Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
13.12.2024 |

Onko joku näin luullutkaan? Joskus rivien välistä lukee, kuin tämmöistäkin ajatusta olisi. Rahalla hankitaan statusta joka määrittelee ihmisen. Kallis auto, hieno talo, tyylikkäät vaatteet ja kosmetologilla hankitut kultakutrit niin elämä hymyilee? Ei ainakaan minulla. Perustulo riittää minulle ja enempää ei oikein olekaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saattaa käyttäytyä paremmin kun rahahuolet ei kiristä hermoja eli siinä mielessä voimilla parempi ihminen.

Tietenkin joku inisee, että kyllä sitä pitää olla osata olla hyvä ihminen ja rahshuoletkaan ei saa häiritä kun on tärkeämpiäkin asioita, mutta eiköhän tuonolw aika naiivi näkökulma. 

No ei ole. Yksinhuoltajana minulla oli jatkuvasti rahahuolia. Jos niistä olisi alkanut stressaamaan ei olisi muuta ehtinyt tehdäkään.

Sen sijaan keskityin siihen mikä on tärkeää. Rakkaus ja välittäminen ei maksa mitään.

Totta. Suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhemmst ovat purkaneet pahaa oloaan omiin lapsiinsa.

Rahasta tuskin oli kysymys, koska äitini oli kotirouva ja isäni oli hitsaaja. Hieno tontti ostettiin ja hieno talo rakennettiin ihan viimeisen päälle.

Lasten piti kasvattaa ja hoitaa itse itsensä.

Vierailija
102/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä varakkaita aina jaksetaan haukkua tällä palstalla. Mutta kateushan ei koskaan ketään vaivaa ;)

En ole moista haukkumista huomannut aina tällä palstalla.

Toisilla on rahaa enemmän kuin toisilla. Jos sellaista lähtee kadehtimaan, niin aina löytyy joku, jolla on enemmän.

Kateellinen luonteenlaatu ei riipu varallisuudesta. Jos on siihen taipuvainen, niin kadehtii rikkaanakin niitä rikkaampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateemisista piireistä ja ainakin tässä omassa kuplassani vallitsee ajatus, että jokainen on oman onnensa seppä ja että jos ei pääse yliopistoon, on laiska. Kaikki ei-akateemiset työt on kuulemma yhtä tyhjän kanssa.

Miten maailma pyörisi ilman hoitajia, siivoojia, kokkeja, keittäjiä, sihteereitä, ammattikuljettajia, kiinteistönhoitajia ja kaupan kassoja? Jokainen ei pysty olemaan huippuasiantuntijatyössä huippupalkalla.

Vallitsee ajatus? Oudot ovat "akateemiset" piirisi. Akateemisuus edustaa vapaata ajattelua. Jos joku tuollaisia puhuu, niin se oli vain yksi mielipide muiden joukossa.

Vierailija
104/106 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee se siinä mielessä, että se jolla on rahaa ei roiku rutisemassa palstoilla muiden elätettävänä 

Vierailija
105/106 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateemisista piireistä ja ainakin tässä omassa kuplassani vallitsee ajatus, että jokainen on oman onnensa seppä ja että jos ei pääse yliopistoon, on laiska. Kaikki ei-akateemiset työt on kuulemma yhtä tyhjän kanssa.

Miten maailma pyörisi ilman hoitajia, siivoojia, kokkeja, keittäjiä, sihteereitä, ammattikuljettajia, kiinteistönhoitajia ja kaupan kassoja? Jokainen ei pysty olemaan huippuasiantuntijatyössä huippupalkalla.

Vallitsee ajatus? Oudot ovat "akateemiset" piirisi. Akateemisuus edustaa vapaata ajattelua. Jos joku tuollaisia puhuu, niin se oli vain yksi mielipide muiden joukossa.

Älä jaksa esittää. Ihan yleinen asenne tälläkin palstalla, että ne amikset on huonompia, kun minä sentään akateeminen. Valitettavasti se yliopiston käyminen ei tuo viisautta sen paremmin kuin rahaakaan. Jos olisi viisas, niin olisi opiskellut putkimieheksi ja eläisi leveämmin kuin työtön sukupuolentutkija 

Vierailija
106/106 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso osa vaurastuneista pitää itseään muita parempana, tuo oman vaurautensa esille ja katsoo pitkin nenän vartta itseään heikommin menestyneitä ja huonommin  toimeentulevia. Toki vauraiden  joukossa on niitäkin, jotka eivät tuo omaa varauttaan missään tilanteessa esille ja kohtelevat kaikkia ihmisiä samalla tavalla riippumatta heidän sosiaaliluokastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi