Itkettää. En kehtaa olla olemassa.
Mokasin pahasti töissä, enkä tiedä, miten kehtaan maanantaina kertoa mokasta. Kukaan ei tietenkään kuollut, ei sillä tasolla olla onneksi. Voinko kertoa asian maanantaina ja sitten jäädä sairaslomalle? Pitääkö minun irtisanoutua? Tuntuu, että kuolen. Miksi olen näin typerä? Tuntuu, etten pysty hengittämään.
Kommentit (30)
Kerro vähän vinkkiä, mitä virheesi aiheuttaa? Taloudellista vahinkoa, häpeää työnantajalle, oikeustaistelun, isoja selvittelyjä, remontin?
Mokat ovat inhimillisiä, niitä ei kannata jäädä murehtimaan. Itse tekisin niin, että ottaisin yhteyttä pomoon ja kertoisin rehellisesti, että olen mokannut näin ja näin ja olen pahoillani, ja etten mokannut tahallaan, mitä voin tehdä helpottaakseni tilannetta. Se on ainoa tapa toimia.
Hyvässä työpaikassa työntekijöitä ei pilkata mokistaan.
Olosi helpottaa kyllä ajan kanssa, ei hätää! Ulkoile, tee jotain mukavaa ja jatka niin kuin nytkin - käsittele asia puhumalla tai kirjoittamalla, se helpottaa ensi hätään. Pahempaan oloon voi pyytää rauhoittavan lääkkeen terveydenhuollosta.
Kaikki järjestyy vielä! :)
Mieli ry Kriisipuhelin: 09 2525 0111
Soita sinne, voit vapaammin puhua kuin täällä. Myös työterveydestä voi saada apua.
Mutta hei, tiedätkö kuka ei tee koskaan virheitä? Se joka ei tee mitään! Myrskyssä oppii purjehtimaan vain olemalla merellä myrskyssä. Virheet kuuluu asiaan ja ne on jopa pakollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti lohduttaa. Mä olen ihan piruuttani olemassa ja kehtasin käydä samalla työpaikallakin yli kaksikymmentä vuotta, vaikka olen ollut siellä pilvessä, lääkkeissä, tapellut, lähtenyt kesken päivää kotiin omin luvin, varastanut työnantajalta, aiheuttanut tuhansien eurojen vahingot, aiheuttanut oikosulun, pannut kolmea työkaveria, mennyt naimisiin heistä yhden kanssa (olen edelleen) ja nukkunut pomon vieressä perjantaista sunnuntaihin kestävissä pikkujouluissa, joissa välillä käytiin myös töissä. Pitkä aika ja paljon vettä virrannut Tammerkoskessa.
Joten, tuskinpa olet mokannut.
Sun elämästä sais minisarjan! 😁
Oikosulun aiheuttaessani oli muuten kännissä. Ja en siis koskaan pahantahtoinen, vain koheli ja arvioin oman tilani usein turhan optimistisesti. :D Mutta tosiaan, eivät ole sairaalat kuten ennen.
Työt ovat vain töitä. Ihmisellä kannattaa olla myös muutakin sisältöä elämässä.
Maanantaihin on vielä monta tuntia aikaa. Kerkeät siinä ajassa mokaamaan vielä monesti. Maanantaina se eilinen mokasi ei ehkä tunnu enää niin isolta kuin nyt.
Eli hengitä ihan rauhallisesti, ja anna pulssisi tasaantua. Sitten vain jatkat elämää kohti uusia mokia.
P.S. Se ensimmäinen moka tuntuu pahimmalta, ja hävettää eniten. Kun usein mokaa, siihen tottuu ja turtuu. Ei tunnu enää missään.
Virheitä sattuu. Tärkeintä on että olet asiasta rehellinen ja kerrot pomollesi heti maanantaina. Jos kyse on vain rahasta niin älä huoli. Pahin mitä kuitenkin voi tapahtua on saada potkut.
Mainehaitta tulee olee valtava :DDD
Ap on trolli ja yrittää vaan saada muita kertomaan omia työpaikkamokiaan.
Sun elämästä sais minisarjan! 😁