Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 200000 perintöä en tiedä mitä tekisin

Vierailija
13.12.2024 |

Sain 200 000 perintöä mutta en tiedä mitä tekisin sillä.

Onko jotain vinkkejä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotaa ei tule, mikäli olemme valmiita puolustamaan sitä mikä on meille rakasta. Tänne ei niin vain tulla 

Se sukupolvien ajan kulkenut metsä on oikein hyvä esimerkki siitä mikä on puolustamisen arvoista.

Lopettakaa negatiivisuus. Voimme vaikuttaa moniin asioihin. Olemme suomalaisia, tässä olemme olleet jo kauan ja tämä on meidän lääni tässä. Joko olemme tässä tai emme missään.

Olen puhunut 

Vierailija
22/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä! 

Mä ostin auton ja olen matkustellut maailmalla, ensi vuodeksikin jo monta reissua suunnitteilla. Käyn usein ulkona syömässä. Jotain on sijoitettukin mutta suurin osa ihan käyttövalmiina tilillä. Mitään omaisuutta en halua haalia, nytkään ei tosiaan mitään kiinteää ole. Riippuu tietysti paljon minkä ikäisenä sitä rahaa tulee, nuorilla varmaan erilaiset prioriteetit kuin meikäläisellä. Kaikki pitäis saada käytettyä elinaikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule tänne,voin auttaa,nou broblem

Vierailija
24/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu muusta raha- ja elämäntilanteesta. Mutta tässä yksi vaihtoehto, jos sinulla ei ole välitöntä muuta tarvetta.

Sijoita puolet hyviä osinkoja maksavien firmojen osakkeisiin. Suomalaisista osakkeista katso pörssilistauksista, mitkä firmat maksavat vuodesta toiseen yli 5 % osinkoja (hyviä ehdokkaita löytyy esim. teleoperaattoreiden, pankkien ja energiayhtiöiden joukosta). Koko puolta potista ei kuitenkaan sijoittaa Suomeen, vaan katso myös firmoja muualta. Tällä tavalla pääset helposti tilanteeseen, jossa saat keskimäärin 300-400 €/kk netto lisätuloja pelkästään näiden firmojen osingoista. Älä mieti näiden osakkeiden arvovaihteluja, vaan jää nauttimaan osingoista.

Toinen puoli sijoita joko maailmanlaajuisesti tai Pohjois-Amerikan markkinoille sijoittavaan pienikuluiseen osakeindeksirahastoon. Tämä on se pääoma, jonka voit odottaa vuosien varrella kasvavan. Älä kuitenkaan sijoita koko summaa kerralla, vaan vähitellen esim. 5000 € kuukaudessa. Pidä odottamassa olevat rahat jollain korkeakorkoisella pankkitilillä.

Vierailija
25/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sotaa ei tule, mikäli olemme valmiita puolustamaan sitä mikä on meille rakasta. Tänne ei niin vain tulla 

Se sukupolvien ajan kulkenut metsä on oikein hyvä esimerkki siitä mikä on puolustamisen arvoista.

Lopettakaa negatiivisuus. Voimme vaikuttaa moniin asioihin. Olemme suomalaisia, tässä olemme olleet jo kauan ja tämä on meidän lääni tässä. Joko olemme tässä tai emme missään.

Olen puhunut 

En haluaisi olla ikävä, mutta lässytys maksaa tosipaikassa ihmishenkiä. Lopeta se. 

Vierailija
26/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä! 

Mä ostin auton ja olen matkustellut maailmalla, ensi vuodeksikin jo monta reissua suunnitteilla. Käyn usein ulkona syömässä. Jotain on sijoitettukin mutta suurin osa ihan käyttövalmiina tilillä. Mitään omaisuutta en halua haalia, nytkään ei tosiaan mitään kiinteää ole. Riippuu tietysti paljon minkä ikäisenä sitä rahaa tulee, nuorilla varmaan erilaiset prioriteetit kuin meikäläisellä. Kaikki pitäis saada käytettyä elinaikana. 

+ vielä se, mikä antaa eniten iloa, voin nyt aika huoleti tehdä lahjoituksia mulle tärkeille eläinsuojekohteille. 

Vierailija
27/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin ja nimenomaan ulkomaisiin. Jos suomalaisia haluaa niin sitten sellaisiin joiden liikevaihto tulee 90% ulkomailta.

Vierailija
28/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et tiedä mitä teet ?? kuitenkin osasit tälle palstalle kirjoittaa asiasta! voi hyvää päivää...

No, anna se vinkki. Ihme ulisija.

Vierailija
29/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnet

Vierailija
30/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin niin tylsä, että varaisin ajan pankkini pankkineuvojalle ja hänen ehdotuksistaan sumplittaisiin kohtuullisen riskin omaavat ja tuottavat kohteet.

Kannattaa muistaa, että pankkineuvoja ei ole oikeasti neuvoja, vaan myyjä, jonka tehtävä on saada myytyä asiakkaalle mahdollisimman paljon oman pankin rahastoja. Toki pankkineuvoja (jos hän on pätevä - sekin vaihtelee) yrittää löytää pankin valikoimasta sellaisen yhdistelmän, joka sopii mahdollisimman hyvin asiakkaan tavoitteisiin, mutta se ei silti tarkoita sitä, etteikö muiden firmojen tuotteista voisi löytyä selvästi parempia vaihtoehtoja.

Vierailija
31/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä! 

Aika moni saa perintöä vasta viisikymppisenä ja sen jälkeen, joten asunnot ja mökit on jo maksetti. Romuakin on kertynyt tolkuttomat määrät. Eläminen on ihan hyvä idea jos siitä tykkää.

Vierailija
32/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin niin tylsä, että varaisin ajan pankkini pankkineuvojalle ja hänen ehdotuksistaan sumplittaisiin kohtuullisen riskin omaavat ja tuottavat kohteet.

Kannattaa muistaa, että pankkineuvoja ei ole oikeasti neuvoja, vaan myyjä, jonka tehtävä on saada myytyä asiakkaalle mahdollisimman paljon oman pankin rahastoja. Toki pankkineuvoja (jos hän on pätevä - sekin vaihtelee) yrittää löytää pankin valikoimasta sellaisen yhdistelmän, joka sopii mahdollisimman hyvin asiakkaan tavoitteisiin, mutta se ei silti tarkoita sitä, etteikö muiden firmojen tuotteista voisi löytyä selvästi parempia vaihtoehtoja.

Tämä. Nordnet on aika kova vaihtoehto. Kaikin puolin.

Vierailija
33/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordnet

Nordnet, tuo yksi kalleimmista paikoista sijoittaa (osakkeisiin)

Vierailija
34/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin metsää. Tietysti hajautettuna sellaisia tiloja joissa kaikkia erilaisia kehitysluokkia ja tyyppejä, myös saisin siitä iloa elämään että jättäisin joitain luonnontilaan enemmänkin kuin mitä laki edellyttää.

Raha on siinä vakaasti turvassa, pääomalle saa ihan hyvää vakaata tuottoa 

Metsästä on vaan riesaa. t. Entinen metsänomistaja

Millä tavalla? T. Nykyinen metsänomistaja

Vierailija
35/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin metsää. Tietysti hajautettuna sellaisia tiloja joissa kaikkia erilaisia kehitysluokkia ja tyyppejä, myös saisin siitä iloa elämään että jättäisin joitain luonnontilaan enemmänkin kuin mitä laki edellyttää.

Mtä riesaa siitä oli? Mulla on metsää, annan olla vaan. 

Vierailija
36/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän annat. Odottele kymmenen vuotta vielä. Sinulle tulee jos jonkinlaista hakkuukieltoa ja suojelualuetta sinne. 

Vierailija
37/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentin tekoa voisi olla syytä harkita.

Mikäli perintö on nyt tai myöhemmin kokonaisuudessaan pankkitilillä, niin sen pankkikohtainen talletussuoja on 100 000 euroa.

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.

Vierailija
38/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordnet

Nordnet, tuo yksi kalleimmista paikoista sijoittaa (osakkeisiin)

Nordnet on edullinen rahastoissa, mutta jos haluaa sijoittaa myös suoraan pohjoismaisten pörssiyhtiöiden osakkeisiin, niin ainakin pienemmillä summilla kauppaa tehdessä Nordealla on paljon edullisemmat kaupankäyntikulut.

Mikään ei kuitenkaan estä käyttämästä useampaa palveluntarjoajaa. Minulla on suorat osakesijoitukset Nordeassa arvo-osuus- ja osakesäästötileillä ja rahastosijoituksia Seligsonin osakeindeksirahastoissa.

Vierailija
39/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentin tekoa voisi olla syytä harkita.

Mikäli perintö on nyt tai myöhemmin kokonaisuudessaan pankkitilillä, niin sen pankkikohtainen talletussuoja on 100 000 euroa.

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.

Voi myös hajauttaa useampiin pankkeihin. 

Vierailija
40/67 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän annat. Odottele kymmenen vuotta vielä. Sinulle tulee jos jonkinlaista hakkuukieltoa ja suojelualuetta sinne. 

Esimerkiksi tuulivoimapuistosta saa metsänomistajat hyvät vuokrarahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän