Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun lapsi, mistä vanhemmat ostivat joululahjasi?

Vierailija
13.12.2024 |

Mun vanhemmat osti ne yleensä paikallisesta pikkupaikkakunnan marketista, jossa ei oikeastaan myyty mitään kivaa. Niinpä lahjat oli tyyliä: sukkia ja pitkät kalsarit. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilan tilausta minäkin veikkaisin. Eivät itse ajaneet varmasti kauas kaupunkiin joten aika varmasti tilasivat. Beethoven elokuva ja kävelevä/haukkuva patterikoira olivat mieluisia! Hyviä lahjoja ja joulumuistoja!

42/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalon leluosastolta enimmäkseen. Minä ja sisarukseni saimme aina kirjoittaa toivelistat ja vanhempamme toteuttivat joitain toiveista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme maalla. Lähimmällä isommalla paikkakunnalla oli marketti, vaatekauppa, urheiluliike, lelukauppa ja kultasepänliike. Ah sitä aikaa kun oikeasti palveluja sai maallakin suht läheltä. Lahjat ostettiin enimmäkseen näistä. Vaatteita tilattiin myös Anttilan ja myöhemmin Elloksen kuvastoista. Sitten kun olin teini ja paikallispalvelut vähenivät, otettiin tavaksi käydä lähimmässä kaupungissa Tampereella ostoksilla. Kaupungissa olikin monia käyntikohteita, Kuljun Kartano, Ekamarket, Prisma, Citymarket ja ikisuosikkini Koskikeskus.

Vierailija
44/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettiin kaupoista. Niitä oli muun muassa Anttila ja Citymarket. Erikoisliikkeitäkin oli.

Vierailija
45/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin muistan. Sain ainakin Stigan ja sitten sellaisen autosimulaattorin, jossa oli rulla sisällä joka pyöritti "ajotietä". Ratista sai käännettyä siinä "tiellä". Se oli sellainen suht pieni laite, ehkä pienen radion kokoinen. ja piti outoa pärinää, mikä ilmeisesti tarkoitti moottoria. Taisin saada myös luistimet ja mailan. Olen syntynyt 1979.

Vierailija
46/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin muistan. Sain ainakin Stigan ja sitten sellaisen autosimulaattorin, jossa oli rulla sisällä joka pyöritti "ajotietä". Ratista sai käännettyä siinä "tiellä". Se oli sellainen suht pieni laite, ehkä pienen radion kokoinen. ja piti outoa pärinää, mikä ilmeisesti tarkoitti moottoria. Taisin saada myös luistimet ja mailan. Olen syntynyt 1979.

Jahas, luin väärin. Kysymys oli että mistä? No varmaan Anttilasta. urheiluliikkestä ja jostakin. En kyllä tiedä.

Vierailija
47/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokokselta, kirjakaupasta, paikallisesta yksityisestä tavaratalosta, jostain vaatemyymälästä, rautakaupasta, levykaupasta, urheiluliikkeestä, mistähän vielä. Ehkä vielä se pakollinen joulusuklaa lähimarketista.

Sama meillä. 

Vierailija
48/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi, jota äiti ja isäpioli ei tainnut toivoa olevan olemassa. Joten lahjana pieni suklaalevy ja pikkuhousut/ei mitään. Joskus lukioaikana sain yhden collegen.

Vierailija
49/50 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faija sijoitti lapsiin osti pienillä tuloilla silloisen tietokoneen josta alkoikin sitten IT ura.

Paikallisesta pikkuliikkeestä piti lisätä.

Varsinkin 90-luvulla oli puuceet hinnoissaan. Selkääni olisin saanut, jos sellaisen olisin lahjatoiveeksi esittänyt.

Vierailija
50/50 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta

Sieltä tuli edellisellä vuosikymmenelläkin.  Tilattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi