Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun lapsi, mistä vanhemmat ostivat joululahjasi?

Vierailija
13.12.2024 |

Mun vanhemmat osti ne yleensä paikallisesta pikkupaikkakunnan marketista, jossa ei oikeastaan myyty mitään kivaa. Niinpä lahjat oli tyyliä: sukkia ja pitkät kalsarit. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että vähän isomman naapuripaikkakunnan Halpahallista. Joskus yläasteella taisin saada jotain vaatteita Seppälästä, sellainen löytyi lähimmästä kaupungista. Ihan hyviä lahjoja oli. 

Vierailija
2/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä naputteli maalatusta lastulevystä nukensängyn ja äiti ompeli mollamaija ja vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megalelusta : Legoja, Paymobileja, dinosauruksia.

Vierailija
4/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokokselta, kirjakaupasta, paikallisesta yksityisestä tavaratalosta, jostain vaatemyymälästä, rautakaupasta, levykaupasta, urheiluliikkeestä, mistähän vielä. Ehkä vielä se pakollinen joulusuklaa lähimarketista.

Vierailija
5/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä mitä oli vihjannut, kun lelukaupassa on kierrelty hyvissä ajoin. Sitten tehtiin pukille lahjalistaa, joista osain sai, mutta kaikkea toki ei.

Vierailija
6/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä naputteli maalatusta lastulevystä nukensängyn ja äiti ompeli mollamaija ja vaatteet.

Kuulostaa 50-luvulta

Vierailija
7/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilasta

Vierailija
8/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, sen kun nyt muistaisi............taisi olla barbieta.........mitähän muuta oli......?  En muista nyt......mutta seuraavalla vuosikymmenellä tuli musiikki ja niitä CD-levyjä ostettiin. Olin aina mukana varmistamassa, et tulee varmasti oikeat. Siihen aikaan sain vielä syödä suklaata, tuli myös suklaarasia.......muistaisi vaan, että mikä se oli.........nyt 48-vuotiaana naisena nyt saan uudet silmälasit huomenna. Ja ehkä vähän lisää rahaa..........sille kun nyt on tarvetta ! Ja isolta siskolta tulee aina jotakin, mitä se o ite kutonut, lapaset, panta.........siis pääpanta......ne on muuten tosi hyviä ! Taitava hän on kutomaan. Ite ostin äsken temusta kudontakehikot 4: n kpl: n pakkaus, niitä neuloja ja teippiä. Osaan toki kutoa silleen normaalistikin, mutta mulle o sanottu, et se on nurjaa......mitä väliä sillä nyt o, onks se nurjaa vai ei, sama kai se nyt on, kun se työ käännetään sitten, kun se o valmis ? Mutta näillä kehikoilla se kutominen onnistuu aloittelijaltakin täydellisesti. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
9/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, synt. 1982 ja 1985, saivat päälahjat ostettuna naapurikaupungin  isommasta kaupasta (esimerkiksi ison Lego- tai Playmobil-paketin), pelin tai palapelin ja kirjan paikallisesta pikkukylämme kaupasta, sukat äidiltäni (nahkapohjalla, eli n.k. mokkasiinit),  jonkun villapuseron tai muun vaatteen vielä meiltä. Sen suurimpia lahjoja ei jouluna ollut - ja olen hyvin onnellinen siitä, ettemme opettaneet heitä kulutushulluiksi vaan vietimme rauhallista joulua. 

Vierailija
10/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa Hallista ja Anttilasta

Äidilläni oli pakkomielle, että paketteja pitää olla monta! Siksi ei voinut koskaan ostaa mitään isompaa, että saa oikein monta pakettia jossa on turhaa krääsää. 

Vierailija
11/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat ja konvehtirasia lähimarketista. 

Vierailija
12/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu Kontista.

Vierailija
13/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta

Vierailija
14/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostivat joululahjani? Olen vähän hämmentynyt... meille joululahjat tuli Joulupukilta, ei niitä mistään ostettu. Tiedättekö te jotain mitä minä en tiedä??

Vierailija
15/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä naputteli maalatusta lastulevystä nukensängyn ja äiti ompeli mollamaija ja vaatteet. Kuulostaa 50-luvulta

Ja takuulla sitä olikin! Olen syntynyt 1955  ja meillä oli tuollaista vain, kun olin hyvin hyvin pieni. On tainnut kirjoittajalta mennä ajat seksisin 😊

Vierailija
16/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 -luvun vanhempana ostin Anttilasta. Yleensä perhe katsoi luettelosta lahjatoiveet ja sitten laskin mihin rahat riittävät että sai edes jotain pakettiin.

Vierailija
17/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta. Mistä minä voisin tietää, mistä niistä? 

Vierailija
18/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiseltä.

Vierailija
19/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tuli lahjoja 70-luvulla ja vielä 80-luvun alussa. Yksi lelu (esim barbie), villasukat, suklaata. Joskus tuli joku kalliimpi yhteislahja, veljeni saivat yhdessä kauko-ohjattavan auton. 

En yleensä saanut mitä halusin, tein tarkan pyynnön mutta sain jotain sinnepäin korvaavaa. Epäilen että vanhemmat meni viime tingassa ostoksille ja ostivat sitten mitä oli. Eli jos pyysit tietyn LP- levyn niin sait jonkun toisen (se oikea olisi pitänyt ajoissa tilata) yms.

Vierailija
20/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Joulupukki ne toi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä