta hyvät onkin.
Jos ovat siistit tai siivottavissa.
Nykyisessä asunnossani kesti kuukausi ennen kuin olin jynssännyt edellisten asukkaiden liat kaikkialta.
50-luvun kaapit olisi kyllä kieltämättä tyylikkäämmät.
50-luvun kaapit varsinkin kelpais! <3 ei paljoa kiinnosta kaapit kunhan ovat ehjät eikä homeiset ja vettyneet tai repaleiset.
Vierailija kirjoitti:
Muutin muutama vuosi sitten 90-luvun jamassa olevaan kämppään koska vuokra oli edullinen. Nyt alkaa tuntumaan vähän vastenmieliseltä kun vuokrat paukkuu ylöspäin, ettei tästä retrosta nyt ehkä kuitenkaan tällaisia summia makselisi.
Ei ole retroa vaan vintagea. Jos hommaat uuden keittiön joka näyttää vanhalta, se on retroa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajatko siis mielellään asuisivat 35 neliön ysäriämpässä maksaen kohta 500 euron vuokraa, jossa rumat ruskeat tapetit pullistelee seinillä ja keittiökaapistot on ryytteisen pinttyneet ja rumat, vessassa pönttö jossa ei mitään pikkuhuuhteluita ja muoviset kolhiintuneet muovimatot kaikkialla.
Tietysti voisin. Nykyisessä asunnossani on niin keittiön kaapit kuin muutkin kaapit 50-luvulta. Ja aivan ihanat kokonaan avautuvat ikkunat ilman hyttysverkkoja. Rakastan tätä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko keittiäkaapit sitten muka muuttuneet 80-luvusta muuten kuin ovien osalta?
Ei ne ovetkaan ole paljon muuttuneet paitsi materiaalit huonontuneet. Meillä 79 vuodelta Serlan ikilevyovet, valkoiset vain vetimet muutettu. Ovat kuin uudet. Meillä kävi joku välittäjä arvioimassa kämppää ja sanoi, että olette näköjään tehneet keittiöremontin hiljattain🙄
Samaa laatua ei enää kukaan valmista, koska ne kestävät iäti.
En, mulle siisteys on kaikki kaikessa ja jos on tosi vanhat pinnat, niin hyh. Samoin kotona täytyy myös viihtyä visuaalisesti joten uutta valkoista pintaa kiitos.
Hyi helv jotain kestävää laadukasta täyspuuta