Saako Suomesta vielä töitä vai pitääkö muuttaa toiseen maahan?
Saako Suomesta vielä töitä vai pitääkö muuttaa toiseen maahan työn perässä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa on. Pian vuoden olen etsinyt. Mietin Espanjaan puhelinasiakaspalveluun hakemista.
Voitko suositella yrityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa on. Pian vuoden olen etsinyt. Mietin Espanjaan puhelinasiakaspalveluun hakemista.
Voidaan suositella muiden puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko suositella yrityksiä?
Jose&Carlos pizzeria finlandese.
Täältä on lähdetty ennenkin ja nyt voisi olla uuden muuttoaallon aika. Suomessa on fasistinen hallitus joka tarkoittaa sitä että JUOKSE.
Ainakin omat kolme lastani ovat saaneet vuoden sisällä töitä. Eikä edes mitään suurempaa ongelmaa ollut. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos ei työllisty, niin sitten on henkilöllä pahoja puutteita työmotivaatiossa. Liian kovat kriteerit millaista työtä ja millaisella palkalla suostuu ottamaan vastaan, koska tuet edelleenkin saa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omat kolme lastani ovat saaneet vuoden sisällä töitä. Eikä edes mitään suurempaa ongelmaa ollut. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos ei työllisty, niin sitten on henkilöllä pahoja puutteita työmotivaatiossa. Liian kovat kriteerit millaista työtä ja millaisella palkalla suostuu ottamaan vastaan, koska tuet edelleenkin saa tekemättä mitään.
Tai sitten meillä on niitä "hyviä työnantajia", kuten
Lahden Olut-tehdas
Vierailija kirjoitti:
Täältä on lähdetty ennenkin ja nyt voisi olla uuden muuttoaallon aika. Suomessa on fasistinen hallitus joka tarkoittaa sitä että JUOKSE.
Kyllä, nyt on uuden muuttoaallon aika. Elämäntilanne ajaa ja/tai mahdollistaa. Pakon sanelemana.
Heikolta näyttää. Itse olen diplomi-insinööri ja pitkäaikaistyötön. Lähipiirissäni on myös yksi tekniikan tohtori ja hänellekään ei tunnu työpaikka aukeavan tällä hetkellä. Molemmat ollaan työskennelty tietotekniikan parissa. Suomessa ei oikein kehitetä enää mitään ja siksi osaajille ei ole tarvetta. Toista oli vielä Nokian aikoina.
No ainakin minun lapseni pääsivät kaikki töihin minun firmaani. Onhan se ihme jos kaikkien lapset eivät pääse ahkerien isiensä firmoihin töihin. Silloin on kyllä lasten asenteissa todella pahasti vikaa. Olen jopa serkkujenkin lapsia päästänyt meille töihin. Eli kumma juttu jos kaikki eivät työllisty??? 🤔🤔🤔👽
Vierailija kirjoitti:
Heikolta näyttää. Itse olen diplomi-insinööri ja pitkäaikaistyötön. Lähipiirissäni on myös yksi tekniikan tohtori ja hänellekään ei tunnu työpaikka aukeavan tällä hetkellä. Molemmat ollaan työskennelty tietotekniikan parissa. Suomessa ei oikein kehitetä enää mitään ja siksi osaajille ei ole tarvetta. Toista oli vielä Nokian aikoina.
Nokian alasalan jälkeen Suomi on mennyt taaksepäin. Osaaminen on pirstaloitunut. Nokia oli kuitenkin selvä veturi suomalaisessa viennissä. Mitään tekemistä koko Nokian kanssa, mutta tiedossa, että siellä työskennelleitä osaajia on monissa pienemmässä firmassa Nokian kaatumisen jälkeen. Iso firma oli.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minun lapseni pääsivät kaikki töihin minun firmaani. Onhan se ihme jos kaikkien lapset eivät pääse ahkerien isiensä firmoihin töihin. Silloin on kyllä lasten asenteissa todella pahasti vikaa. Olen jopa serkkujenkin lapsia päästänyt meille töihin. Eli kumma juttu jos kaikki eivät työllisty??? 🤔🤔🤔👽
Suhteilla töihin päästään. Onni heidän puolellaan, että on yrittäjyyttä perheessä ja voi työllistää lähipiiriä.
Toiset sensijaan nuolevat näppejään
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Muuta siis heti.
Pistettiin matka tilaukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Muuta siis heti.
Pistettiin matka tilaukseen
Peruutusturvalla, jos Suomesta saa vielä töitä
Matkan ostamisessa pitää nykyään olla varovainen yksityisyysturvan vuoksi
Kohta saa töitä, meidän "raketti insinöörit" pakkaavat jo laukkujaan turvalliseen kotimaahansa. Siellä jaetaan parhaat tontit tulojärjestyksessä. Ja kohta ukrainalaisetkin lähtevät ja jälleenrakennus alkaa.
Suomesta tulee turvallinen ja sodatkin ainakin vähäksi aikaa rauhoittuvat. Hyvää joulua kaikille!
Suomi on turvallinen vain persulle
Suomessa ei voi muutenkaan töissä käydä, koska mennyt usko ihmisiin ja työelämään
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei voi muutenkaan töissä käydä, koska mennyt usko ihmisiin ja työelämään
Sekä työnantajiin