Hoitaja ei osannut laskea ikääni syntymävuoden perusteella
Ihmettelin kun juttelin sairaanhoitajan kanssa ja hän sitten ihmetteli hölmistyneenä minkähän ikäinen mahdan olla kun ulkonäön perusteella on vähän vaikeaa sanoa. Tietokoneella oli auki minun tietoni jossa näkyi hetu ja syntymäaika. Ei siis osannut edes laskea ikää syntymävuoden perusteella. Sanoi minua myös koko ajan tytöksi ja puhui kuin paljon nuoremmalle, vaikka olen ihan aikuinen nainen.
Kommentit (27)
Minäkin osaan laskea iän syntymävuoden perusteella vaikka pääsin lukion matematiikan juuri ja juuri läpi.
Höpö höpö. Huono provo. Miksei hän muka kysynyt sinulta suoraan, minkä ikäinen olet?
Koitti selvittää yritätkö huijata/ oletko sen verran tajuissa että tiedät ikäsi
Ihmiset eivät jaksa vaan nähdä nykyisin vaivaa, vaikka heillä olisi se tietolähde siinä ihan silmien edessä.
No kuule, ei sen tarvinnut laskea koska ikä näkyy potilasjärjestelmässä vuosina, esim. Jasmin Leelia Trollukka, 23.
Sama tarina on kuultu jo aiemmin. Keksi uutta matskua, trolli.
Jos laskutaito on tuota luokkaa, en enää ihmettele yhtään, miksi eivät tule palkoillaan ja eduillaan toimeen ja ovat jatkuvasti vaatimassa lisää
Vierailija kirjoitti:
Koitti selvittää yritätkö huijata/ oletko sen verran tajuissa että tiedät ikäsi
Tuolla tavalla asiaa selvittämällä kyseinen hoitsu antoi vaan tyhmän ja ammattitaidottoman kuvan itsestään. Selvittävätkä hoitsut tosiaan yrittääkö potilas huijata kysymällä muka tyhmänä hänen ikäänsä? Niinkö hoitajakoulussa opetetaan tekemään?
Ikä näkyy suoraan potilastietojärjestelmästä tyyliin: Meikäläinen, Maija Kaarina 33v (nainen). Nyt ei oikein onnistunut trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Ikä näkyy suoraan potilastietojärjestelmästä tyyliin: Meikäläinen, Maija Kaarina 33v (nainen). Nyt ei oikein onnistunut trollaus.
Se hoitaja ei sitten osannut katsoa potilastietojärjestelmää. Ei se auta jos se näkyy, jos hoitaja ei osaa katsoa sitä.
Ison tavaratalon myyjä eikä asiakas osannut laskea hintaa tuotteesta missä oli 50 % ale, kun ei ollut laskinta mukana. Vierestä kuuntelin ja mielessäni pyörittelin silmiäni. Mitä ihmettä koulussa nykyään opetetaan.
Mä laskin just hetki sitten ikäni ihan kuule laskimella, kun en muistanut täytänkö 36 vai 37 vuotta. Ja mä sentää lasken työkseni.
Huvittavaa. Jopa 11v. poikani osaa.
Ajattelen vaan kuinka typerä on ihminen, joka ajattelee, että jos ei osaa laskea juuri tuollaista nopeasti ei siis osaa laskea mitään monimutkaisempaakaan Ei se niin mene. Hyvin harvoin menee noin.
Huono mittari, jopa matemaattisiin taitoihin vaikkakin tosi hyvä matikassa, on tietenkin aina hyvä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne hoitsut ole mitään matemaatikkoja.
No kyllä hoitajan pitää sen verran olla "matemaatikko", että osaa syntymävuoden laskea, koska hänen pitää osata annostella lääkkeitäkin!!
Vierailija kirjoitti:
Mä laskin just hetki sitten ikäni ihan kuule laskimella, kun en muistanut täytänkö 36 vai 37 vuotta. Ja mä sentää lasken työkseni.
Sama mulla, olen aivan umpisurkea laskemaan päässä enkä myöskään luota siihen, että saisin laskettua oikean tuloksen. Siksi käytän laskinta apuna melkein kaikessa laskemisessa. Silti kirjoitin matematiikasta, tosin vain lyhyestä, laudaturin ja olen mielestäni ihan hyvä ajattelemaan matemaattisesti.
Provo.
Hoitaja ei tytöttele. Ja toisekseen ikä lukee heti hetun jälkeen tyyliin: nainen 20v6kk.
ehkä hän halusi tarkistaa sinun kognitiivista kykyäsi: muistatko itse oman ikäsi?
Tuo sit laskee sun lääkkeet. Mieti sitä.
No ei ne hoitsut ole mitään matemaatikkoja.