Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauppojen kahvivalikoima on niin tummapaahtoista?

Vierailija
14.12.2024 |

Vaaleaa on ne perus Juhla Mokka, Kulta Katriina, Presidentti. Loput 100 vaihtoehtoa on mediumia tai tummaa, jopa espressoa on monipuolisemmin tarjolla kuin vaaleapahtoista??? Ja suomalaiset ovat muka vaaleapaahtoisen ystäviä muusta Euroopasta poiketen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vain tummaa kahvia. Ja on terveellisempää.

Vierailija
2/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaupat myy sitä mitä asiakkaat ostaa. Suurin osa kahvinjuojista varmasti haluaa että kahvi maistuu kahvilta eikä teeltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt muotia. Pitää olla niin kansainvälinen, kun kävi kesällä Espanjassa. Liian junttia juoda vaaleapaahtoista Juhlamokkaa. Se on mummojen kahvi 👵🏻

Vierailija
4/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummapaahtoinen kahvi on siitä hyvä, että jo vähemmällä määrällä saa kunnon kahvia.

Vierailija
5/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummasta saa vahvaa vähemmällä. 

Vierailija
6/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt muotia. Pitää olla niin kansainvälinen, kun kävi kesällä Espanjassa. Liian junttia juoda vaaleapaahtoista Juhlamokkaa. Se on mummojen kahvi 👵🏻

Aivan. No mä olen 60v, en mummo, mutta tykkään laihasta vaaleapaahtoisesta kahvista jossa on paljon maitoa. 

Vierailija
7/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleapaahtoista myydään Suomessa ylipäätään siksi että näin ollaan saatu paahtimoiden katteet kohdilleen (vaaleapaahtoiseen menee vähemmän raakapapua per 500g). Siksi suomalaiset on totutettu sitä juomaan.

Vierailija
8/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotia? Mä olen juonut tummaa useamman vuoden. En ole koskaan käynyt etelässä.

Vierailija
9/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummapaahtoinen kahvi on siitä hyvä, että jo vähemmällä määrällä saa kunnon kahvia.

Mitä järkeä tossa on? Mä käytän sitä samaan verran kuin vaaleapaahtoa.

Vierailija
10/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummapaahtoinen on maultaan, pehmeämpää. Suosikkini 100% arabicaa.

Ostakaa ulkomaan matkoilta kahvia enemmän, alkoholia vähemmän.

Vierailija
11/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kahvinjuoja on vaihtanut tummaan paahtoon, koska se on matalahappoisempaa ja ärsyttää vähemmän vatsaa. Kyllä täällä löytyy kaupoista perinteisen Juhla Mokan ja Presidentin rinnalle myös mm. vaaleapaahtoisia Löfbergsin kahveja. Olettaen siis, että paahtoaste 2 on mielestäsi vaalea. Ja jos kukkaro kestää, niin aina voi tilata kahvia jostain pienpaahtimosta.

Vierailija
12/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaupat myy sitä mitä asiakkaat ostaa. Suurin osa kahvinjuojista varmasti haluaa että kahvi maistuu kahvilta eikä teeltä. 

Kyllähän suurin osa ostaa Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa. Niitä on ihan eri volyymilla tarjolla kuin muita.

Vierailija
13/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäillä sopii, tai sitten ei ole maulla mitään väliä.

Vierailija
14/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä määrällä tummapaahtoista kahvista tulee jo tervaa!

Vierailija
15/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suurin osa ostaa Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa. Niitä on ihan eri volyymilla tarjolla kuin muita.

Ostaa siksi kun ne on halpoja, tuskin siksi että ne olisi jonkun suosikkimerkkiä. Ne jotka välittää myös kahvin mausta ostaa tummempipaahtoisia.

Vierailija
16/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tummaan ja vaaleaan on ainakin pakettien ohjeiden mukaan käytettävä sama määrä puruja, se 7g per 1,25dl.

Vaaleahan on nimenomaan nyt hifistelijöiden suosiossa ja tumma on kuulemma junttia, vivahteetonta.

Vierailija
17/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kahvin juontia todella paljon, ennen meni 10-12 kuppia päivässä, nykyään juon vain 2 kuppia aamuisin. Olo on nykyään paljon parempi ja nukun paremmin, myös rahallinen säästö on melkoinen.

Vierailija
18/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasu pois??

Vierailija
19/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummapaahtoista ja hitaalla tiputuksella on meidän juttu. Nyt ollaan tykästytty laittaa pari mitallista Irish Coffee maustekahvia joukkoon, maistuu todella hyvältä.

Vierailija
20/32 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä määrällä tummapaahtoista kahvista tulee jo tervaa!

Ei tule! 😄