3kg lähtenyt viikossa elämäntapamuutoksen ansiosta :)
Ihanaa :)
Joojoo, tiedän että on nesteitä, eikä tämä tietenkään missään näy, mutta ihanaa kun on oikea suunta. Parempi olo myös, kun syö sipsejä sen 30g eikä koko megapussia. Kohti terveempää elämää <3
Kommentit (39)
Minä aloitin elämäntapamuutoksen huhtikuussa. Olen triplannut kasvisten syönnin ja ottanut mukaan siemeniä ja pähkinöitä. Painoa ei ole laskenut kiloakaan. Bmi yhä 26. Mutta vyötärö on tullut vähän takaisin, koska turvotus poistunut.
Kylmällä vedellä ja alhaisemmalla huoneen lämmöllä saat lisäkulutusta kroppaan.
Ja vähemmän päälle tuonne ulos pakkaseen ettet kestä olla 15 minuuttia ilman pomppimista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni 5kk 4 kilon pudottamiseen ja nyt tulee joulu jolloin 2kg tulee 2 päivässä takaisin:(
Masentavaa. Vaikka olenkin normaalipainon ylärajalla painoa on silti liikaa, pieniruokaisena ja terveellisesti syövänä vaan ei elämänmuutosta enää pysty tekemään.
Nautit hyvin mielin joulun ja jatkat sitten.
Ei se ole ollenkaan masentavaa.
Tekee hyvää löysätä välillä, niin sitten on taas kiva jatkaa rutiineissa.
Ap, olisko mahdollista lähtee treffeille mun kanssa?
Jos on kaksi viikkoa juomatta alkoholia, paino putoaa aina 4 kiloa vaikka ei tekisi mitään muuta muutosta. Olen huomannut tuon kun olen tänä vuonna ollut viisi kertaa 2 viikkoa juomatta, joka kerta paino putosi tasan 4 kiloa.
1 kg rasvaa on 7000 kcal. Puoli kiloa viikossa on 3500 kcal. Päivää kohti 500 kcal vaje.
Jos kulutus olisi esimerkiksi 2300 kcal, nyt pitäisi saada 1800 kcal.
Voi myös mennä esim. keskimäärin 7-9 km hölkkälenkille, jolloin polttaa tuon 500 kcal tai tehdä muuta liikuntaa tuon 500 kcal verran.
Voi myös tehdä niin, että esim. syö 2100 kcal (vaje 200 kcal 2300 kcal verrattuna) ja tekee treenin, joka polttaa lisäksi 300 kcal (esim. puolen tunnin cardio tai reipas lihaskuntotreeni). Näin vajetta tulee myös se 500 kcal päivälle.
Vierailija kirjoitti:
1 kg rasvaa on 7000 kcal. Puoli kiloa viikossa on 3500 kcal. Päivää kohti 500 kcal vaje.
Jos kulutus olisi esimerkiksi 2300 kcal, nyt pitäisi saada 1800 kcal.
Voi myös mennä esim. keskimäärin 7-9 km hölkkälenkille, jolloin polttaa tuon 500 kcal tai tehdä muuta liikuntaa tuon 500 kcal verran.
Voi myös tehdä niin, että esim. syö 2100 kcal (vaje 200 kcal 2300 kcal verrattuna) ja tekee treenin, joka polttaa lisäksi 300 kcal (esim. puolen tunnin cardio tai reipas lihaskuntotreeni). Näin vajetta tulee myös se 500 kcal päivälle.
Kiitos neuvoista? Mutta en minä missään kohtaa kysynyt mitään laihdutusvinkkejä? Vauvapalsta on kyllä kyyniseen läskifoobikkojen luvattu maa. Kerron vihdoin onnistuneeni muuttamaan elämäntapoja hieman, kun olen koko elämän ollut lihava, ja heti tulee kasa kommentteja, että tulen kyllä retkahtamaan ja pitäisi ottaa joku kunnon hikidieetti. Ihmisillä on uskomaton tapa neuvoa, kun kukaan ei niitä neuvoja kysy eikä varsinkaan halua.
Viikko kuulostaa lyhyeltä ajalta, mutta kun kyse ei ole mistään pikadieetistä, retkahtaminen on hankalampaa. Olen kokeillut kyllä kaikenlaista, ja ihmedieeteissä syntyy ihan valtava makeanhimo, mikä johtaa parissa päivässä täydelliseen kontrollin menetykseen. Nyt ei edes tee mieli herkkuja, koska tiedän, että jos nyt välttämättä haluan suklaata, voin kyllä ottaa sitä kohtuullisen annoksen. Makeanhimo menee pois parista palasta, ja jatkan normaalia terveellistä ruokavaliota. Olen siis muuttanut asenteeni ruokaa kohtaan. Ennen ajattelin, että en saa syödä mitään epäterveellistä, joka johti esim. koko suklaalevyn ahmimiseen parissa minuutissa ja johti fyysisesti ja henkisesti huonoon oloon.
Anyways en nyt tosiaankaan kaipaa mitään kommenteja siitä, että epäonnistun. Halusin vain kertoa olevani oikealla tiellä painonpudotuksessa, vaikka syön mitä mieli tekee ja olen onnellisempi <3
Vierailija kirjoitti:
jos nyt kestäisit edes jouluun asti
Sitähän mä olen koko ajan sanonut, kun tässä ei ole mitään kestämistä, ja paino tippuu pikkuhiljaa :)
Nopeasti pitää saada tuloksia. Minulta myös 4 kiloa ja olin niin innokas jaktkamaan. KETO-dietillä 1000 kaloriaa päivässä ja olo oli oikein hyvä. Sitten rupsahdin, kuin alkoholisti olisin ollut, söin makeita ja sipsejä ja niitä keho ei kestä.
Aloitan taas lihaa,rasvaa 80% + 15%valkuaista ja hiilihydraarreja ne loput tai vähän enemmänkin.
Harmi ettei juureksia saa sokeripitoisuuden takia syödä, vaan pitää välttää.
1000 kcal kyllä laihtuu ja viikko olisi hyvä pitä tätä.
miten teillä toisilla? Naapuri laihduttaa keto-ruokavaliolla ja on pudottanut paljon ja se pysyy hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Kylmällä vedellä ja alhaisemmalla huoneen lämmöllä saat lisäkulutusta kroppaan.
Ja vähemmän päälle tuonne ulos pakkaseen ettet kestä olla 15 minuuttia ilman pomppimista.
Miksei samantien vaikka lasinsiruja leivän päälle, että ei tee niin kauheasti mieli syödä?
Mistä tämä ajatus tulee, että jos jotain muutosta haluaa, niin se tulisi tehdä mahdollisimman epämukavasti?
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti pitää saada tuloksia. Minulta myös 4 kiloa ja olin niin innokas jaktkamaan. KETO-dietillä 1000 kaloriaa päivässä ja olo oli oikein hyvä. Sitten rupsahdin, kuin alkoholisti olisin ollut, söin makeita ja sipsejä ja niitä keho ei kestä.
Aloitan taas lihaa,rasvaa 80% + 15%valkuaista ja hiilihydraarreja ne loput tai vähän enemmänkin.
Harmi ettei juureksia saa sokeripitoisuuden takia syödä, vaan pitää välttää.
1000 kcal kyllä laihtuu ja viikko olisi hyvä pitä tätä.
miten teillä toisilla? Naapuri laihduttaa keto-ruokavaliolla ja on pudottanut paljon ja se pysyy hänellä.
Miksi noin alhaiset kalorit? Ei ketoilu mikään kituiludieetti ole.
80 g rasvaa päivässä ja loput proteiinia ja hiilareita. Tästä pidin kiinni ja 3-4 meni ja sitten söin makeita täytekakkuja.
En kai ollut ketoosissa?
Miten, olenko ymmärtänyt keto-dieetin väärin? Ei minulla mitään varsinaista oppia siitä ole.
Miten kalorit ja ravinnonsaanti teillä tällä dieetillä toimii?
Anyways en nyt tosiaankaan kaipaa mitään kommenteja siitä, että epäonnistun. Halusin vain kertoa olevani oikealla tiellä painonpudotuksessa, vaikka syön mitä mieli tekee ja olen onnellisempi <3
Ole vain reilusti ylpeä suorituksestasi! Täällähän ollaan yleisesti sitä mieltä että ei kannata edes yrittää, varmasti lihoo takaisin ja herkutellakin pitäisi joka ikinen päivä - muuten on elämä niin hirveän ankeaa.
Minä olen suoranainen ihme - laihduin tilanteesta BMI 30 normaalipainoon vielä lähes nelikymppisenä. Olen kuullut kyllä kuinka palstalaisten mielestä 95% lihoo takaisin ja odotahan vaan kun kilot hiipii takaisin.
Tapani punnita itseni päivittäin on lynkattu monen monta kertaa, tulee kato ahdistusta ja kaikkea. Mutta arvaa mitä, nyt 45 vuotiaana olen elämäni kunnossa ja tadaa, yhä normaalipainoinen.
Tsemppiä ja jatka samaan malliin!
Mä aloitan huomenna muutoksen. Päätin sen juuri pikkujoulukrapulassa.
2kg lähtee kolmessa päivässä. Sitten on vaikeampaa.
Elokuusta tippunut 11 kg, housut tippuu jalasta.
Nyt on lähtenyt 5kg :)
En viitsi ottaa etenkään näin joulun aikaan sen suurempaa stressiä syömisistä. Kunhan ateriarytmi on kunnossa ja aterioilla runsaasti salaattia, annan itseni syödä pari palaa suklaata, jos tekee mieli
Kerran olen repsahtanut syömään kokonaisen pussin poppareita, mutta siitä selvittiin olkaa kohauttamalla ja takaisin normaaliin ruokailuun
Vaikkei painonpudotus vielä peilissä näy, parempi olo itsensä kanssa kun syö hyvin :) Sitä kyllä odotan, että parempi ruokailu näkyisi naamasta, yhä vaan tulee finnejä. Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee <3
Tässä oli kaikki täydellisesti sanottu. Kiitos Sinulle!