Entä jos ensi vuonna odotettua useampi tipahtaa toimeentulotuelle?
Mistä he kaikki löytävät kodit, joiden vuokra ei ylitä toimeentulotuen kohtuullisuusrajoja? Luulin, että kyse on vain haluttomuudesta muuttaa parhailta paikoilta ja ylisuurista asunnoista, mutta esim. Helsingissähän surkeimpienkin lähiöiden vuokrahinnat ylittävät reippaasti nuo rajat. En ymmärrä.
t. Sivusta seurannut mummeli
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Näin tulee käymään ja jälki on karua. Joutuu muuttamaan paikkakunnalle, missä ei ole töitä, eikä tule olemaan töitä.
Ipä nämä tyypit töissä käy muutenkaan, joten esim Pieksämäki voisi olla sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Helsingistä Järvenpäähän. Vuokra tippui 250e. Siitä mallia mummelillekin.
Töiden löytämisestä ei varmaan kannata edes haaveilla tuon liikun jälkeen.
Hallitus vissiin haluaa kasvattaa pitkäaikaistyöttömien määrää. Ne halvat asunnot kun tuppaavat olemaan alueilla, joissa ei ole työpaikkoja.
Järvenpäästä pääsee junalla Helsinkiin 29 minuutissa. Maksaa 5-6€ suuntaansa. Eli voit hakea ihan normaalisti töitä, vaikka muuttaisit sieltä ylihintaisesta kämpästäsi halvempaan.
Veronmaksajien elatusmaksut pitäisi poistaa kokonaan seuraavaksi ja ne jotka tekevät lapsia niin tekevät ihan omakustanteiseksi ihan ilman veronmaksajien tukia.
Vierailija kirjoitti:
niin varmaan kä, mutta entistä useampi pääsee myös töihin
Täysin varmasti ei pääse.
Petteri on saanut aikaan laman, köyhyyden ja konkurssit.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin tilanne että asuin ennen syrjässä eikä ollut autoa joten moni työmahdollisuus oli mahdoton kulkea. Nyt vihdoin asun keskellä mutta vuokra ylittää 6 e ja minut pakotetaan muuttamaan taas syrjään mistä en taas pääse kulkeen. Olen lähihoitaja ja kestää vielä ehkä muutama kuukausi työllistyä vaikka sijainti on nyt hyvä muista syistä nyt johtuen. Olen siis täysin fyysisesti ja henkisesti toimintakykyinen,olen vaan köyhästä perheestä ja siksi esim auton osti ollut mahdotonta.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämpät ovat hyvä ratkaisu, jos on pakko elää Snadissa.
No ihan huono vaihtoehto kun tuet pienenee sitten niin ojasta allikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Helsingistä Järvenpäähän. Vuokra tippui 250e. Siitä mallia mummelillekin.
Myös se hyväksyttyjen asumismenojen enimmäismäärä tippui sen 250 e.
Helsingissä yksinasuvalta raja on 715€, Järvenpäässä 653€. Onko noiden ero mielestäsi 250€? Jos kyllä, kipikapi peruskouluun takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraovi antoi hakuehdolla "vuokra maksimisssaan 300€" 138 asuntoa. Niistä voi aloittaa. Tuosta kun vähän nostaa maksimirajaa, löytyykin sitten jo paljon enemmän kämppiä.
Kaikki eivät asu yksin.
T. Yh-äiti
Ei niin ja me, nelihenkinen perhe, asumme kalsiossa. Katsos kun meidän on maksettava tämä asuminen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämpät ovat hyvä ratkaisu, jos on pakko elää Snadissa.
No ihan huono vaihtoehto kun tuet pienenee sitten niin ojasta allikkoon.
Ei ne mitään pienene, kun teette kaikille omat vuokrasopimukset. Näin teitä ei lasketa saman talouden jäseniksi.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin tilanne että asuin ennen syrjässä eikä ollut autoa joten moni työmahdollisuus oli mahdoton kulkea. Nyt vihdoin asun keskellä mutta vuokra ylittää 6 e ja minut pakotetaan muuttamaan taas syrjään mistä en taas pääse kulkeen. Olen lähihoitaja ja kestää vielä ehkä muutama kuukausi työllistyä vaikka sijainti on nyt hyvä muista syistä nyt johtuen. Olen siis täysin fyysisesti ja henkisesti toimintakykyinen,olen vaan köyhästä perheestä ja siksi esim auton osti ollut mahdotonta.
Voit maksaa sen 6€ ihan ite. Kukaan ei pakota sinua muuttamaan.
Vuokraovessa on vapaana 340 asuntoa Helsingistä tuolla yksinasuvan rajalla eli 715 eurolla. Siitä alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Kukaan ei sinua pakota muuttamaan. Sen kuin maksat sen ylimenevän 6e perusosasta ja lopetat valehtelun.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit henkisesti toimintakykyinen, ymmärtäisit, että vuokrarajan ylittäminen ei tarkoita sitä, että on pakko muuttaa. Siinä sinun päätöksessäkin lukee, että voit maksaa ylimenevän osan perusosasta ja jatkaa asumista entiseen malliin. Miksi muuten elät tt-tuella etkä ole ilmoittaunut te-toimistoon, jotta saisit peruspäivärahaa ja asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töiden löytämisestä ei varmaan kannata edes haaveilla tuon liikun jälkeen.
Hallitus vissiin haluaa kasvattaa pitkäaikaistyöttömien määrää. Ne halvat asunnot kun tuppaavat olemaan alueilla, joissa ei ole työpaikkoja.
Järvenpäästä ja muista kehyskunnista käydään töissä Helsingissä. Tämä taitaa olla vieras ajatus niille ketkä Kelan rahoilla elävät. Meille itse asunnon maksaville on ihan normaalia kulkea tunnin työmatkoja kun lähempänä työpaikkaa ei ole varaa asua.
Vierailija kirjoitti:
niin varmaan kä, mutta entistä useampi pääsee myös töihin
Mihin töihin?
Lukutaidottomien idi oottien kokoontumisajot täällä taas. Oikeassa elämässä ketään ei pakoteta muuttamaan. Ylimenevä osa vain on maksettava perusosasta eikä sitä enää saa perusosan päälle, kuten aiemmin on saattanut saada.
Köyhät kyykkyyn jne. Ei mitään uutta. Täytyy asua jatkossa 6kk teltassa ja 6kk espanjassa.
No siinä tapauksessa toimeentulotuen ehtoja kiristetään niin, etteivät tipahda. Sopimusasia, ehtoja voidaan muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpäässä on tilastojen mukaan Uudenmaan kallein kunta asua.