Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
13.12.2024 |

Onko joku näin luullutkaan? Joskus rivien välistä lukee, kuin tämmöistäkin ajatusta olisi. Rahalla hankitaan statusta joka määrittelee ihmisen. Kallis auto, hieno talo, tyylikkäät vaatteet ja kosmetologilla hankitut kultakutrit niin elämä hymyilee? Ei ainakaan minulla. Perustulo riittää minulle ja enempää ei oikein olekaan.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla jonkun vaikea ymmärtää että kaikki eivät halua olla varakkaita/rikkaita? Rehellisesti voin sanoa että pidän itse vaatimattommasta elämästä, en käsitä rahan/ tavaran haalimista, tuhlaamista. Kunhan tulee toimeen, perusasiat on kunnossa niin se riittää mulle oikein hyvin. Elämäniloa tuottavat asiat tulevat ihan muualta. 

Täähän se ois. Terveys ehkä tärkeimpänä ja lähimmäiset/rakkaus. Perusjutut kun on kunnossa: ruoka, juoma, asuminen, turvallisuus, rauha, koulutus jne.

Vierailija
82/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontuthan on hampaattomia biseksuaaleja, pidä kiirettä niin voit saada elämäsi parhaan suihinoton. Lisämausteena tonttulakin kulkunen helkkäilee kivasti samalla ja luo joulumieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla jonkun vaikea ymmärtää että kaikki eivät halua olla varakkaita/rikkaita? Rehellisesti voin sanoa että pidän itse vaatimattommasta elämästä, en käsitä rahan/ tavaran haalimista, tuhlaamista. Kunhan tulee toimeen, perusasiat on kunnossa niin se riittää mulle oikein hyvin. Elämäniloa tuottavat asiat tulevat ihan muualta. 

Täähän se ois. Terveys ehkä tärkeimpänä ja lähimmäiset/rakkaus. Perusjutut kun on kunnossa: ruoka, juoma, asuminen, turvallisuus, rauha, koulutus jne.

Haista paska vtun ääliö. Tärkeintä on että ei joudu rikosten kohteeksi. Tai valheiden ja mustamaalauksen. Nuo edellämainitut on vaan hyttysen oaskaa verrattuna muihin juttuihin mitkä vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin ja onnellisuuteen. 

Vierailija
84/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys ei törkeintä. Törkeintä että ei joudu mielipuolisten moraalittomien saastakasojen rikosten kohteeksi esim. terveydenhuollosssa. Silloin terveys voi olka vaarassa. 

Vierailija
85/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saattaa käyttäytyä paremmin kun rahahuolet ei kiristä hermoja eli siinä mielessä voimilla parempi ihminen.

Tietenkin joku inisee, että kyllä sitä pitää olla osata olla hyvä ihminen ja rahshuoletkaan ei saa häiritä kun on tärkeämpiäkin asioita, mutta eiköhän tuonolw aika naiivi näkökulma. 

Vierailija
86/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys ei törkeintä. Törkeintä että ei joudu mielipuolisten moraalittomien saastakasojen rikosten kohteeksi esim. terveydenhuollosssa. Silloin terveys voi olka vaarassa. 

Törkeintä ON että joutuu mielipuolisten moraalittomien saastakasojen rikosten kohteeksi digi väkivallan keinoin

Vierailija
87/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja arvot ratkaisee. Usein ne näkyvät menestyksenä myös rahallisesti. Huonot arvot ovat rasite hyvällekin ihmiselle, esim. päihteiden käyttö vie lahjakkaankin mukanaan. Päihteettömyys on arvona hyvä ja auttaa menestymään. Hyvä luonne auttaa menestymään esim. liike-elämässä, sillä luottamus on siellä tärkeää ja huijarit eivät menesty pitkän aikaa. Hyvät kokemukset jonkin firman käytöstä lisäävät todennäköisyyttä että sieltä tilataan jatkossakin.

Tietysti rikoksillakin ja törkeydellä voi lyhytaikaisesti rikastua. Mutta usein tämä on väliaikaista ja päättyy huonosti.

Lukemattomat rikkaat käyttää huumeita. Eivätkä ole rikollisia sinun tarkoittamassasi mielessä..

Vierailija
88/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonne ja arvot ratkaisee. Usein ne näkyvät menestyksenä myös rahallisesti. Huonot arvot ovat rasite hyvällekin ihmiselle, esim. päihteiden käyttö vie lahjakkaankin mukanaan. Päihteettömyys on arvona hyvä ja auttaa menestymään. Hyvä luonne auttaa menestymään esim. liike-elämässä, sillä luottamus on siellä tärkeää ja huijarit eivät menesty pitkän aikaa. Hyvät kokemukset jonkin firman käytöstä lisäävät todennäköisyyttä että sieltä tilataan jatkossakin.

Tietysti rikoksillakin ja törkeydellä voi lyhytaikaisesti rikastua. Mutta usein tämä on väliaikaista ja päättyy huonosti.

Lukemattomat rikkaat käyttää huumeita. Eivätkä ole rikollisia sinun tarkoittamassasi mielessä..

Kaikki huumeidenkäyttäjät on rikollisia. Kun ne otetaan kiinni niin tuomio tulee.

Vierailija
89/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaamman on huomattavasti helpompi olla se parempi tyyppi.

Aivan, montaa ihmistä pidetään hyvänä, jos he vaikka lahjoittavat asiaa hyväntekeväisyyteen.

No ohan se hyvä teko, mutta teko on aika lievä, jos sillä ei ole mitään vaikutusta omaan elämään, eikä sitä voi verrata johonkin sankaritekoon, vaikka välillä tuntuu että näin tehdään.

Vierailija
90/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ainakin pahimpia elämänlaatua haittaavia asioita olleet:

Rikokset terveydenhuollossa. 

Rikokset viranomaisten toimesta.

Erään sekopää jengin tahallinen haitanteko vaikuttaen erittäin negatiivisesti koko perheen taloudelliseen tilanteeseen,  sosiaalisiin suhteisiin, työ ja opiskelupaikkoihin.  Rikosten kohteena olemista. Vakavien ja törkeiden. 

Vierailija
91/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ainakin pahimpia elämänlaatua haittaavia asioita olleet:

Rikokset terveydenhuollossa. 

Rikokset viranomaisten toimesta.

Erään sekopää jengin tahallinen haitanteko vaikuttaen erittäin negatiivisesti koko perheen taloudelliseen tilanteeseen,  sosiaalisiin suhteisiin, työ ja opiskelupaikkoihin.  Rikosten kohteena olemista. Vakavien ja törkeiden. 

Öhöm siis terveys ja ihmissuhteet juu toki törkeitä mutta jos ylläolevia asioita mitä listattu ylläolevassa kappaleessa on, ei ehkä ole samaa mieltä että jos terveys ja ihmissuhteet kunnossa niin kaikki ok.   Hehheh kun sitä voi olla vastoinkäymisiä ihan sabotoituna ja järjestettynä, ilman että niitä vaan ilmestyy sattumana. 

Vierailija
92/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saattaa käyttäytyä paremmin kun rahahuolet ei kiristä hermoja eli siinä mielessä voimilla parempi ihminen.

Tietenkin joku inisee, että kyllä sitä pitää olla osata olla hyvä ihminen ja rahshuoletkaan ei saa häiritä kun on tärkeämpiäkin asioita, mutta eiköhän tuonolw aika naiivi näkökulma. 

No ei ole. Yksinhuoltajana minulla oli jatkuvasti rahahuolia. Jos niistä olisi alkanut stressaamaan ei olisi muuta ehtinyt tehdäkään.

Sen sijaan keskityin siihen mikä on tärkeää. Rakkaus ja välittäminen ei maksa mitään.

Vierailija
93/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, montaa ihmistä pidetään hyvänä, jos he vaikka lahjoittavat asiaa hyväntekeväisyyteen.

No ohan se hyvä teko, mutta teko on aika lievä, jos sillä ei ole mitään vaikutusta omaan elämään, eikä sitä voi verrata johonkin sankaritekoon, vaikka välillä tuntuu että näin tehdään.

Eiköhän ne ole ne läheiset ja ystävät, jotka saavat kokea sen hyvyyden tai pahuuden.

Julkisuuskuva on asia erikseen.

Vierailija
94/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä elämänvaiheessa tuli seurattua hyvinkin läheltä rikkaiden elämää. Siis todella rikkaiden. Aina ihmettelin miten kaikkea osteltiin, mutta miten mikään tavara ei tuntunut onnea ja tyytyväisyyttä tuovan. Missään nämä ihmiset eivät voineet yksin liikkua, kehenkään ei voinut luottaa. Ei edes perheenjäseniin. En ikinä haluaisi samanlaista elämää itselleni. 

Eipä nuo todella rikkaat julkimot vaikuta monetkaan kovin onnellisilta. Päihdeongelmaa ja muita kriisejä. Eikös tuo frendienkin näyttelijä hukkunut porealtaaseen yksin kartanossaan. Esimerkkejä on vaikka millä mitalla.

Ja siltikin hänellä oli satavarmasti kivempi elämä kuin tukien varassa elävällä Penalla. Vai väitätkö että Pena on siinä kuluneessa kaupungin vuokra-asunnossa nu

Kerron salaisuuden: myös ihmiset jotka eivät ole julkkiksia voivat olla todella rikkaita. Viihdemaailmassa käytetään huumeita ja huumeissahan ne hommat tehdään. Tavalliset työstään rikastuneet ihmiset eivät. 

Vierailija
95/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen sellainen kaikkien tykkäämä taivaanrannan maalari, joka on tervetullut joka paikkaan ja joka on haluttua seuraa.

Minulla on yliopistotutkinto taiteiden tiedekunnasta sekä sairaanhoitajan tutkinto.

Rahaa minulla ei koskaan ole liikaa ollut, mutta rikasta elämää kyllä. Olen eksentrinen, älykäs ja täynnä elämän nälkää.

Vierailija
96/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on vain kovin maallista ja väliaikaista. Hautaan ei penniäkään kukaan saa mukaan. Naurettavaksi mennyt nykyajan materian ja rahan palvonta. Tuollaisesta ihmisillä kauhea stressi ja ego ongelma.

Mutta ennen sitä hautaa on aika monta vuotta elämää ja se on ihan kiva viettää taloudellisesti turvattuna. Ei me kaikki joilla sitä rahaa on, mitenkään palvo sitä. Sitä on, se tuo turvaa ja on aikaa keskittyä muihin asioihin. Ja stressiä ei juurikaan ole.

Et sinä voi tietää kauanko on elämää jäljellä. Voit kuolla vaikka tällä hetkellä. Tuokin on tuollainen harha missä ihmiset elävät. Voit kuolla liikenteessä tai missä vaan. Et ole missään turvassa. 

No tuskinpa kukaan, oli rahaa tai ei, on jossakin harhassa tuon asian suhteen. Ehkä nuoret joo, mutta kyllä sitä jossain vaiheessa tajuaa että henkensä voi heittää hetkenä minä hyvänsä. Ehkä tässä nyt pointtina että oli se elämä lyhyt tai ei niin ainakaan ei rahasta tarvii stressata. 

Vierailija
97/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä varakkaita aina jaksetaan haukkua tällä palstalla. Mutta kateushan ei koskaan ketään vaivaa ;)

Vierailija
98/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee parempaa, mutta tekee elämästä helpompaa ja vapaampaa. Olettaen siis ettei törvi rahojaan johonkin autoihin ja kalliisiin taloihin, vaan säästää ja sijoittaa. Ei kannata elää kädestä suuhun. Kun perusta on kunnossa ja rahataidot hallussa, elämä on mutkattomampaa, ei ole pakko jumittaa epämiellyttävässä työssä, työttömyyspätkät ei stressaa, terveydenhuoltoa saa helpommin, inflaatio aiheuttaa vain pientä ärsytystä, perhe-elämä riidattomampaa yms yms. 

Se on just näin! Harva varmasti tietää, miten varakas olen, sillä en sitä ulkoisilla seikoilla näytä. Parasta omasta mielestäni on se, että olen voinut jo vähentää työntekoa. Toinen paras juttu on se, kun voi mennä ruokakauppaan ja ostaa juuri sitä mitä mieli tekee.

Vierailija
99/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee ihmisestä parempaa, mutta raha tekee ihmisen elämästä talouden osalta helpompaa.

Vierailija
100/106 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateemisista piireistä ja ainakin tässä omassa kuplassani vallitsee ajatus, että jokainen on oman onnensa seppä ja että jos ei pääse yliopistoon, on laiska. Kaikki ei-akateemiset työt on kuulemma yhtä tyhjän kanssa.

Miten maailma pyörisi ilman hoitajia, siivoojia, kokkeja, keittäjiä, sihteereitä, ammattikuljettajia, kiinteistönhoitajia ja kaupan kassoja? Jokainen ei pysty olemaan huippuasiantuntijatyössä huippupalkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän