Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
13.12.2024 |

Onko joku näin luullutkaan? Joskus rivien välistä lukee, kuin tämmöistäkin ajatusta olisi. Rahalla hankitaan statusta joka määrittelee ihmisen. Kallis auto, hieno talo, tyylikkäät vaatteet ja kosmetologilla hankitut kultakutrit niin elämä hymyilee? Ei ainakaan minulla. Perustulo riittää minulle ja enempää ei oikein olekaan.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee paremman. Itse ainakin arvostan ihmistä, joka osaa tehdä rahaa. Samoin arvostan tyyppiä, joka pystyy juoksemaan maratonin, rakentamaan talon, opiskelemaan uuden taidon jne. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman. Täydellinen kyvyttömääs, haluttomuus ja periksiantaminen tekevät ihmisestä huonomman.

Minun mies menestyi urheilun saralla ja eteni sotilasurallaan sekä teki rahaa.

Kotona hän hakkasi minua raivon vallassa ja yhteiselomme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisi vankilaan.

Jännä kuulla, että tuo ex mieheni on hyvä ihminen.

Luepa teksti uudellen. En sanonut että raha tekee kenestään hyvää ihmistä. Sanoin että se tekee paremman. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman muttei kenestäkään hyvää tai täydellistä. Minunkin kumppani oli menestynyt urheilija, tienasi hyvin ja silti yritti omin käsin tappaa minut. Monissa mittareissa parempi kuin muut muttei hyvä.

Vierailija
22/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo turvaa. Ihmiset hakeutuvat turvan luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee paremman. Itse ainakin arvostan ihmistä, joka osaa tehdä rahaa. Samoin arvostan tyyppiä, joka pystyy juoksemaan maratonin, rakentamaan talon, opiskelemaan uuden taidon jne. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman. Täydellinen kyvyttömääs, haluttomuus ja periksiantaminen tekevät ihmisestä huonomman.

Kotona hän hakkasi minua raivon vallassa ja yhteiselomme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisi vankilaan.

Mitäs valitsit menestyvän ja komean urheilijan? Nii, mitäs läksit? Sinulle oli tarjolla myös leppoisa lihava mies, jota ei urheilut kiinnosta.

Vierailija
24/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei määrittele ihmisen paremmuutta eikä hyvyyttä. Raha ei tee ihmisestä yhtään parempaa eikä huonompaa. Yleensä se on kyllä rahattomat jotka pitävät itseään parempina ihmisinä. Heidän mielestä rahaa kun ei voi saada kuin riistämällä muita.

Vierailija
25/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa teksti uudellen. En sanonut että raha tekee kenestään hyvää ihmistä. Sanoin että se tekee paremman. Monet asiat tekevät ihmisestä paremman muttei kenestäkään hyvää tai täydellistä. Minunkin ku

Missä mittareissa parempi kuin muut? Ihmisen paremmuutta ei mittaa materia, vaan sanat ja teot ennen kaikkea se, miten hän kohtelee muita.

Vierailija
26/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"First get the money then respect

Then the power, and the h**s come next"

Vierailija
27/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne ja arvot ratkaisee. Usein ne näkyvät menestyksenä myös rahallisesti. Huonot arvot ovat rasite hyvällekin ihmiselle, esim. päihteiden käyttö vie lahjakkaankin mukanaan. Päihteettömyys on arvona hyvä ja auttaa menestymään. Hyvä luonne auttaa menestymään esim. liike-elämässä, sillä luottamus on siellä tärkeää ja huijarit eivät menesty pitkän aikaa. Hyvät kokemukset jonkin firman käytöstä lisäävät todennäköisyyttä että sieltä tilataan jatkossakin.

Tietysti rikoksillakin ja törkeydellä voi lyhytaikaisesti rikastua. Mutta usein tämä on väliaikaista ja päättyy huonosti.

Vierailija
28/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs valitsit menestyvän ja komean urheilijan? Nii, mitäs läksit? Sinulle oli tarjolla myös leppoisa lihava mies, jota ei urheilut kiinnosta.

Oli kuulema hyvästä perheestä, eikä mikään tatuoitu renttu. Ja minä hölmö uskoin.

Vierailija
29/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut.

Vierailija
30/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos jättäytyy yhteiskunnan tukien varaan ja sen takia on köyhä, niin tällainen henkilö on useasti kyllä joiltakin piirteiltään huonompi. Laiska ehkä, elää muiden kustannuksella jne,

Tuon voi myös tiivistää:

Sellainen on saastainen demarinperkele.

Vierailija
31/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei määrittele ihmisen paremmuutta eikä hyvyyttä. Raha ei tee ihmisestä yhtään parempaa eikä huonompaa. Yleensä se on kyllä rahattomat jotka pitävät itseään parempina ihmisinä. Heidän mielestä rahaa kun ei voi saada kuin riistämällä muita.

Minusta tuo on yleistys. Olen ollut köyhä, hyvin toimeentuleva, rikas, köyhä hyviin toimeentuleva jne, mutta kyllä minun perusluonne on pysynyt samana.

Tällä hetkellä olen luultavasti köyhä. Silti sisällä on sama palo elää elämää, kohdata ihmisiä, oppia uutta jne kuin rikkaanakin.

Vierailija
32/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on vain kovin maallista ja väliaikaista. Hautaan ei penniäkään kukaan saa mukaan. Naurettavaksi mennyt nykyajan materian ja rahan palvonta. Tuollaisesta ihmisillä kauhea stressi ja ego ongelma.

Vierailija
33/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikällä on sata donaa eli tonnia fyrkkaa eli fyffendeerosta eli rahaa.

Vierailija
34/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tee ihmisestä parempaa, mutta yleensä paremmat ihmiset ovat hyvin toimeentulevia.

Paul Piff: We just were interested in whether drivers of different kinds of cars, drivers from different kinds of wealth backgrounds, would behave differently in terms of abiding by California vehicle code: Are they more or less likely to break the law? One of the versions of those studies, we actually posed a pedestrian at a crosswalk and secretly monitored whether drivers would stop for that pedestrian, which is, in California, the law. What we found is that as the expensiveness of the car that you drove increased, the less likely you were to stop for the pedestrian, so the more likely you were to break the law. None of the cars in our least expensive car category broke the law, whereas close to 50% of the cars in our most expensive vehicle category broke the law.

https://www.marketplace.org/2023/12/08/the-nicer-the-car-the-more-likel…

Vierailija
35/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Ihminen voi olla kusipää oli rikas tai köyhä. Hyvä tyyppi voi olla köyhä tai rikas. Ihan sama. Samalla viivalla ollaan kun täältä lähdetään.

Vierailija
36/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on vain kovin maallista ja väliaikaista. Hautaan ei penniäkään kukaan saa mukaan. Naurettavaksi mennyt nykyajan materian ja rahan palvonta. Tuollaisesta ihmisillä kauhea stressi ja ego ongelma.

Tuollasta köyhät itelleen selittää iltaisin 🤣

Vierailija
37/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollasta köyhät itelleen selittää iltaisin 🤣

Tai sitten ihmiset joiden elämää ei pelkkä raha ja materia määritä.

Vierailija
38/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaamman on huomattavasti helpompi olla se parempi tyyppi.

Rikkaat ovat yleensä itseään täynnä olevia nirppanokkia. Kermapeppuja !

Vai olisiko tuo vain ihmisten yleinen harhaluulo? :)

Ja miten te luokittelette yleensäkin "rikkaan/kermaperseen"? 

Vierailija
39/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä miettii enemmän omaa napaansa ja on itsekkäämpi.

Vierailija
40/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi kuitenkin naisten mielestä rikasmies on kaikella tapaa parempi kuin köyhä mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme