Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos ensi vuonna odotettua useampi tipahtaa toimeentulotuelle?

Vierailija
13.12.2024 |

Mistä he kaikki löytävät kodit, joiden vuokra ei ylitä toimeentulotuen kohtuullisuusrajoja? Luulin, että kyse on vain haluttomuudesta muuttaa parhailta paikoilta ja ylisuurista asunnoista, mutta esim. Helsingissähän surkeimpienkin lähiöiden vuokrahinnat ylittävät reippaasti nuo rajat. En ymmärrä.

t. Sivusta seurannut mummeli

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tilanne että asuin ennen syrjässä eikä ollut autoa joten moni työmahdollisuus oli mahdoton kulkea. Nyt vihdoin asun keskellä mutta vuokra ylittää 6 e ja minut pakotetaan muuttamaan taas syrjään mistä en taas pääse kulkeen. Olen lähihoitaja  ja kestää vielä ehkä muutama kuukausi työllistyä  vaikka sijainti on nyt hyvä muista syistä nyt johtuen.  Olen siis täysin fyysisesti ja henkisesti toimintakykyinen,olen vaan köyhästä perheestä ja siksi esim auton osti ollut mahdotonta.

Vierailija
22/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tulee käymään ja jälki on karua. Joutuu muuttamaan paikkakunnalle, missä ei ole töitä, eikä tule olemaan töitä. 

Ipä nämä tyypit töissä käy muutenkaan, joten esim Pieksämäki voisi olla sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin Helsingistä Järvenpäähän. Vuokra tippui 250e. Siitä mallia mummelillekin. 

Töiden löytämisestä ei varmaan kannata edes haaveilla tuon liikun jälkeen.

Hallitus vissiin haluaa kasvattaa pitkäaikaistyöttömien määrää. Ne halvat asunnot kun tuppaavat olemaan alueilla, joissa ei ole työpaikkoja.

Järvenpäästä pääsee junalla Helsinkiin 29 minuutissa. Maksaa 5-6€ suuntaansa. Eli voit hakea ihan normaalisti töitä, vaikka muuttaisit sieltä ylihintaisesta kämpästäsi halvempaan. 

Vierailija
24/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajien elatusmaksut pitäisi poistaa kokonaan seuraavaksi ja ne jotka tekevät lapsia niin tekevät ihan omakustanteiseksi ihan ilman veronmaksajien tukia.

Vierailija
25/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin varmaan kä, mutta entistä useampi pääsee myös töihin

Täysin varmasti ei pääse.

Petteri on saanut aikaan laman, köyhyyden ja konkurssit.

Vierailija
26/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin tilanne että asuin ennen syrjässä eikä ollut autoa joten moni työmahdollisuus oli mahdoton kulkea. Nyt vihdoin asun keskellä mutta vuokra ylittää 6 e ja minut pakotetaan muuttamaan taas syrjään mistä en taas pääse kulkeen. Olen lähihoitaja  ja kestää vielä ehkä muutama kuukausi työllistyä  vaikka sijainti on nyt hyvä muista syistä nyt johtuen.  Olen siis täysin fyysisesti ja henkisesti toimintakykyinen,olen vaan köyhästä perheestä ja siksi esim auton osti ollut mahdotonta.

Höpö höpö 

Vierailija
27/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakämpät ovat hyvä ratkaisu, jos on pakko elää Snadissa. 

No ihan huono vaihtoehto kun tuet pienenee sitten niin ojasta allikkoon.

Vierailija
28/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin Helsingistä Järvenpäähän. Vuokra tippui 250e. Siitä mallia mummelillekin. 

Myös se hyväksyttyjen asumismenojen enimmäismäärä tippui sen 250 e.

Helsingissä yksinasuvalta raja on 715€, Järvenpäässä 653€. Onko noiden ero mielestäsi 250€? Jos kyllä, kipikapi peruskouluun takaisin. 

Vierailija
29/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi antoi hakuehdolla "vuokra maksimisssaan 300€" 138 asuntoa. Niistä voi aloittaa. Tuosta kun vähän nostaa maksimirajaa, löytyykin sitten jo paljon enemmän kämppiä. 

Kaikki eivät asu yksin.

T. Yh-äiti

Ei niin ja me, nelihenkinen perhe, asumme kalsiossa. Katsos kun meidän on maksettava tämä asuminen ihan itse.

Vierailija
30/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimppakämpät ovat hyvä ratkaisu, jos on pakko elää Snadissa. 

No ihan huono vaihtoehto kun tuet pienenee sitten niin ojasta allikkoon.

Ei ne mitään pienene, kun teette kaikille omat vuokrasopimukset. Näin teitä ei lasketa saman talouden jäseniksi. 

Vierailija
31/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit maksaa sen 6€ ihan ite. Kukaan ei pakota sinua muuttamaan.

Vierailija
32/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovessa on vapaana 340 asuntoa Helsingistä tuolla yksinasuvan rajalla eli 715 eurolla. Siitä alkuun. 

Vierailija
33/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Kukaan ei sinua pakota muuttamaan. Sen kuin maksat sen ylimenevän 6e perusosasta ja lopetat valehtelun. 

Vierailija
34/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit henkisesti toimintakykyinen, ymmärtäisit, että vuokrarajan ylittäminen ei tarkoita sitä, että on pakko muuttaa. Siinä sinun päätöksessäkin lukee, että voit maksaa ylimenevän osan perusosasta ja jatkaa asumista entiseen malliin. Miksi muuten elät tt-tuella etkä ole ilmoittaunut te-toimistoon, jotta saisit peruspäivärahaa ja asumistukea? 

Vierailija
35/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden löytämisestä ei varmaan kannata edes haaveilla tuon liikun jälkeen.

Hallitus vissiin haluaa kasvattaa pitkäaikaistyöttömien määrää. Ne halvat asunnot kun tuppaavat olemaan alueilla, joissa ei ole työpaikkoja.

Järvenpäästä ja muista kehyskunnista käydään töissä Helsingissä. Tämä taitaa olla vieras ajatus niille ketkä Kelan rahoilla elävät. Meille itse asunnon maksaville on ihan normaalia kulkea tunnin työmatkoja kun lähempänä työpaikkaa ei ole varaa asua.

Vierailija
36/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin varmaan kä, mutta entistä useampi pääsee myös töihin

Mihin töihin? 

Vierailija
37/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaidottomien idi oottien kokoontumisajot täällä taas. Oikeassa elämässä ketään ei pakoteta muuttamaan. Ylimenevä osa vain on maksettava perusosasta eikä sitä enää saa perusosan päälle, kuten aiemmin on saattanut saada. 

Vierailija
38/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn jne. Ei mitään uutta. Täytyy asua jatkossa 6kk teltassa ja 6kk espanjassa.

Vierailija
39/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tapauksessa toimeentulotuen ehtoja kiristetään niin, etteivät tipahda. Sopimusasia, ehtoja voidaan muuttaa.

Vierailija
40/339 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvenpäässä on tilastojen mukaan Uudenmaan kallein kunta asua.