Oletko jo rekisteröinyt asunto-osakkeesi Maanmittauslaitokseen?
Pitäisi tämä tehdä enkä ole kunnolla perehtynyt miten se tapahtuu. Ymmärtääkseni kuitenkin osakekirjat on joko vietävä Masnmittauslaitoksen konttorilke tai lähetettävä postitse. Miten olet itse tehnyt? Oliko hankalaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten vein itse maanmittauslaitokseen tässä pienessä kaupungissa. Hinta en muista, mutta ei kirpaissut. Toimitus oli nopea ja ei ollut jonoa.
Sama meillä. Tilattiin aika ja homma hoitui ilman seitsemän kuukauden odotteluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten vein itse maanmittauslaitokseen tässä pienessä kaupungissa. Hinta en muista, mutta ei kirpaissut. Toimitus oli nopea ja ei ollut jonoa.
Sama meillä. Tilattiin aika ja homma hoitui ilman seitsemän kuukauden odotteluita.
Mistähän tuo 7kk odottelu on keksitty. Ei Oulussa ollut muita kun kävin. Yksi virkailija ja puheensorina kuului jostain reppuruokalasta.
Voiko käydä missä tahansa maanmittauslaitoksessa? Asun eri paikkakunnalla kuin missä omistamani asunto on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minun pitää ajaa autolla 250 km lähimmälle maamittauslaitoksen pisteelle ja vielä maksaa siitä ja ajaa takaisin? Haistakoot pitkät. En varmasti.
Joo, älyn käyttö sallittua. Lue ne ohjeet sieltä maanmittauslaitoksen sivuilta. Ok, helpotan ja annan vinkin: posti.
Buahahahaaa vai Posti. Ja sen jälkeen et osakekirjaasi enää näe ja osakekin on jonkun muun nimissä.
Tein hakemuksen MML:lle ja kävin viemässä itse osakekirjan sinne. Maksoi 92e, kun halusin osakekirjan mitätöitynä takaisin. Jäin miettimään sitä, että otetaanko tässä pantti pois osakkeen omistajalta. Lain mukaan asunto-osakkeen omistaa osakekirjan haltija. Toinen juttu, kun osakekirja tallennetaan "pilveen" ja tähän datekeskukseen osuu ohjukset, niin onko se osaketieto sen jälkeen tallessa missään?